Rabócsi Ring, új CKR vázzal

Az 2009 Országos Gokart Bajnokság 4. hétvégéje jött el, és az idei év legnagyobb előre lépésére készültünk. Lecseréltük az eddigi Gokart-ot, és a közben Európa Bajnoki címet szerző gyártóval szerződtünk le, így Gábor mostantól a CKR vázat használja. Bár tudtuk, hogy emiatt hatalmas hátrányba kerülünk, hisz nem csak készülnünk kell a versenyre, hanem egy merőben más vázat is meg kell ismernünk, nem maradt választásunk, most kellett váltanunk.Emerico beszámolója a Rabócsi Ring-ről (Máriapócs)

Az 2009 Országos Gokart Bajnokság 4. hétvégéje jött el, és az idei év legnagyobb előre lépésére készültünk. Lecseréltük az eddigi Gokart-ot, és a közben Európa Bajnoki címet szerző gyártóval szerződtünk le, így Gábor mostantól a CKR vázat használja. Bár tudtuk, hogy emiatt hatalmas hátrányba kerülünk, hisz nem csak készülnünk kell a versenyre, hanem egy merőben más vázat is meg kell ismernünk, nem maradt választásunk, most kellett váltanunk. Szerencsére egy nagyon profi, és kellemes partnert találtunk, akik mindenben támogatnak minket.

Sikerült még a futam előtt tesztelni az új vázat, ahova Rebók Joke is elkisért minket, de a versenyen már nem indult, hisz pénze az nincs jelenleg.

A 4. versenyhétvége a világ végén volt, Máriapócson, de a 3 órás utazás megérte, hisz az eddigi legszebb pályát láthattam. A pénteki pályabejáráson azt tapasztaltuk, hogy a pálya felülete még a magyar utak színvonalával sem vetekszik, nem volt 5 méter sima felülete, repedezett, huplis pálya volt, ami egy 2 cm-re a földtől lévő gokart-ok esetében koránt sem vicces, pláne hogy a legtöbb versenyző alig 10-12 éves. Ennek a hétvégén meg is lett az eredménye, többen álltak ki a versenyből bordarepedés és egyéb sérülés miatt.

A pénteki napon a szokásos teendők után, megnéztem ki fog a SIMCo-sok közül rajthoz állni. Itt volt persze Kancsár Feri, aki ezen a hétvégén a Junior mellett már a Max-ban is rajthoz állt, aminek külön örültem, hisz több pontot tud rabolni a riválisoktól, nekünk meg ez most fontos volt. Mirko a DD2 kategóriában szintén elindult, aminek nagyon örültem, viszont Gianni ismét távol maradt a Masters kategóriából. Ismét overallt öltött magára, igaz csak szombaton, Ferencz Márk is, hogy a Junior kategóriában elindulhasson. Itt volt ismét Czakó Rolcsi is a Minimax-ban, akivel hamarosan a SIMCo versenyein is lehet majd találkozni, még csak 10 éves, de nagyon jó versenyző, kíváncsi leszek mit tud majd a virtuális pályákon.

Térjünk azonban vissza Tim Gábor hétvégéjéhez. Az első bemenetel után megdöbbenve láttuk, hogy a legjobb időhöz képest 4 tized a hátránya, sokkal rosszabb kezdésre számítottunk. Ez a különbség a nap felére lement 2 tizedre, ám ekkor a boxban egy buta incidens következtében ütközött Gábor az egyik olasz versenyzővel, aki az alap motorsport szabályokkal nem volt tisztában (lefékezés a boksz kijáratán), és elhajlott a hátsó tengely. A napunk ezek után szereléssel folytatódott, és ki kellett hagynunk 3 edzést.

