Nagyon jó érzés, hogy újra azt írhatjuk le, hogy dupla győzelem. Az év közepén váltottunk sorozatot, és az idő minket igazolt, sorra jöttek a sikerek, hamar rászoktunk az új közegre.
Az idei évet az RCM CUP-ban kezdtük, majd ugyan vezettük ezt a bajnokságot, sorozatot váltottunk. Nem kezdünk bele a „miértekbe„, aki követi az évünket, az már mindent tud. A lényeg, hogy ugyan kihagytunk 3 hétvégét a Swift Cup Europe-ból, de a bajnokság második felében, három helyszínen megmérettettünk a nemzetközi mezőnnyel. Először az ausztriai Salzburgring-en csatlakoztunk a 28 fős mezőnyhöz, és nagyon jól sikerült a bemutatkozás. Megnyertük az időmérést, majd szombati, sőt a vasárnapi versenyt is.
A következő verseny ahol részt vettünk, a hungaroringi Truck Race hétvége volt, itt is majdnem sikerült maximális hétvégén bemutatni, ám az első versenyen üzemanyag-ellátási problémák miatt csak negyedik helyen értünk be. De a további két versenyt megnyertük, hisz ezen a hétvégén három futamot rendeztek.
Így érkeztük el az utolsó hétvégére, újra Ausztria, Red Bull Ring volt a helyszín ezúttal. Esély volt a sok győzelemnek köszönhetően, hogy akár a bajnokság harmadik helyére lépjünk előre.
Újra együtt ment a teljes mezőny, 28 pilóta várta a szombati szabadedzést, és a vasárnapi időmérést, illetve két versenyt. Néhányan már pénteken megkezdték az edzéseket, de mi úgy láttuk, elégséges a szombati fél órás gyakorlás.
A szombati szabadedzés jól sikerült, olyannyira, hogy megszereztük az első helyet, igaz, ezért nem osztanak pontot, de jó volt látni, hogy előzetesen jól gondolkodtunk, az autó beállításai tökéletesek voltak.
Az új gumik felkerültek vasárnap reggel, igen korán, rendkívül hidegben zajlott az időmérés. Már az elején sikerült élre állni, de kevés volt az idő, így végig pályán maradtunk. Nem kellett aggódni a gumik miatt, a hideg miatt alig koptak.
Vasárnap rendezték mindkét futamot, így fontos volt, vigyázni kell a kocsira, azaz az első versenyen gyorsan kell kiépíteni előnyt, ne kelljen küzdeni senkivel. Ez tökéletesen sikerült, már az első körben megvolt a megnyugtató előny, kiszakadtunk a szélárnyékból. Körről körre építettük ki az előnyt, mely végül 8 másodpercre dagadt, nyugodt verseny volt.
A vasárnapi második verseny már keményebbnek bizonyult, fordult a rajtrács, a nyolcadik helyről indultunk. Nem volt cél belemenni az első kanyaros kakaskodásba, 12 kör volt arra, hogy előre jöjjünk. Ahogy azt már korábban is elterveztük, minden körben csak az előttünk lévőre koncentráltunk. A 10. körre sikerült felérni az élre, sok komoly csata árán, nagyon kemény, de fair küzdelmek során. Bizub Tomas-al küzdöttünk a célig, de sikerült az első helyet megtartani, ezzel a második futamot is megnyerni.
Hét futamon álltunk rajthoz, ebből hat futamon sikerült győzni, nagyon jó statisztika. Ezzel előrejöttünk a bajnoki harmadik helyre, ennél jobban matematikailag sem lehetett volna szerepelni. Végig tökéletes autóval versenyeztünk, a csapaté is ez a siker!
A bajnokság végeredménye:
1 | Bernula István | 166 |
1 | Tomás Bizub | 166 |
3 | Tim Gábor | 140 |
4 | Csik János | 112 |
5 | Tobias Weichenberger | 101 |
5 | Balogh Zoltán | 101 |
7 | Christoph Zellhofer | 85 |
8 | Mészáros Gábor | 77 |
9 | Kejo-Keke Platzer | 71 |
10 | Gáspár Zsolt | 67 |
11 | Füge Krisztián | 66 |
12 | Gáspár Csaba | 62 |
13 | Lukas Puchinger | 58 |
14 | Alexander Maier | 53 |
15 | Martin Zellhofer | 51 |
16 | Együd Gábor | 49 |
17 | Balogh Bence | 48 |
18 | Markus Hilberger | 40 |
19 | Zigmars Lappa | 38 |
19 | Burkus Egon | 38 |
21 | Thomas Berger | 36 |
22 | Forrai Gábor | 32 |
23 | Méhész Attila | 26 |
24 | Straub Krisztián | 19 |
24 | Max Wimmer | 19 |
26 | Szíjj Csaba | 17 |
27 | Michael Bohm | 14 |
28 | Rácz Gyula | 11 |
29 | Peter Eibisberger | 9 |
30 | Walter Kuss | 7 |
31 | Andreas Aigner | 6 |
32 | Werner Jedinger | 4 |
33 | Anton Bauer | 3 |
33 | Wolfgang Rehberger | 3 |
35 | Jürgen Norbert Fux | 2 |
36 | Johannes Maderthaner | 1 |
37 | Hermann Neubauer | 0 |
37 | Simon Bendegúz | 0 |