Majdnem feladtuk, de végül nyertünk Egerben

Már az első hétvégén, az Eger Rallye-n megszereztük Rallye2-es pályafutásunk második, és az idei év első győzelmét. Megnyertük az abszolút értékelést, kategóriát, és maximumom pontot szereztünk a powerstage megnyerésével. Azonban ez egyáltalán nem volt egyszerű.

A szezon előtti felkészülésünk nem volt bőséges, csak egy teszten vettünk részt. Az Opel Adam revíziója miatt inkább kivártuk, hogy az autó tökéletes állapotban legyen.

A JG2-Racing teljesen felújította az autót és teszten már éreztük, hogy ez a mi évünk lehet. Rengeteg tapasztalatot szereztünk tavaly, amikkel – a hibákat elkerülve – esélyesei lehetünk az idei bajnoki címnek.

Az Eger Rallye a Rallye2 mezőnynek hét gyorsasági szakaszt foglalt magába. Pénteken egy szuperspeciál, majd szombat három pálya kétszer egymás után.

A szuperspeciálon

A pénteki bemelegítő szakasz jól sikerült, harmadik idővel gurultunk a parc ferme-be, kategóriát pedig vezettük.

A másnapi három gyorsból kettővel nem volt gondunk, de a Parádsasvár – Szuha – Mátraalmás közti szakasszal nem tudtunk mit kezdeni. Ez lényegében egy murvás szakasznak felelt meg, rendkívül rossz útminőséggel. A mi kis rövid, pattogós autónknak ez nem jött jól.

A szombati első gyorson 4., majd a másodikon 7. időt jöttünk. Az első kör záró pályáján pedig már második időt repesztettünk.

A szervizszünetre az összetett harmadik helyen érkeztünk, azonban nagy volt a gond. A motortérből furcsa hangok jöttek, ami elsőre úgy tűnt, hogy a feladást jelenti. Timár Tomi navigátorom már a menetlevéllel kezében állt, hogy megy leadni azt.

A szerviz ellenőrizte a motort, de teljesítmény vesztésre utaló jelet nem talált. Természetesen mi nem szerettük volna feladni. Végül jött a csapatfőnöktől, Farkas Kálmántól a kockázatos döntés, tovább megyünk. Ez hatalmas rizikó volt, mert ha felrobban a motor, akkor nemcsak a versenyünknek van vége, hanem könnyen lehet, hogy a szezonnak is.

A szuhai “aszfalt”

Ettől a döntéstől mintha varázsütésre megváltozott volna minden. Az ötödik gyorsaságit megnyertük és a hatodikon is erős időt autóztunk, feljöttünk az összetett második helyre.

Ami ezután történt, ahhoz szerencse is kellett. A záró gyorsot megnyertük, ami egyben a powerstage is volt, és az addig vezető Papp Arnold kiesett a versenyből. Ezzel az ölünkbe hullott a győzelem.

Nem volt érdemtelen a győzelem ez, de tény, hogy pici tempó hiányzott ahhoz, hogy ez önerőből meglegyen, hisz Arnoldék gyorsabbak voltak, főként a szuhai szakaszon.

A sikeres futammal, maximális pontszámmal vezetjük a Rallye2 bajnokságot összetettben és kategóriában egyaránt. Nem bízzuk el magunkat, tavaly is erősen kezdtük az évet, de mégsem voltak bajnoki esélyeink. Idén ezen kell dolgozni, tovább kell gyorsulni, főleg a murvás, rázós pályákon. Mi ezen leszünk!

Köszönjük mindenkinek!

A verseny végeredménye: