Végre sikerült! Győzelem a Szilveszter Rallye-n!

Sokan, akik követik az oldalt, és olvassák a cikkeket, tudhatják, már 2010 óta próbáljuk legyőzni a mumust, az év végi Szilveszter Rallye-t. Eddig vagy kiestünk, vagy valami műszaki hiba miatt nem tudtunk megfelelő teljesítményt nyújtani.

Először tavaly volt szinte hibamentes versenyünk, akkor a 2015-ös Rally2 bajnoktól kaptunk ki 1mp-el, és másodikak lettünk a 2000cc-es kategóriában. 2016-ban nem is lehetett más a cél, hogy egy helyet előrébb lépjünk. Timár Tamás navigálására újra hagyatkozhattunk, nagyon összeszoktunk már az utóbbi években!

Idén, újra a Nissan Sunny GTi-vel, már egy jobban felprogramozott motorral érkeztünk a versenyre. Az autó ezen kívül nem változott semmiben, sőt, a gumikkal is nagyon szűkösen álltunk, de ez nem okozott gondot. A D2 Racing-el megállapodtunk, és esély volt arra, hogy az utcai futóművet egy komolyabb, állítható rally felfüggesztésre cseréljük, ám az alkatrészek nem érkeztek meg időben.

A hírek szerint közel 300-an indultak a versenyen, a H4-ben, azaz a mi kategóriánkban 35 nevező volt. Az eddig megszokott nyomvonalakon is sokat változtattak, sokan kritizálták is ezt, de versenyzői szemmel nézve, előnyére változott a kész szakasz kialakítása, főként, hogy a Hungaroring külső részén murvás terep is várt a pilótákra.

Idén már nem volt ingyenes a verseny, de ezt nem lehetett érezni, a megszokott remek hangulat, és hatalmas nézőszám 2016-ban sem maradt el. Időjárás ugyan kegyes volt, végig napos idő várt ránk, de nagyon hideg szeles időben azért kockára fagytunk.

Szakasz 1.

Az első nap egy szakasz várt ránk, melyet már este rendeztek. Mivel gumikkal sok variációs lehetőségünk nem volt, egy nyolc éves Matador esőgumival kezdtük a versenyt. Meglepően jól működött, persze csúszott rendesen, de hamar felmelegedett és már nem volt gond. Meglepően erősen kezdtünk, 12 másodpercet adtunk a második autónak. Hogy ne legyen felhőtlen az öröm, előjött az első műszaki probléma, melegedni kezdett az autó.

Ezt az este folyamán sikerült valamelyest orvosolni, persze majd éjfélig szereltünk, de ilyen az autósport.

Szakasz 2. – 3.

A verseny második napján még hat szakasz várt ránk. Előbb a Hungaroring külső részén mentünk végig, továbbra is az esőgumikon. Ez már szorosabb volt, 2,2mp-es előnnyel érkeztünk a célba. A harmadik szakasz a belső részen volt, itt a második időt autóztuk, de összességében növeltük az előnyünket, már 20mp-el vezettük a kategóriát. A melegedés szerencsére már nem okozott akkora gondot.

Szakasz 4. – 5.

Ez a két szakasz volt a legnehezebb. A külső részen jó tempóban autóztunk már a rally slickeken, mikor a kuplung bovden elszakadt, azaz nem volt kuplung. A 4. idővel jöttünk le a szakaszról, de rá kellett jönnünk, nem tudjuk orvosolni a hibát a következő szakasz előtt. Két lehetőségünk volt, vagy egy fokozatban, valahogy végigcsorgunk a pályán, vagy rizikózunk, és kuplung nélkül, gázfröccsel váltunk. Az utóbbit választottuk, és bevált! Olyannyira, hogy 5mp-es előnnyel nyertük az 5. szakaszt. Az előny ekkor már 23 mp volt.

Szakasz 6. – 7.

A rally slickek maradtak, és a kuplungot is megjavítottuk. Mivel a kartervédőt már előzőleg elégé odavertük, a külső részen minimálisan kockáztattunk, az 5, idővel jöttünk le. A belső újra odaléptünk és újabb 8mp-et javítottunk. Így a H4-es kategóriát 29,4 mp-es előnnyel sikerült megnyerni.

Nem volt könnyű verseny, bár az előny nagy volt végig, többször is volt olyan helyzet ami megnehezítette a győzelmet. De végre megvan!

Köszönjük, hogy a versenyen való indulást segítették: GHS Intertransport, Wortmann Cars Garage, Japker, A Kedvenc Autókereskedés. Reméljük megháláltuk a bizalmat!

A 2016-os szezon ezzel lezárult, reméljük jövőre is tudunk versenyezni! Boldog Új Évet Mindenkinek!

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.