Július egyik, ha nem a legmelegebb napján került megrendezésre a MiniRally bajnokság ötödik fordulója, melyen ismét elindultunk a „kupás” Suzukinkkal. Az előző versenyen, jogosan feljebb soroltak minket a H3 kategóriába, hisz a Suzukink 1328 ccm-es, azaz pont átkerül az 1301-1600 ccm-es kategóriába. Így nyugodtan állíthatom, hogy a mi autónk lett messze a leggyengébb. Ráadásul ez a kategória hirtelen felduzzadt, így jó néhány erős vas ellen kellet küzdeni. Olvass tovább >>
A SIMCO nagyon jó kis szimulátoros közösséggé kezdi kinőni magát, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy egy kisebb csapat kísért el minket, sőt, elkészült a SIMCO saját autója (Ford Sierra 2.0), melynek a szerelését Gabi és édesapja végzi, a „befektetők” pedig Rebók József (Joke), Sándor Dániel (Ingy), Bobák Zsolt (bzs) és jómagam voltak.
Joke és Ingy versenyzőként is részt vett ezen a MiniRally-n, igaz autó amilyen ronda, olyan lassú is volt, de ez nagyon nem zavart senkit, jókat röhögtünk egymáson.
Persze ahogy egy ilyen autó első futásakor szokott lenni, minden baja volt. Edzeni nem tudtak a Sierra-val, mert már az első edzőkörön kifeküdt. Szerencsére itt voltak a GFS Repsol Team szerelői, akik pillanatok alatt rájöttek a hibára, a gyertával volt a gond.
A H3-ban az első bemenetel kezdődött, Gabi meglepetésemre csak a harmadik lett, méghozzá jelentős hátránnyal. Bíztunk benne, hogy ennél jobb lesz, de sajnos nagyon sok hosszú egyenes miatt, nem jött ki a Suzuki nagyon jó felfüggesztése, és természetesen a pilóta tudása. Azért persze megcéloztuk a második helyet, mert az első fényévekre volt.
A H4-ben indul a Sierra, először Joke ment gyors körre. Épp átért a célvonalon, az autó megint megadta magát, mehettünk ismét vontatni. A hiba ismét hamar meglett, lejött valami cső, és kiömlött a benzin. Így szerencsére az első menet végén még Ingy a rajtvonalhoz állhatott, és repesztett egy nagyon jó időt, 8 mp-et adott Joke-nak, aki megforgott a gyors körén.
A H3 második futásánál mondtam Gabinak, hogy most egyedül menjen be, ne vigyen utast, és faragjon 3 mp-et, akkor lehet esély. Ezt hozta is, ezzel fellépett a második helyre, igaz csak tizedekkel. Tudtuk, hogy az ellenfél tud még jobbat, ezért csak a szerencsénkben bízhattunk, hogy hibázik, vagy más gondja lesz a harmadik futáson.
A Sierra második futására ismét Joke ment először, most is forgott párat, sőt elvitt egy rakat gumit is, tehát nem sikerült összeraknia a körét. Ingy szintén megküzdött a rakoncátlan Sierra-val, Ő is pörgött-forgott a pályán, de az ideje megint jobb volt.
A H3 utolsó futásán ismét javított Gabi az a idején, de az ellenfél jobb volt, gyorsult két mp-et, így ha hajszállal is, de lemaradtunk a második helyről. Nem baj, a harmadik hely is szépen csillog, és így a második helyen vagyunk még az összetettben.
Íme Gabi leggyorsabb futás, látható ebben nem volt már sok, nemhogy 10 mp, amit az elsőtől kaptunk:
A Sierra utolsó körére Joke fennakadt egy gumifalon, így nem volt értékelhető köre, Ingy pedig futott egy leggyorsabb kört a Sierra-val, így a három fős H4 kategória második helyezettje lett, Joke pedig a harmadik. Persze vicces, hogy az első megmérettetésen csak esett-kelt a Sierra-s csapat, mégis dobogóra állt, de minket nem zavart, jót derültünk ezen. Lesz ez autó sokkal, sokkal jobb is. Csak idő kell, meg persze egy kis tőke. De nem őrülünk bele, a móka a lényeg, ez nem többmilliós autó, ez csak a mi kis versenyautónk.
Úgy is mondhatjuk, ez a hétvége nem volt túl komolyan véve, persze a kormány mögött mindenki kiadta a maximumot, de ismét a fő dologra koncentrálunk, a Pannónia Ring-i Genex Suzuki Bio Kupa egyik futamát meg akarjuk nyerni!
A nap végén még tartottunk a SIMCO-soknak és a szerelőknek egy kis élményautóztatást, reméljük mindenki jól érezte magát, mi igen!