Végre egy 100%-os hétvége!

Utoljára 2011-ben volt 100%-os hétvégénk, azaz, hogy mindent nyertünk. Ehhez mindennek klappolnia kell. Kell szerencse is, jó csapat, és most végre minden lépés kijött.

A hétvégére úgy készültünk, hogy Gábor a Suzuki Swift Kupában indul, egy kölcsön autóval, ami fel is lett készítve a versenyre. Ám a verseny előtt érkezett a hívás, csapattársunk, Lévai Zoltán második gyereke megszületett, és emiatt nem fog indulni a hétvégén. Döntés előtt álltunk, hisz Zoli felajánlotta a saját autóját, egy Suzuki Ignis S1600-as autót. Ezt nem lehetett kihagyni! Egy kis méregzsák, iszonyat nagy mezőny, nemzetközi felhozatal, durva csaták. Naná!

DSC07976Az autóval Gábor csak egyszer ment 3 kört, így versenykörülmények között csak most kezdett ismerkedni az autóval. Ez az autó egy prototípus, nemigen van ilyen a világon, és még csak 2 hétvégét ment, így nemcsak Gábor, a csapat is tanulja az autót. Szerencsére a csapatunk az autó építői, így töviről hegyire ismerik a japán vasat.

Hatalmas vigyorral érkeztünk a Slovakiaring-re, ahol az FIA CEZ hétvégéjét tartották. Ez azt jelenti, hogy régiónk országaiból megjelent a gyorsasági versenyzés színe java. Csak számokban, 48 kistúrás autó, 30 fölötti nagytúrás, 20 formula autó, endurance csapatok, márkakupák, azaz hatalmas mezőny.

Mint látható, a mi mezőnyünk volt a legnépesebb a kistúrában, ahol az 1600-as és a 2000-es autók indultak. A 2000-es mezőnyt ismertük, hisz a Peugeot-val már harcoltunk velük, most az 1600-asokkal kellett ismerkedni, 14 kategória társunk volt.

Ilyen örömteli hangulatban kezdtük az első szabadedzést, ahol Gábor a harmadik körében lelassult és félreállt. Na ne.

DSC07924Míg az autót kihozták a pályáról, konkrétan idegbajt kaptunk. Az nem lehet, hogy Gábor ránéz egy autóra és az tönkremegy. Nos, szerencsére csak egy defekt volt, és a futófelület levált, emiatt állt félre.

A második szabadedzés már simán lezajlott, Gábor futott egy 2:29-es időt, amiről halvány fogalmunk nem volt, hogy mire jó. Mivel a pályába sikán is volt építve, nagyon eredményeket sem találtunk, csak remélni tudtuk, hogy jó irányba mozgunk.

A szombati napon az első időmérés már erősen felhős időben zajlott, de még a slick kellett. Nem akartunk gumit pazarolni, így használt slickeken futottuk az időmérést. 48 autó a pályán, ezt lekövetni, jó időben kiengedni a kocsit nem egyszerű. Ezt nem lehet tökéletesen végrehajtani, de Gábornak végül volt egy közel tiszta köre, mellyel nagyon nagy előnnyel nyerte a kategóriát, 2:27:477-es ideje az összetett 11. rajthelyet jelentette, rengeteg 2000-es autót megelőzve.

Végig esőre állt az idő, csöpögő esőben álltunk fel a rajtrácsra, ám végül maradtak a slick-ek, de felkészültünk a zuhéra.

DSC08065Az első verseny rajtja jól sikerült, Gábor egy Lotus-al és három Clio Cup-al csatázott. A Lotus feltartotta, a Clio-ok pedig támadták. A kis suzukink a kanyarokban sokkal jobb volt, de egyenesben azért nem lehet mit kezdeni a bőven 200 LE fölötti autókkal. Ez csatározást végül az egyik Clio-s elrontotta, belerongyolt Gáborba, míg neki leszakadt a kocsi eleje, nekünk a hátsó traktus rogyott meg. Meglepő módon az Ignis nagyon strapabíró, ugyan a kasztni viseltes lett, és a műanyag elemek eltörtek, de az autó normálisan üzemelt tovább. Gábor ugyan nagyon dühöngött, hisz egy előkelő összetettbeli helyezéstől esett el, de végül higgadtan fejezte be a futamot, és a futam végéig a 18. helyről a 14.-re jött vissza. A kategóriát 48 mp-es előnnyel megnyerte.

A szlovén versenyző elgondolását még most sem értjük, kár volt ezért a futamért. A szerelők nagyon szépen kijavították a külső sérüléseket, és szerencsére a futómű, és a kipufogó meg sem érezte az ütközést.

A vasárnapi időmérésen ismét nehezen boldogultunk a forgalommal, ám az utolsó körben végre találtunk egy kis helyet a pályán, és 2:27.162-es idővel ismét nyertünk a kategóriát. Ez a 9. rajthelyet jelentette, azaz két helyet előre léptünk.

DSC08164A rajt a második futamon nem sikerült túl jól, ám a kör végére Gábor visszakeveredett a 9. helyre. Most jobban le tudta szakítani magáról a Clio-kat, pár körig bíbelődött egy Lotus-al, de azt megelőzve, feljött arra a helyre, ahonnan nem volt tovább. Az előttünk lévő 2000-es autók már nagyon gyorsak voltak, így tartottuk a pozíciót, ami a hatodik helyet jelentette. 4 körrel a vége előtt, a második helyen álló Lotus kigyulladt, mely miatt előbb safety car jött a pályára, majd leintették a futamot piros zászlóval. Így a 48 indulóból az 5. helyet csíptük meg, a legjobb 1600-as autóként.

Gábor így ismét megmutathatta tehetségét, ehhez kellett a csapat és a kivalló autó, amit ezúton is köszönünk.

A magyar bajnokság három hét múlva folytatódik, a helyszín újra a Slovakiaring. Még nem tudjuk hol és mivel indulunk, de a célunk, hogy ott legyünk ismét!

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.