Furcsa hétvégén vagyok túl, a csehországi Most pálya volt az amit a legjobban vártam. A Hungaroring sajnos idén kimaradt és az Autodrom Most pálya volt az egyik legjobb helyszín arra, hogy elkapjam a bajnoki riválisomat. Ez végül nem sikerült. Pedig a tempónk nagyon jó volt.
A Most-i pálya technikás. Ez kedvez nekem és kedvez a könnyű kocsimnak. Lóerőben ezen a versenyen sem léptünk előre, az új motor nagyon költséges és még mindig várat magára. Továbbra is 370 LE áll a rendelkezésemre, ami nagyon nagyon kevés ebben a mezőnyben. Furcsa leírni, de igaz, 370 LE és kevés.
A fő riválisom autója egy KTM GTX, egy igazi szörnyeteg. Alig 40 kg-al nehezebb, de 530 lóerős 615NM-es nyomatékkal.
Két új támogatómnak köszönhetően – az AZ Cars-nak és a Flottamannak – új gumikkal mehettem az időmérő edzésen, sőt a vasárnapi esős időmérésen is vadiúj esőgumik kerültek az autóra. Nagyon köszönöm!
A mezőny erősen felduzzadt a német futamokhoz képest, 31 autó várta a versenyeket.
Az első időmérésen az összetett 19. helyet szereztem meg, ami nem rossz. Főleg, ha azt nézem, hogy a GTX kategória bajnoki éllovasa, a KTM GTX-szel versenyző Koukola idejétől sokáig alig maradtam el. Persze a végén odapakolt egy erős kört, csak, hogy tudjam, hol a helyem.
Ekkor úgy tudtuk, hogy a kategória negyedik helyén vagyunk, de az eredménylistán meglepve láttuk, hogy az LMP3-as autó a GTX-be lett besorolva. Ami nem egy GT autó, hanem egy prototípus. Furcsa.
Az első futamot leírni nagyon nehéz, mert még most is feldühít az, ami történt.
Az első kanyarban hármas baleset alakult ki, a KTM GTX elment a menekülő útra, Én megelőztem szabályosan a pályán. Előbb sárga zászló jött, majd piros. Azaz megállították a versenyt. A KTM mögöttem jött, majd állt meg a rajtrácson.
Az újraindításkor – mikor a Safety Car egy új rajtra vezette fel a mezőnyt – simán bejött elém, azaz SC alatt megelőzött. Én semmit nem tudtam tenni ez ellen, de úgy gondoltam, ez sima büntetés, hisz teljesen egyértelmű volt. Ám ez nem így lett.
A futamot a 16. helyen fejeztem be, a GTX kategória 5. helyén. Azon kívül, hogy a KTM GTX pilóta nem kapott büntetést, még hab a tortán, hogy az időmérés után már nem az LMP3-as autó volt GTX kategóriás, hanem a csapat másik autója, egy Lamborghini GT3. Hogy lett az autó másik kategóriába sorolva, az rejtély.
A GTX így már 7 fős volt, azaz teljes pontokat osztottak. Én az ötödik lettem, amiért 10 pont járt. A második versenyen azonban hiába értem el jobb helyezést, ez a 10 pont került a nevem mellé a bajnoki tabellán.
A második időmérő edzés esős körülmények között zajlott. Mivel már volt esőgumim, arra készültem, hogy komoly meglepetést okozok, hisz a lóerő hátrányom nem lesz annyira jelentős tényező.
Ez így is lett volna, sokáig a 6-7. helyen álltam. Majd mikor három perccel a leintés vége előtt visszamentem volna a pályára, hogy megfussam a legjobb körömet, piros zászlóval megállították a kvalifikációt és nem is indították újra. A 13. lettem a GTX második helyén. Ebben sok maradt, de nem tudtam megmutatni.
Ekkor már csak 5-en voltunk a GTX kategóriában, mert a kategória váltogató csapat nem indult, sem az LMP3-as, sem a GT3-as, sőt a szombati futamgyőztes se. Tudták, hogy így csak fél pontokat kapunk, így ez nekik tökéletes. Minden hétvégén a két futamból a jobbik eredményed viszed tovább, így esélyünk se volt több pontot szerezni, mint az első versenyen. Ez a szabály véleményem szerint rossz, hisz megöli a versenyzést, de ez ellen sem tudunk sokat tenni.
A második versenyen már száraz volt a pálya, így sorra előztek vissza a mögülem induló, jóval erősebb autók. A GTX 2-3-4. helyéért nagyon komoly csata alakult ki a végére, mert egy újabb Safety Car összehúzta a mezőnyt. Végül sikerült megőrizni a kategória második helyét, alig 0,1 mp-es előnnyel. Nagyon szoros befutó volt.
És itt térek vissza arra, hogy miért volt probléma, hogy csak fél pontokat kaptunk a második futamon. Az első versenyen az ötödik helyem 10 pontot ért. A második versenyen a jóval értékesebb második hely 9-et. Azaz a második futamon a semmiért küzdöttem. Ez így nem fair.
Sajnos ez a bajnoki tabellán is meglátszik. 5,5 pont a hátrányom Petr Koukola mögött, és ha nem jön az erősebb motor, akkor nemhogy nem érem utol, a második helyen is elvesztem, sőt a dobogót is. Remélem, jövőre újragondolják ezt a pontozási rendszert, nem beszélve a kategória váltogatást, mert ez problémás, visszaélnek vele.
Még két futamunk van hátra. Előbb a szupergyors Slovakiaring jön, majd a szezonzáró ismét Csehországban, a Brno pályán. Ha meglesz az erősebb motor, akkor még bármi lehet.
Szeretném megköszönni a GFS Racing-nek, hogy újra egy nagyon jó autót adott és a hétvége folyamán minden problémát megoldott. Extrém pici a költségvetésünk, amivel csoda, hogy ott vagyunk a versenyeken.
Köszönöm az új támogatóimnak és a régieknek, hogy velem tartanak!
Támogatóink: