fbpx

Monza, totális K.O.

Ezt nehéz szépíteni, nem jött össze. A történet filmbe illő, csak mi nem szerettünk volna ebben szerepelni. A szombati napon kicsit már jobban alakultak a dolgok, megjött a cseremotor, a warm up-ra engedélyt kaptunk, tehát kezdett úgy tűnni, hogy összejöhet valami. A szombaton érkezett motor azonban apró dolgokban eltért a mienktől. Ez hogy lehet? Jó kérdés..

De, ezt megoldottuk, új konzolokat készített a csapat, amit kellett, átalakított. Azonban a motorhoz nem küldték a lendkereket, és sajnos ami nálunk volt, nem volt pont megfelelő. Azonnal jelzés Dániába, a válasz, faragjuk át, rakjuk fel, tökéletes lesz. Homlokráncolás… Valahogy nem tudtuk elhinni, hogy ez tényleg működhet. Ezeken a fordulatszámokon, olyan rezgések alakulnak ki, ahol akár pár grammos eltérés olyan rázkódást okozhat, ami tönkreteheti a motort.

A gyártó ezt mondta, mi megcsináltuk. A reggeli szabadedzés tétje, hogy bemutassuk, az autó rajtra kész, a pilóta nem egy komplett bolond, lát a pályán. Ezzel nem is volt gond, Gabi kiment a pályára, kőrözgetni kezdett. Azonban az első kör végén jött az üzenet tőle, valami füstöt lát a fülkében, és meglehetősen égett szag van. Ez még határeset, hisz a motort, kipufogót folyamatosan fogdosták a szerelők, egy kis kosz lehet rajta, ami elég hamar.

A második körben még rendben is tűnt minden, majd a harmadikban is, Gabi ment tovább. A negyedik körben azonban ez a lendkerék rázása egy tömítést kilazított, és azonnal be kellett fejezni az edzést, hisz így fennállt a veszélye, hogy a motort tönkretesszük. Az FIA így is megadta a rajtengedélyt, de mi már tudtuk, hogy csak egy motor árán indulhatunk el. Vagy eljutunk a célig, vagy felrobbantjuk a motort. Mivel egy ilyen motor majd 8 millió forint, ezt már nem mertük bevállalni, valahol ki kellett mondanunk, hogy eddig és ne tovább.

Nagyon nehéz volt nézni az ETCC futamokat. A mezőny érdekes módon, a 26 leadott nevezés ellenére az első futamon 21 fő volt, a másodikon 15. Ez minden bizonnyal a sokáig húzódó versenykiírásnak, illetve az erős télnek is köszönhető. Nem lehetett felkészülni az idény-nyitóra, nekünk sem sikerült, ezt be kell látni. Az is igaz, hogy nem miattunk nem sikerült, a dán motorgyártó nincs a helyzet magaslatán (enyhén szólva) és a két hetes motor revízió 2 hónapig tartott, nem jutott idő így tesztelni.

A következő napokban kivizsgáljuk a hibákat, és orvosolni fogjuk. Reméljük lesz lehetőség, hogy végre bebizonyítsuk, az autó piszok gyors, és Gábor is meg tudja mutatni tehetségét. Monzában nem versenyeztünk, legközelebb szeretnénk.

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

hu_HU
hu_HU