Győzelemmel mutatkoztunk be a Swift Cup Europe-ban

Zavaros mi? Mit keresünk egy másik bajnokság versenyén? Igen, ezek jogos kérdések.

Az RCM CUP-ot tavaly megnyertük, kicsit légüres térbe kerültünk, komolyabb anyagi tőke híján el kellett dönteni, hol folytatjuk idén. Komoly nemzetközi bajnokságra nincs anyagi lehetőség, így idén az RCM CUP bajnoki címének megvédése a cél, ami nagyon nehéz, hisz mindenki a mi skalpunkra vadászik. De jó úton járunk, hisz 20 pont az előny a bajnokság felénél, nem különösen veszélyes senki jelenleg még ránk, de még hosszú az idény, bármi megtörténhet.

A csapatunk ezen a héten a Salzburgring-en versenyzik, és lehetőséget kaptunk, egy Swift Cup Europe-os autóval edzhetünk, és ha jók a köridők, akkor még bármi történhet. Nagy titkot nem árulunk el, jók voltak a köridők, és hatalmas hálával tartozunk a csapatunknak, indulhattunk a nemzetközi mezőnyben ezen a fantasztikus pályán.

esoAz autó egy új építésű Suzuki Swift, olyan mint amivel a másik bajnokságban versenyzünk, csak minden modernebb. Erősebb motor, komolyabb futómű és váltó. Más a gumi márkája is, ezt is tanulni kellett. Szerencsére egész sokat edzhettünk, közel 50 kört tettünk a vasba az időmérés előtt, a beállításokkal is jó irányba indultunk.

Az időmérésen egy cél volt, egyből elsütni a fegyvert, azaz egy jó kör, és hagyni a többieket koptatni a gumit. Ez be is jött, mindenki kőrözgetett, mi kint vártunk a boxban. Ez mint később kiderült, nagyon fontos volt. Az időmérést megnyertük és magas profilú gumink maradt.

A délutáni verseny előtt volt egy kis kavarodás, hisz leszakadt az ég, és van esőgumi is ebben a bajnokságban. Végül az volt a döntésünk, hogy mi a száraz gumikkal megyünk. Nem biztos, hogy ez volt a jó döntés, hisz szakadt az eső, de nem mertünk ismeretlen gumira váltani, és jó minőségű fél slick gumink volt a kocsin.

A verseny jól indult, élveztük az első hely előnyét, túléltük az első kört, és míg a többiek az esőfüggönyben autóztak, mi gyorsan kiépítettünk egy 5-6 másodperces előnyt. Amit aztán egy Safety Car fázis le is nullázott..

A végére picit melegedett a helyzet, a mögöttünk autózó Balogh Zoli egyre gyorsult az esőgumikon, de a végén egy leggyorsabb körrel pontot tettünk a verseny végére és megnyugtató előnnyel autóztunk át a kockás zászló alatt.

Könnyűnek tűnhetett, de nem volt az, ismeretlen terepen, ismeretlen gumival azért volt rizikó.

Holnap a nyolcadik hely a mienk. daráló, kemény első sikán. De ezek után már megjött az étvágy..

r1A futam végeredménye:

 

 

 

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.