Ha egy bajnokságot úgy kezdesz, hogy sorba nyersz három futamot, akkor egyértelmű, ha nem győzöl az már elfogadhatatlan. Legalábbis elsőre így érzed. De, ha azt nézzük, hogy szokott sikerülni a Slovakiaring nekünk, annyira nagy gond nincs. Tavaly ilyenkor egy hatodik és második hellyel távoztunk innen, és vesztettünk 20 pontot a bajnokságban és hátrányba kerültünk. Ezt most közel sem ismételtük meg, ez fontos.
Regélhetnénk, hogy milyen elviselhetetlen volt a hőség, milyen nehéz volt koncentrálni, de semmi értelme, ez mindenki számára adott volt. Tudtunk sokat edzeni, a csapat mindent megadott, ami egy jó szerepléshez szükséges volt.
A szabadedzéseken már tudtuk, hogy jó a kocsi egy körön, de szélárnyék nélkül több, mint egy másodperc lesz a hátrány, ezzel kell számolnunk. Tény, még így sem sikerült jól az időmérés, a hatodik hely nem lehet elfogadható. Nem volt jó időmérés, kár szépíteni, de tudtuk, ez teljesen lényegtelen ezen a pályán.
A szombati versenyen ez be is igazolódott, már a harmadik-negyedik kör környékén vezettük is a futamot. Persze, aztán kezdődött a „szélárnyék party”, voltunk minden pozícióban, és az utolsó körre a harmadikként fordultunk az egyenesre. Előttünk Nagy Dani támadta, az addig vezető Langeveld-et, és ezt kellett kihasználni. Sikerült is, megvolt az előzés, Nagy Dani mögöttünk, ez volt a lényeg. Ez is volt a befutó, Langeveld-en nem volt fogás, elképesztően gyors volt a kocsija. A második hellyel így növeltük az összetettbeli előnyt, ami már 27 pont volt.
A vasárnapi második verseny célja nem lehetett más, követni Danit és maximum egy hellyel mögötte végezni. Jól is alakult a futam sokáig, pár körig vezettünk is, de valahogy nem volt meg a megfelelő tempó. Erőnkből annyi tellett, hogy ha megelőztek minket, akkor tudtunk menni a vonatban. Akár hármas szélárnyékban sem tudtunk komoly tempóra szert tenni, amit majd meg kell vizsgálnunk. Az élen négyen mentünk, és míg mi próbáltunk Tassi Attilával összedolgozni, Nagy Dani a holland Langeveld-et tolta, ez itt megszokott. Nem jött ki jól az utolsó két kör, mindig rosszkor voltunk rossz helyen. Végül Tassi hibázott az utolsó kanyarban, lesodródott a pályáról, és ezt kihasználva elment Báldi Gergő is. Negyedik helyen érkeztünk, míg Nagy Dani második lett, ezzel hét pontot ledolgozott, és maradt 20 pont előny.
Tehát dráma nem történt, kicsit súlytalanok voltunk, de jókor jött ez a pici tasli. Nem lehet elkényelmesedni, hiába van jelentős előny, az elolvad, ha nem figyelünk oda. Kielemezzük a futamokat, átnézzük az autót, és három hét múlva újra top formában megyünk a Pannoniaring-re. Ott nincs szerepe a szélárnyéknak, arra számítunk, hogy újra a győzelemért tudunk majd harcolni.