fbpx

Két második hely a Hungaroringen

A Hungaroring a mumus. Szabadedzéseken mindig nagyon gyors Gabi, de egyszerűen a versenytempó kevés. Egyértelműen a vezetési stílus okolható, de egy pálya miatt kár ezen agyalni, Gabi a gyors, bevállalós kanyarokat szereti, nem is véletlen, hogy az ilyen pontokon messze Ő a leggyorsabb. Nos, a ‘ring, mint köztudott nem ilyen, nem ez jellemző rá.

Az autón új főtámogató jelent meg, mely reméljük egy hosszútávú együttműködés kezdete. A Robotek2000 lett a főtámogató, mely cég Gabiban a tehetséget vélte felfedezni, akire érdemes áldozni. Igyekszünk meghálálni a bizalmat. Ez egy fontos újdonság Gabi karrierjében.

Szabadedzéseken, ahogy említettem, minden szép és jó volt. 2:26:5-ös időt ment új gumin, ami több mint biztató. Az időmérésen azonban ez nem jött össze. 2:27:060 volt a legjobb ideje, ami fél mp-el maradt el ifj. Ficza idejétől. Pedig ezt az időt már megautózta pénteken. Mindegy, a második hely megvan, semmi dráma. Bárkovics a harmadik lett, tehát a szokásos trió indult az élről, ahogy ez az egész évben már megszokható.

A szombati verseny nyári melegben zajlott, és talán ez volt az, ami a tempónkat meghatározta. Gabi tökéletesen rajtolt, de nem tudott elmenni Ficza mellett. 3 körön keresztül támadta, tartotta a tempóját, ám ez a tempó sok volt az első kerekeknek, és rohamosan elmelegedtek azok. Néhány körön keresztül úgy tűnt, hogy ebben ennyi volt, sima második hely. Azonban Bárkovics a kezdeti nehézségek után, folyamatosan gyorsulva jött fel, és az utolsó körben már támadta Gabit. A célba szerencsére Gabi ért a második helyen, szépen kivédekezte Bárkovics támadásait. Ez a bajnokság szempontjából tökéletes, hisz Bárkovics még távolabb került, Ficza pedig így is nagy hátrányban van, de azért ledolgozott 5 pontot, nem szabad kiengedni, még számolni kell vele. Kívülről nevezhetjük unalmasnak a futamot, de a mezőny középső részében azért konkrét mészárlás folyt, a csapattársaink autó igencsak megsínylették a futamot.

Lépnünk kellett valamit, mert ez a tempó semmire nem elég, ha így marad. Ezért változtattunk a beállításon, nem sokat, de annyit mindenképp, hogy a vasárnapi futamon legalább a verseny elején jó legyen a tempó. Ez jó döntés volt, mert a 7. helyről Gabi harmadik helyen fordult. Tőzsér Áron nem sokat erősködött, szépen el lehetett menni mellette. Azonban Makai már kemény dió volt. Elmondása szerint nem akart a bajnokságba beleszólni, és az élmenőket elengedi. Ehhez képest sokáig feltartotta Gabit, aki nem akart belemenni semmi hülyeségbe, mert tudtuk hogy Makai nem éppen hidegfejű pilóta. Nagy nehezen sikerült megelőzni, és ezzel az első helyre lépni, de sajnos a gumik tokéletesen elégtek elől.

Az érkező Bárkovics és Ficza párost azonban Makai simán elengedte, így hipp-hopp Gabi nyakán voltak. Bárkovics simán elment, Gabival meg is volt beszélve, most vele nem akadékoskodunk. Ficza végig támadott, kicsit lezúzta Gabi kocsiját, de fait csata volt, és a célig sikerült kivédekezni a támadásokat. Szerencsére a ‘ring-en’ tisztán előzni nagyon nehéz.

Így lényegében az első három körbeverést játszott, csak ifj. Ficza leggyorsabb köreire nem volt válaszunk, így számításaim szerint Bárkovics 21 pontra, Ficza pedig 30 pontra van lemaradva Gabitól. Ez azt jelenti, hogy Salzburgring-en tényleg ésszel, és biztosra autózva nem lehet baj. De ez autósport, bármi megtörténhet. Sőt, mivel Salzburgring-en rendhagyó módon mindkét futam szombaton lesz, még jobban észnél kell lenni.

A nap végén felkérték Gabit, hogy induljon az Endurance versenyen is egy kupás suzukival, mert nagyon kevés a nevező. Összebeszéltünk az RCM-el és a Diamond-al, így a három csapat, négy autója beállt az endurance-osok közé Ez jó móka. Oké. Sajnos a helyszíni időmérők befuccsoltak, és hiába a jó tempó, az utolsó előtti körös előzés, és a suzukisok közti győzelem, az eredményen egy hellyel hátrébb végzett a Tim/Lévai kettős. Mi nyertünk, csak papíron nem… Nem kívánom kommentálni az esetet, megvan a véleményem, de ezen már kár görcsölni.

Fontos megemlíteni, sőt talán Gabi pályafutásának a legjelentősebb mérföldköve, hogy már a jövő évi autóját tesztelheti hamarosan. Pontos információkkal később jelentkezünk, de annyit elárulhatok, hogy nagyon nagy előrelépésre készülünk. Nemzetközi porondon is!

Megosztás:
Facebook
Twitter