A motor alkalmatlan a versenyzésre

A Slovakiaring-i FIA ETCC fordulójával kapcsolatban nem tudunk és nem is szeretnénk újra leírni azokat, amit már a Monza-i versenyen elmondtunk. Tisztán a tényeket tudjuk, amit most megosztunk veletek.

A tragikus monzai hétvége után a motor visszatért Dániába ahol a fejlesztő felújította a motort, és egy fejlesztéssel látta el, hogy az olajproblémánk megoldódjon. A motort egy kétnapos teszten ellenőriztük a Hungaroring-en, ahol üzembiztosan működött, Gábor 67 kört teljesített.

Slovakiaring-en azonban már az első körben jelentkezett az olajnyomás probléma. Innen kezdődött minden előröl, folyamatos egyeztetés a dánokkal, lényegében velünk teszteltették le az ötleteiket.

A teszteken összesen 3 (!) mért köre volt, az időmérésen már nem vettünk részt. A verseny előtti bemelegítésen újra bementünk, de az olajnyomás miatt, egy mért kört futott. A dánok újra tanácsoltak megoldást, és biztosították a csapatot arról, hogy ne aggódjunk a motor bírja. Megoldásként felajánlották, hogy Gábor ha látja, hogy alacsony a nyomás, váltson egy fokozattal feljebb. Ez lényegében már komolytalanná tette a versenyzést.

Végül a száraz tények. A verseny előtt a teszteken három értékelhető kör. A versenyen a 22. helyről 1 kör alatt feljött a 12. helyre, amikor újra olajnyomás problémák miatt már el kellett vennie a tempóból. Legjobb köre (2:21.832) 1 másodperce volt a középmezőnytől, úgy hogy nem nyomhatta 100%-on az autót. A második körtől fokozatosan kellett elvennie a tempóból. A motor a 7. körben adta meg magát.

Kijelenthetjük, hogy a 2006-ban, még Peugeot Denmark által fejlesztett autó rendkívül jó, és kezes, ám az Alternative Engineering által fejlesztett motor teljesen alkalmatlan a versenyzésre. A hiba talán az, hogy Dániában nagyon kicsi és lassú pályák vannak, és ott ez a probléma nem jön elő. Ezt támasztja alá, hogy a Hungaroring-en tudtunk kőrözni, ám Monza-ban és Slovakiaring-en a motor nem bírta az oldalterhelést.

Ezzel az FIA ETCC projekt befejeződött, és hogy Gábor karrierje, hogyan folytatódik, az a jövő zenéje. Köszönjük támogatónknak, hogy hitt bennünk, reméljük máshol, máshogy meg tudjuk hálálni ezt.

Végezetül, köszönjük azt a rengeteg szurkolót, aki kilátogatott a versenyre. Tudjuk, hogy ez a Zengő Motorsport érdeme, de picit mi is kaptunk abból, amit ez a közönség ad. Hihetetlen érzés volt, ennyi ember előtt a boxutcában lenni.

6 Comments

  1. Kovi

    2012/04/30 at 6:45 du.

    Nagyon szomorú, hogy így alakult. Kinn voltunk a futamon szurkolni, nagyon jó volt látni ahogy Gábor tört előre. Biztos, hogy ennyi volt? Sodemos motorból sem lehet semmi?

  2. emerico

    2012/04/30 at 10:01 du.

    A Sodemo nem fejleszt 407-es blokkot, egy német cég dolgozik még ilyenen, de Ők nagyon lassuak. Egyenlőre nagyon kilátástalan a helyzet.

  3. Tizedes

    2012/05/03 at 1:35 du.

    Tavaly mintha teszteltetek volna a slovakiaringen, emlekeim szerint meg osszehasonlito video is keszult a Homolaval. Ez most masik motor azota? Az akkori birta a gyurodest?

  4. emerico

    2012/05/03 at 6:43 du.

    Igen, teszteltünk. 2:16-os köröket futott Gabi, ami most, hm, elég jó lett volna. Tárgyalások folynak a motorfejlesztővel, de egyenlőre nem nyilatkozhatunk a motor ügyében.

  5. Tizedes

    2012/05/04 at 7:57 du.

    Amikor a 2:16ot futotta, akkor nem volt meg ez a probléma? Nem mintha sokat lehetne elvárni ettől a francia talicskától, de ez azért nagyon durván nem jön össze.

  6. emerico

    2012/05/04 at 9:45 du.

    Akkor más probléma volt. Ez a francia “talicska” dán.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..