fbpx

Idén a FIA Közép-Európa Kupában indulok a GT autók között

Az utóbbi két évemet a Clio Cup Europe bajnokságban töltöttem. Nem tudtam teljes szezont futni, és 2022-ben, valamint 2023-ban két-két versenyhétvégén indultam a 14 futamból. Az idei évre a bajnokság megváltozik, jóval messzebb lesznek a versenyek és az autó fenntartása is drágult. Így másik irányba kezdtünk el nézelődni, úgy gondolom jó döntést hoztunk. A FIA Közép-Európa Kupában indulok a legnagyobbak között, a GT kategóriában.

Az előzmények

Clio Cup Europe
Továbbra is úgy gondolom, hogy ez a legkeményebb és legnehezebb márkakupa Európában. 50 fölötti létszám és egy másodpercen belül akár az első 20-25 pilóta.

Értem el biztató eredményeket, egy ötödik hely a Red Bull Ringen és itthon, a Hungaroringen már egy serleg is a kezembe került. Nulla teszttel és felkészüléssel ebben sokkal több nem volt. Ilyen szoros bajnoksághoz teljes év kell, szezon előtti tesztekkel, és akkor tudom, hogy a bajnoki címért is küzdhettem volna. De ehhez legalább 100.000 euros költségvetést kéne összerakni, és ismertek, erre saját erőből nincs esélyem.

A télen még gondolkodtunk azon, hogy milyen módon próbáljunk rajthoz állni ismét, de megjött a hír, hogy az autókat átalakítják, egy facelift-et kapnak, amivel drágul az autó. Nem is ez volt a nagyobb gond, a naptár is megváltozott. A legközelebbi verseny Monza lett volna, az összes többi futam Európa nyugatibb részén kerül megrendezésre. Emiatt elálltunk a Clio Cup Europe-os álmainktól, mert a költségek drasztikusan emelkedtek és ha nincs egész éves büdzsé, esélytelenül mennék el az első futamokra.

Feledhetetlen emlék, hogy az adományozók segítségével négy Clio Cup Europe futamon rajthoz állhattam

Lotus-os beugrás az év végén
A tavalyi év végén átadták Magyarország legújabb versenypályáját, a Balaton Park Circuit-et. A pályáról jó véleményem alakult ki, főleg ha a kiszolgáló helyiségek színvonalát nézem, de számomra fontosabb, hogy végre beülhettem a GFS Racing egyik GT autójába, egy Lotus Exige V6 Cup-R versenyautóba, melyet a Lotus Cup Europe bajnokságban használtak.

A Lotus tehát kupás állapotban volt, azaz semi-slick gumikkal mentem, ami hatalmas hátrány a teli slick gumikhoz képest. Mégis sikerült megtalálni a tempót és egy 2022-es kupás Porsche-t is jól megkergettem a versenyeken, ami azért egy másik liga.

A Porsche-t körökön át tudtam tartani semi-slick gumikon.


Fejlesztés

A Lotus már ebben a formájában közel van ahhoz, hogy a GT4 homológ autókkal küzdjek, de legyőzni ezeket a kocsikat a semi-slick gumikkal nem lehetséges. A slick gumikat csakúgy nem lehet felrakni, a kocsit nem így tervezték. Emiatt erősebb futómű kell, hisz nagyobb lesz a kanyar tempó. A végsebességem is nagyobb lesz, hisz jobban jövök ki a kanyarokból, tehát a fékrendszert is erősíteni kell, valamint a hűtésüket javítani. A nagyobb kanyartempó miatt az olajnyomással is gond lehet, ezen a területen is fejleszteni kell. A súlyon is dolgozik a csapat, ami csak lehet, karbon lesz, a súlycsökkentés a legjobb tuning egy versenyautón.
Az egész folyamat egy dominó effektust indít el, mindenen végig kell menni, mielőtt pályára gurulunk.

Súlycsökkentés mindenek előtt


Mi ez a bajnokság?
Az FIA által jóváhagyott Közép-Európa Kupa, melynek több kategóriája van. Én a legnagyobbak között megyek, a GT Sprint bajnokságban. Minden hétvégén két időmérő edzés és két különálló sprint futam van, külön értékeléssel. A versenyeket élőben lehet követni a videó streaming felületeken és az összefoglalót az Eurosporton is meg lehet tekinteni.

A mezőny két fő csoportra oszlik. Az egyik a GT3-as autókkal induló csapatok, velük nem fogjuk felvenni a tempót. A másik csoport a GT4. Ezek az autók már közel lesznek, sőt azt gondolom, ha az autó fejlesztése úgy sikerül, mint reméljük, akkor előttük is lehetek. Az én kategóriám a GTX lesz, ide kerünek amelyek nem aktuális GT3 vagy GT4 autók. Azaz egy nyitottabb kategória, ahol nagyon nehéz lesz érvényesülni, mégis bízom benne, hogy a bajnoki dobogóért tudok majd küzdeni.

Az előző év alapján ilyen autók lehetnek a GTX kategóriában:

Az előző szezonban a fenti autók indultak a GTX kategóriában

A 2024-es év

Jelenleg az autó fejlesztése tart a GFS Racing Team műhelyében. Sőt, párhuzamosan egy második autó is épül, azaz könnyen lehet, csapattársam is lesz a szezon során. Az autó tempója az első teszten derül ki, számításaink szerint 2-3 mp-et javulni kell például a Hungaroringen, hogy érdemben beleszólhassak a dobogós helyek sorsába.

A költségvetésünk lassan épül, köszönöm a Spurishop.hu, Spuri Adalékanyag, Miroil, Mabanol, Bedooo.com, a családom és persze a GFS Racing Team támogatását. Partnereink száma is bővül, egyre többen állnak mögém.

A közösségi adományozásra is szeretnénk támaszkodni, mert hazudnék, ha azt mondanám, hogy minden sínen van. Egyáltalán nincs. De csak előre tekintek és bízom benne, hogy a szezont végig csináljuk.

A 2024-es versenynaptár

Április 27.–28. – Balaton Park – Magyarország
Május 18.–19. – Red Bull Ring – Ausztria
Június 15.–16. – Hungaroring – Magyarország
Június 28.–29. – Lausitzring – Németország
Augusztus 03.–04. – Most – Csehország
Augusztus 24.–25. – Slovakia Ring – Szlovákia
Szeptember 07.–08. – Brno – Csehország

Megosztás:
Facebook
Twitter