fbpx

Fontos győzelem Szlovákiában

A bajnokság során voltunk fent és voltunk lent. Sokkal nehezebben indult a szezon, mint a 2020-as. Persze, ettől még nem estünk kétségbe, de tudtuk, hogy idén több pilótával kell egész évben számolni, a kihívóink nagyon erősek és jó csapatok állnak mögöttük, és ezzel még nagyobb a sportértéke egy bajnoki címnek. A Slovakiaringen szinte minden összeállt és jelentősen megléptünk a bajnoki címért folyó küzdelemben.

Ami legfontosabb, minden hétvégén dobogós helyeket hoztunk, de sajnos be-be csúszott néhány rossz verseny. Aztán a bajnokság második felében végre újra jöttek a győzelmek, előbb Salzburgringen majd Poznanban.

Ahogy arra számítani lehetett, Molnár Bendegúz / Lengyel Ádám illetve Báldi Gergő / Csuti Zoltán által vezetett autók lettek idén az ellenfelek, az osztrák pilóták idén nem annyira jutottak főbb szerephez. Aleks Sówka, fiatal lengyel pilóta gyorsult fel az idei évre és jött fel a bajnoki éllovasok közé.

Van néhány érdekesség a bajnokságban, ami máshol nem látható, ezeket szeretnénk most kicsit elmagyarázni.

De miért két-két pilóta és egy autó?
A bajnokságban lehetőség van a költségek megosztására és egy autóval indulni két pilótával. Lényegében az autó viszi a pontokat, nem a pilóták. Lengyel Ádám és Molnár Bendegúz osztozik az egyik autón, felváltva indulnak versenyeken. A Báldi/Csuti kettős pedig kényszerből született, hisz Gergő az első hétvégét kihagyta koronavírus fertőzés miatt és Csuti helyettesítette.

Kicsit bonyolult, de azért érthető. Minuszolás és a juniorok.
Amellett, hogy a fenti páros indulás miatt össze kell adni a pontokat, még több fontos szabály létezik a Swift Cup Europe-ban. Az egyik, hogy a két legrosszabb eredményt “eldobja” a pilóta, lehet az kiesés, rossz eredmény, bármi, ahol rajthoz állt, vagy nevezett a versenyző. Ez a minuszolás.

A bajnokságban lehetőség van 16 év alatt is versenyezni, de mivel a bajnokság FIA besorolású Európa-kupa, ott nem szerezhetnek pontokat a fiatalok. Ezért van az, hogy sokszor juniorokkal küzdünk, de valójában nem történik pozíció szerzés vagy bukás, hisz Ők nem kapnak pontokat, csak a junior és a nemzeti (magyar, lengyel stb) értékelésben. Néha nem is érdemes küzdeni velük, hisz egy hiba is elég, aminek kiesés lehet a vége, és azzal sokkal többet veszítünk. Nehéz mérlegelni verseny közben, hogy egy-egy necces helyzetbe érdemes-e belemenni. Közben pedig éles csaták is kialakulnak, mert a M1RA két juniorja, Bucsi Attila és Rácz Gergő, illetve a lengyel Maciej Banas is nagyon gyors, rendre ott vannak az élmezőnyben.

Térjünk rá a szlovákiai hétvégére.
A versenyre 18 pontos előnnyel érkeztünk, ami a nemzetközi FIA bajnokságot illeti. Báldi Gergő közelebb jött, és nem fért bele még egy gyenge hétvége. Idén jóval keményebb a küzdelem és túl sok volt a kontakt, lökdösődés, sokat sérült az autó, ebből is szerettünk volna valahogy kimaradni. Számunkra egy nagyobb baleset, totálkár azonnal a bajnokság végét jelentené.

Pocsék időmérő.
A Slovakiaring egy mumus, ami végül mindig megmutatja a kedves oldalát is. Tudtuk, hogy egyedül sok mindent az időméréstől nem kell várnunk. Szélárnyékozást lehet próbálni más pilótákkal, de ez igazából csapaton belül működik, főleg ha jól összehangolják, rádióznak egymással. Mi nem használunk rádiót, így az időmérésen kell rögtönözni és szélárnyékot “lopni”. Ez nem igazán sikerült, ahogy a jó kör összerakása sem, a kissé elkeserítő ötödik időt sikerült begyűjteni. De az elmondható, hogy egyáltalán nincs meg az a beállításunk még, amivel egy körön gyorsabbak tudnánk lenni. Edzéseken sokkal gyorsabbak vagyunk kopott gumikon, mint a friss szetten. Ezen még dolgoznunk kell.

Első verseny, győzelem.
Annyit mentünk már a Slovakiaringen, hogy pontosan tudtuk a rajthely nem sokat jelent itt. Kicsit hasonlít egy ovál versenyzéshez, kivárásra kell menni, és az utolsó körökben kell támadási közelségben lenni.

A verseny nem indult jól, kaptunk jó pár lökést, volt kontakt, lényegében a verseny feléig csak követni tudtuk a többieket, támadni nem nagyon. Aztán szép lassan kezdtünk tempót váltani és az utolsó körökre kialakult egy négyes, akik az első helyért küzdöttek.

Az utolsó előtti körben sikerült egyszerre megelőzni Bucsit és Molnárt, és máris megvolt az első hely. Egy kört azért ki lehet itt védekezni, ez sikerült is, és megnyertük az első versenyt, 20 pont a zsákban, jelentősen növeltük az előnyünket.

Második verseny, ahol a harmadik hely volt a győzelem.
A második versenyen lényegében 15 percig kellett várni, hogy versenyezhessünk. Már az első körben komoly baleset alakult ki, ami miatt bejött a Safety Car. Ami szerintünk hiba volt, mert annyi törmelék, kavics volt a pályán, hogy az nagyon veszélyes volt. Többeknek az autóján okozott ez sérülést.

A piros zászló helyett körökön át mentünk az SC mögött és vártuk, hogy vére újra a gázra léphessünk. A harmadik helyre jöttünk fel, és bizton mondhatjuk, ha nincs SC a győzelem meg lehetett volna, nagyon nagyon jó volt a kocsi, amit mutat a leggyorsabb kör megfutása is.

Mivel előttünk két junior küzdött, necces lett volna közéjük menni, mert egymásra figyeltek. Értelme sem volt, hisz több pontot azzal sem kapunk ha előttük végzünk. Ha több kör lett volna, akkor biztonságos előzésekkel meg lehetett volna oldani, így viszont nem mentünk bele.

A harmadik hely tökéletes volt számunkra, maximum pontot szereztünk a bajnokságban.

A bajnoki cím nagyon közel.
Amennyiben jól számolunk, a bajnoki cím megszerzéséhez 4 pontot kell szereznünk az utolsó hétvégén. Akár még úgy is meg lehet a bajnoki cím, ha el sem megyünk a csehországi hétvégére, de természetesen ott leszünk és a célunk nem lehet más, hogy győzelemmel szerezzük meg a bajnoki címet. Persze, nem úgy utazunk majd a Brno pályára, hogy ez megvan. Úgy kezeljük a hétvégét, mint a többit, beleadunk mindent, persze észszerű kockázatokat vállalva.

hu_HU
hu_HU