Megvan! Egyértelműen az év legjobbja lett a bajnok, Tim Gábor idén 11 futamból hatot megnyerve, 4 második hellyel, kiemelkedett a mezőnyből, és nagy előnnyel megszerezte a 2011. évi bajnoki címet. Ezúton gratulálunk az ellenfeleinknek, Bárkovics Zoltán és ifj. Ficza Ferenc kemény vetélytársak voltak, piszok jó pilóták. Köszönjük a csapatunknak, GFS Racing Teamnek és csapatvezetőjének, Burkus Egonnak, hisz nélkülük ez nem sikerülhetett volna. És a siker részese, új támogatónk, a Robotek2000, hisz Ők álltak Gabi mögé, mikor több szponzorunk visszalépett.
Köszönjük az E85 Kft.-nek, a Hunflex és Biodynamic forgalmazójának is, hisz nélkülük el sem jutunk idáig. És önző módon, köszönöm magunknak, ebben nagyon sok munka volt, és végig hittünk magunkban, ez nagyon fontos.
Az utolsó versenyünk, az ausztriai Salzburgring-en került megrendezésre, mely egy egészen elképesztő, teljesen egyedi helyszín. Életveszélyesen gyors, és kiszámíthatatlan. Garantált a karambol és a káosz. Tavaly itt szerezte Gabi első pole-ját és futamgyőzelmét, de itt is törte totálkárra az autóját. Tehát szeretjük és utáljuk egyszerre.
Sajnos, az október végi szép napos időjárás nem társult meleggel, lényegében folyamatosan 5-6 fok környékén volt a hőmérséklet, egészen extrém gumibeállításokat kellett kiagyalni. Ez persze kevés lett volna, de Gabi ezt a pályát nagyon érzi.
Az időmérésen, az erre a futamra beugró Kiss Norbival, fej-fej mellett haladtak, előbb Gabi, majd Norbi vezetett. Gabi az időmérés vége felé egy űr időt autózott, ami ugyan Kiss Norbi megközelített, de a többek nagyon messze voltak. A harmadik Ficza és a negyedik Bárkovics már bőven 1 másodpercen kívül voltak. Ez újabb plusz pontot jelentett, azaz Gábor már 22 pontos előnnyel rendelkezett.
A szombati napon került megrendezésre mindkét futam, ami rendhagyó, de nekem tetszett, ez így olyan „WTCC érzés”. Sajnos a verseny nem alakult jól, hisz az osztrák szervezők a tudomásunk nélkül megváltoztatták a rajtprocedúrát, és még a rajtrácson is úgy tudta mindenki, hogy eltolt rajttal indul a két mezőny. Azaz, ahogy az a többi versenyen is volt, elrajtol az osztrák mezőny, egy piros zászlós ember jelzést ad, hogy még egy rajt következik, és utána indulnak a magyarok.
Nos a rajtrácson nem állt senki, Gabi folyamatosan kérdezgetett a rádión, hogy mit csináljon. Teljes tanácstalanság. Ha nem indul el, és hátrébb elrajtolnak, egyszerűen belerohan az egész mezőny. Így nem volt mit tenni, elrajtolt. Igaz, nem ment versenytempóban, kicsit bizonytalanul tette meg az első kört, végig azt várta, hogy visszaintik a futamot. Egy osztrák versenyző ráadásul előtte, valami egészen lassú tempóban közlekedett, Gábor meg nem mert előzni, gondolva a tavalyi nagy balesetére.
Végül, mikor elment mellette Kiss Norbi és ifj. Ficza, rá kellett jönni, itt éles verseny van! Mivel a rajt teljességgel szabálytalan volt, a boxutcában a magyar szervezők próbálták meggyőzni az osztrákokat, állítsák meg a futamot. Megmondom őszintén, én nem örültem ennek, hisz az aktuális állás szerint Gabi bajnok lett volna, hisz harmadik helyen ment, Bárkovics pedig az ötödik volt, két másodperccel lemaradva.
De a szabály, az szabály, ezért a magyarok úgy döntöttek, ez a futam így érvénytelen, és sorra kiintették a versenyzőket, aminek mindenki eleget is tett.
