A Swift Cup Europe első hétvégéje, a visszatérés a pályaversenyzéshez mesésen alakult, három versenyből kettőt megnyertünk és vezettük a bajnokságot. Így érkeztünk el a második versenyhétvége helyszínére, a szomszédos Slovakiaringre.
Az is igaz a Salzburgringen voltak műszaki gondjaink, de ez főként annak volt betudható, hogy nem teszteltünk a bajnokság előtt, így az autót nem használtuk jól, ennek is volt oka a sok vészprogram, ami miatt elbuktunk egy sima győzelmet.
A Slovakiaringen tudtuk, hogy sokkal nehezebb dolgunk lesz. Ez a pálya – a középső kicsit technikásabb részt eltekintve – egy sima szélárnyék pálya, pokolian hosszú egyenesekkel. Itt a 3-4 fős csapatok rommá vernek, akárhogy is mész, a szélárnyék akár másodperces előnyt is jelent.
Abszolút tudatos volt, hogy az időmérésen csak egy kört futottunk, tisztán, egyedül. Nem nyüstöltük a gumikat, mert azok száma korlátozott a hétvégére és a pokoli hőségben nagyon fogytak.
A negyedik helyre volt elég ez az egy kör. Semmi baj nem volt, ezen a pályán a rajthely szinte semmit nem számít.
A taktika piszok egyszerű volt, egyesével előre lépkedni, a második helyen autózni az utolsó körig, majd előzni. Leírva ez oké, de megcsinálni nehéz volt, az osztrák ellenfelek nagyon sokat javultak erre a hétvégére. De végül sikerült. Győzelem az első versenyen.
A második futam viszont már nem alakult jól. Nyolcadik helyről indultunk a fordított rajtrács miatt, messze volt az eleje. Nem sikerültek az előzések, túl sok idő ment el. Mire felértünk a második-harmadik helyre, a futamot vezető Dominik Haselsteiner pokoli messze volt.
Az utolsó körben azonban eldurrant a kuplung olajcső és 4. sebességi fokozatban ragadtunk. Valahogy elvánszorogtunk a célig, de csak az 5. helyet tudtuk megtartani. Ez nagyon nem jött jókor.
Sok pontot buktunk, így a harmadik futamon kötelezően a győzelmet tűztük ki magunk elé.
Az ötödik hely a fordított rajtrácson a negyedik pozíciót jelentette, ami viszont jó rajthely.
A taktika most más volt, gyorsan élre állni és kiautózni legalább 2mp előnyt, ahonnan már nem érzékelhető a szélárnyék.
A második kör végén álltunk az élre és tiportuk neki. Dominik nagyon jött utánunk, de mi már messze jártunk, nem volt esélye. Sikerült a terv, és 3,3 mp-es előnnyel nyertünk. Jessz!
Visszatekintve ez szinte tökéletes hétvége volt, megtartottuk a bajnoki tabellán az első helyet és ismét sokat tanultunk az autóról. A helyszínen a GFS szerelői nagyon jól dolgoztak, az autó remek volt.
A bajnokság két hét múlva folytatódik Csehországban, ha a korona vírus járvány nem szól közbe. Remélem nem, mert az a pálya az egyik kedvencem, rendkívül technikás, nem szélárnyékos aszfaltcsík.
Hatalmas hálával tartozom Nektek is, akik a Spuri által elindított kampányban részt vettetek, és segítségetekkel ott lehettem a versenyen. Természetesen a kampány folytatódik, bármikor tudsz hozzá csatlakozni.
Tim Gábor returned to track racing this year in the FIA Swift Cup Europe to prove his talent again. With the new 1.4 turbo cars, he performed in the...
he fourth round of the 2020 Swift Cup Europe took place at Slovakiaring, where the international field visited for the second time this year.This time the series were included...
The third round of this year’s Swift Cup Europe championship took place on the track of Brno, Czech Republic. Gábor Tim, who already won four victories this season, arrived...
Jelentős pontelőnnyel érkeztünk meg a Swift Cup Europe idei szezonjának utolsó hétvégéjére, a hazai versenyünkre, melyet a Hungaroringen rendeztek. Még matematikailag bőven elbukhattuk volna a bajnokságot, de végül sikerült!...
Két győzelemmel növeltük az előnyünk a második Slovakiaringi hétvégén
Elérkezett a pillanat, hogy karrierünk első nemzetközi bajnoki címéért járó trófeát átvegyük. Az átadó ünnepségre a Skoda Octavia Cup székhelyén, Vrchbélá-ban került sor, és szinte az összes idei versenyző...