Győzelem!

A tegnapi időmérő megnyerése már hatalmas megkönnyebbülés volt számunkra, az autó jó végre. Kisebb gondunk akadt a kormány-szervóval, melyet az RCM szerelői éjszakába nyúlóan szereltek, és reggelre sikerült megoldaniuk a problémát.

Mivel kevés nagytúrás (2000ccm fölött) nevezett, egy versenyen indultunk a nagy autókkal. Ez azt jelentette, hogy a jelenlegi FIA ETCC mezőnyben láthatott kupás Seat is egy rajtrácsra került velünk. Igaz, nem számítunk a Magyar Gyorsasági Bajnokság szabályai szerint egy kategóriába, így legalább még több ellenfelünk volt. Lényegében Matej Homola mellett (BMW 320si) Birizdó Imre (Seat Leon SC) is azonos tempót tudott velünk, de nem volt messze Vladimir Hybacek (Seat Leon S2000) sem.

Ez Gábor élete első álló rajtja volt a Peugeot-val, volt bennünk félsz, és persze azt is tudtuk, hogy Homola BMW-je foghatatlan az induláskor. Mindenesetre elméletben átvettük, hogy kell elindulni, aztán lesz ami lesz.

Nos, a rajt olyan jól sikerült, hogy jobban eljött mint a BMW, ám előtte beragadt egy Porsche és lendületet vesztett a kikerülésével. Homola szépen levédte az első kanyart, és innen kezdődött az igazi verseny. Homola az első szektorban volt gyorsabb, Gábor a másodikban, a harmadikban pedig egál volt köztük. Birizdó szorosan tapadt Gáborra, a másik Seat azonban lemaradt, így egy hármas fogat alakult ki.

Gábor az ötödik körig várt a támadással, a célegyenes végén bebujt, ám a BMW jobban gyorsult ki, és visszavette a vezetést. Birizdó a futam feléig tudta tartani a tempót, fokozatosan lemaradt, majd a célegyenes végén a sóderben kötött ki, nem tudni mi történt.

Az utolsó előtti körben Gábor újra a célegyenes végén próbálkozott, ám most máshogy oldotta meg az előzést, és sikerült az első helyen maradnia. Igen, a hosszú egyenes végén. Ami azt jelenti, hogy ez a Peugeot a hosszú egyenes végén, erőből megelőzött egy régebben  gyári BMW-t. Azért az nem rossz 🙂 Persze ezek lehettek beállításbeli különbségek is, de az látszik, hogy lóerőben nincsen különösebb gondunk.

Gábor megtartotta az első helyen, pici előnyre is szert tett, és az első versenyt, amit befejezett a Peugeot-val, meg is nyerte.

Sajnos, a pályán látható verseny a dobogón nem tükröződött, Homola a szlovák bajnokságban került értékelésre, Gábor a magyarban, így külön díjkiosztón szerepeltek. Itt azt a szomorú tényt muszáj megosztanom, hogy a magyar mezőny nagyon megcsappant. Reméljük, a várt ellenfelek visszatérnek, Gáspár Csabi az Alfa Romeo-val, az Unicorse Alfa-ja, és talán más S2000-es autók.

A hétvégi teljesítmény után támogatónk meghozta a döntést, Gábor indul a jövő heti (Pannoniaring) FIA CEZ Zóna futamon, mely a Kelet-Európa Zóna Bajnokság. Várhatóan itt már több ellenfelünk lesz.

Ez azt is jelenti, hogy alig egy hetünk van a következő versenyig, így hibázni nagyon nem kéne, mert ha olyan alkatrészre van szükségünk, ami nem beszerezhető, akkor az veszélyezteti az indulást. Ezek miatt, holnap ne várjon senki Gábortól nagy iramot, fontos a technikát most kímélni, hisz tudjuk, hogy a sebességgel nincsen baj.

 

1 Comment

  1. Pingback: Második hely a Magyar Bajnokságban : TimGabor.hu

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.