A boxutcában ezután a csapatvezetők egyetértésévek megállapodtak abban, hogy ez a verseny érvénytelen, és az osztrákoktól új futam megrendezését kérvényezték. Ebbe nem mentek bele, ami azt jelentette, hogy a futamot törölték. Mivel Gabinak ekkor 22 pont előnye volt, és egy futamon maximum 21 szerezhető, ez azt jelentette, Ő a bajnok!
A második futam előtt kértem Gabit, hogy most minden mindegy, a két ellenfelét verje el, ezzel is bizonyítva, nem véletlenül lett Ő a bajnok. Persze még jobb, ha megnyeri a futamot, de hát ott van Kiss Norbi is..
A rajt viszonylag jó volt, kicsit elpörögtek a gumik, de Gábor az első helyen vette a síkánt, és Kiss Norbival a sarkában kezdett meglépni a mezőnytől. A harmadik körben bejött a safety car, hisz egy hatalmas bukás volt a parabolikában, 3 magyar autó ragadt a pálya szélén.
Az újraindulás nem sikerült jól, sőt az mondanám Gabi bealudt, és már az egyenes végén elment mellette Kiss Norbi. Ugyan ifj. Ficza támadta az utolsó körökben, a második hely nem volt komoly veszélyben. Gabi még az utolsó körben egy előzési kísérletet bevállalt, de Kiss Norbi figyelt és levédte az ívet, így megnyerte a futamot, 2 tizeddel Gabi előtt. Azért, Kiss Norbitól ennyivel ki lehet kapni..
Ezzel mi befejeztük a Suzuki-s pályafutásunkat, remek élmény volt, és a legjobb tanuló időszak, aki itt megtanul vezetni, a világon bárhol megállja a helyét. Végezetül Gabi és Kiss Norbi nyilatkozata:
Tim Gábor: „A pole-pozíciót sikerült megszereznem az időmérőn. Az első futam elég érdekes volt. Az eltolt rajtnál mindig kint szoktak állni piros zászlóval. Most nem volt senki, úgy hogy rádión kérdeztem, hogy mit csináljak? Végül elindultunk és a futam felénél szóltak rádión, hogy jöjjek ki, mert hogy mindenki ki fog jönni. Az a futam, most utólag már tudjuk, törölve lett. A második futam valami megabrutál volt, Hihetetlen, nagyon jót csatáztunk. Volt egy Safety Car fázis, ami, ha nem lett volna, akkor Kiss Norbival nagyon lejátszottuk volna. Örülök a második helynek. Annyira nem vesz vissza az örömömből, hogy nem győzelemmel köszöntem el, hiszen sikerült egy bajnoki címet megszerezni, viszonylag nagy előnnyel. Remélem jövőre egy csapattárnak adhatom át a kupát. Jövőre valószínűleg nemzetközi porondon is megmérettethetem magam és remélem, hogy ott is hasonló sikereket tudok elérni.”
Kiss Norbert: „Kivettük az 1500 lóerős versenykamionból a mentőkapszulát és azzal is versenyeztem most egyet. A viccet félretéve, először is szeretném megköszönni a Proexsport-nak és az Alerantnak, hogy lehetővé tették, hogy ezen a szuper versenyhétvégén részt vehessek. Sajnálom, hogy az első versenyt törölték, jó lett volna, hogyha kettőt tudunk menni. A második jó volt. A Safety Car előtt követtem Tim Gabit, az újraindításnál meg tudtam előzni és utána ő követett engem nagyon-nagyon szorosan. Próbáltunk összedolgozni, a pályán kialakult az együttműködés, hogy elől tudjunk maradni és tök jól működött végig, hiszen Gabi is tudott védekezni és megtartani a második helyét Ferikével szembe, én meg elől tudtam maradni. Nagyon gratulálok Tim Gabinak a bajnoki címhez. Azt gondolom, hogy nagyon megérdemelte, mert az egész szezonban nagyon jól ment és mostanában a magyar autósportban ő az egyik legjobb pilóta.”
A 2011-es bajnokság végeredménye:
1. Tim Gábor – 203 pont
2. Bárkovics Zoltán – 178 pont
3. ifj. Ficza Ferenc – 170 pont
4. Tőzsér Áron – 108 pont
5. Lévai Zoltán – 87 pont
6. Takáts Ákos – 80 pont