fbpx

Szerencsés kategória győzelem és egy reális dobogó Ausztriában

Az Eset GT Sprint első hétvégéjén jól kezdtük a szezont, két kategória második helyet szereztünk a Balaton Park Circuit-en és végig a top 10-ben versenyeztünk. A technikás magyar pálya után jött az osztrák Red Bull Ring, ahol jobban kijött a teljesítmény hátrányunk, de mégis sikeres hétvégét zártunk.

A Red Bull Ringen már 23 fős volt a mezőny és eredetileg 5 GTX-es autó kezdte meg a hétvégét. Rajtunk kívül indult a KTM GTX, akit próbáltunk elkapni a Balaton Parkon. Most jött három Lamborghini Huracan GT3, ezek az autók másik ligát képeztek. A GTX kategória nagyon nyitott, minden ide tartozik, ami nem aktuálisan homológ GT3, GT4 vagy GTC azaz kupás Porsche.

Nemcsak az egész mezőnyt nézve a leggyengébb a kocsink, a GTX-ben főként az. Most 360-370 lóerős a Lotus Exige V6, míg a kategória társak 150-160 lóerővel erősebbek, nem beszélve a további paraméterekről. Ezek árban is tükröződnek. A Lotus sem egy olcsó technika, de bőven 2-3x drágábbak az autók, melyekkel a vetélytársak mennek. Ehhez még jön a szokásos anyagi problémánk, mindenen spórolni kell. Az első költségcsökkentés, hogy sokkal kisebb a csapat és lényegében mindig használt gumikon megyünk. Ez panaszkodás? Nem!! Hatalmas öröm, hogy versenyezhetek ezekkel a srácokkal, a GFS Racing Team mindent megtesz, hogy a lehető legjobb autót tegye alám, és hogy egész évben fejlessze azt.

Családias a hangulat, de minden megvan ami kell.

A hétvége előtt tudtuk, itt totál utolsók leszünk, mert a GT4-es autók erősebbek. A Balaton Parkon el tudtam kapni Őket, itt csak kettőnél voltam gyorsabb folyamatosan.

Mivel nagyon messze volt minden GTX kategóriatárs, a pontmentésen volt a hangsúly.

Mivel nem vittünk esőgumit – mert nincs – végig azt vártuk, hogy száraz legyen a pálya. Sajnos az időterv nagyon hátrányunkra változott, egy időmérést tartottak, a két 25 perces helyett. Ezen az időmérésen esett az eső, és ugyan próbáltunk slicken mért kört futni, értelmetlen volt, a 110%-os szabályba sem fértünk be. Szerencsére a szabadedzésen mutattuk, hogy van tempónk, így kérvény írás után engedték a versenyzést.

De miért nincs esőgumink, ha versenyezni akarunk?

Prózai a válasz. Nagyon drágák a gumik, egy szett 700.000 Forint, amit nem ránt elő senki a zsebéből. Mi legalábbis nem. Persze, valahogy meg tudtuk volna oldani, de kiderült, hogy a Michelin nem hozott a nekünk jó méretben és keverékben gumikat. Se esőt, se slicket. Lehet, mi értettük félre a kommunikációt, de eddig ez nem volt probléma.

Emiatt az időmérést buktuk és mindkét vasárnapi versenyt az utolsó helyről, a már több edzést és versenyt teljesített gumikon futottuk.

Pechsorozat után hatalmas mázli

Az időmérés után a hangulat nem volt a legjobb. Közel volt az a helyzet, hogy nem is tudunk majd versenyezni, mert vasárnap is lógott az eső lába. Szerencsére megúsztuk csapadék nélkül és rajthoz álltunk.

A GTX-ben az egyik Lamborghini el sem tudott rajtolni, így négyen maradtunk. Már az első körben a KTM és egy Lamborgini ütközött és kiesett. Majdnem engem is magával rántott a KTM.

Nekem jött, de szerencsére úgy találta el a hátsó kerekem, hogy nem sérült az autó. Máris a második voltam. Már ez hatalmas mázli, de a csavar a nyolcadik körben jött, a vezető Lamborghini is kiesett műszaki hiba miatt.

Így megnyertem a GTX kategóriát és az összetett 13. helyen értem célba.

Nyertünk, örültünk neki, de persze helyén kell kezelni a dolgot. Ott kell lenni, meg kell csinálni és sikerülhet. De ez nem a realitás. Mindegy, lényeg, hogy a pontok a zsákban.

A második futam szintén száraz volt. Ezen a futamon nem voltak drámák. A versenyt lehoztam a GT4-esek között, gyorsabbak voltak az egyenesben, de hoztam a 37-es köröket ezen a futamon is, ami elég jó ettől a csomagtól. A gumik teljesen elfogytak, kivettem mindent az autóból amit lehetett. Ez a 19. helyre volt elég és a GTX-ben a harmadikra, azaz újabb dobogó.

Az első két forduló után a GTX bajnokság első helyén állok holtversenyben a GTX-es versenyzővel, ami felemelő érzés.

Jön Slovakiaring, ami még gyorsabb pálya, de a közepe nagyon technikás, ott erős leszek. Az, hogy mire lesz elég, még nem tudom. Szereznünk kell új gumikat, eső gumit és nyomni kell tovább. Már várom a fejlesztéseket az autóra, ha azok elkészülnek, sokkal erősebbek leszünk.

Köszönöm Nektek, a támogatóimnak, a GFS Racing Teamnek, hogy ismét egy fantasztikus hétvégén vehettem részt! Találkozunk a Slovakiaringen június 7-9. között.

Megosztás:
Facebook
Twitter