A pálya nehézségét mutatja, hogy folyamatosan hoztak ki a gokartokat, különböző törésekkel, és szinte mindenki fájlalta valamilyen testrészét. De a pálya mindenkinek huplis volt, így az esélyeken ez nem változtatott semmit.
Szombaton Tim Gabi tovább gyorsult, pedig a gumik nem lettek jobbak, sőt szinte már semmilyen tapadása nem volt, de a váz nagyon jól dolgozott, a motor pedig nagyon jól üzemelt. Mivel teljesen elfogyott a pénzünk, nem volt esélyünk időmérésre állítani a vázat, nem vettünk új gumikat. De nem voltunk kétségbe esve, hisz csak 2-3 tized hátrányunk volt az új gumis körökhöz képest.
Vasárnap a karburációt (időmérés előtti szabadedzés) kihagyni voltunk kénytelenek, mert az új vázhoz nem volt új felni készletünk, és az időmérő gumihoz már nem nyúlhattunk, így nem volt mivel bemenni. De ez sem aggaszott minket, bár ha bemegyünk, akkor már láthattuk volna, hogy valami baj van. Ez csak az időmérésen derült csak ki, a motor elkezdett gyengülni, a péntek-szombati teljesítményéhez képest jócskán visszaesett a fordulatszám. Valószínűleg a beállítások sem sikerültek a legjobban, és Gábor rosszabb időt ment új gumival, mint az előző napokon, a használt gumis edzéseken. Ez így csak az 5. helyre volt elég. Ekkor még mindig nem a motorban kerestük a hibát, mert beállítási hibára gyanakodtunk.
Eljött végre a versenyek ideje, pontosabban a DD2 futamát néztem meg először. Mirko a 6. helyről várta a rajtot, mely jól sikerült, sokáig az 5. helyen versenyzett. Sajnos nem láttam mindent a pályán, nagyon dombos a környék, így nem láttam azt sem, hogy miért esett vissza, de lassan lemaradt, és tetemes hátrányban, a 6. helyen intették le. Az egész hétvégén hátrányban volt az élmezőnyhöz képest, és nem tudott közeledni a versenyen sem.
A Rotax Junior kategória versenyében két SIMCo-s is volt, Kancsár Feri a második helyről rajtolt, Ferencz Márk pedig a mögüle a 3. helyről. Feri már az első körben átvette a vezetést, és a szokásához híven ezt nem is engedte ki a kezei közül a kockás zászlóig. Ferencz Márk is kitűnően teljesített, ahhoz képest, hogy csak szombaton dőlt el, hogy indul a versenyen, és a második helyen ért célba, igaz szerencséje is volt, hisz az előtte beérkező versenyző időbüntetést kapott, így lehetett második.
A Minimax-ban Czakó Roland az utolsó helyről indult, sehogy nem sikerült beállítani a vázat, összevissza csúszkált, sehol nem volt jó a tapadása. De Rolcsit nem kell félteni, az első kanyar után már a második volt, és ezt a célig meg is tartotta, valami hihetetlen profi védekezéssel. A futamon övé volt messze a leglassabb kör, mégsem tudták elkapni. Nagyon jó futam volt.
Az utolsó futam mindig a királykategória, azaz a Rotax Max Senior, most először két SIMCo-s taggal, hisz Tim Gábor mellett már Kancsár Feri is rajthoz állt. Tim Gabi rajtja példaértékűre sikerült, nem ment füvet nyírni, nem lökték ki, jól helyezkedett, és a kör végén második helyen hajtott át a célvonalon. Már ekkor látszott, hogy a motor gyengül, és bár még a harmadik helyet jó 10 körön át tartotta, lassan bedarálták, előbb a 4. helyre, majd az 5. helyre csúszott vissza. Ha még van 2-3 kör, még többen előzték volna meg. Kancsár Feri bemutatkozása jól sikerült, első Max-os versenyén a harmadik helyen végzett.
Tapasztalatlanságunknak köszönhetően, még ekkor is a vázban keresgéltük a beállítási hibát, mert azt hittük, hogy az újabb gumik miatt, a váz betapad a kigyorsításokon, és az áttétel és a felfüggesztés átállításával foglalkoztunk, ahelyett, hogy a motort kaptuk volna szét. Bár azt tudni kell, hogy az időmérés előtt a motort leplombálják, így ezzel sem mentünk volna sokra… De a kis csapatunk sokat fejlődött az év eleje óta, nem volt pánikolás, nem volt rohangálás, szép ütemben dolgoztunk a vázon. Mi nem vagyunk nagy csapat, így nem 5-6 szerelő szorgoskodott a gokart körül, hanem “csak” Gabi és apja, így mindenre nem maradhatott idő, de megtettünk mindent, ami ennyi időbe belefért. Célunk a minél kevesebb pont bukása volt a riválisokkal szemben.
Eközben jöttek a döntő futamok. Először pedig a DD2 ismét Mirkoval. Végül nem bírta tovább a fájdalmat, annyira fájt a bordája, hogy ki kellett állnia, és az arcán láttam, hogy nem jó szántából tette. A pálya tényleg embert próbáló volt, és akinek nem volt 100%-osan a testére igazítva az ülése, az bizony nagyon szenvedett. Ez a hétvége nem Mirko-é volt, ráadásul sokba is került neki, hisz még pénteken volt egy kicsúszása, ami a pályát övező falnak köszönhetően a hátsó tengely bánt.

A Junior kategóriában SIMCo első sor volt, hisz Feri mellől Márk indult. Ferencz Márk nem élte túl az első kanyart, kipördült, így a mezőny végéről kellett folytatnia a versenyt. Az első helyért közben hatalmas csata folyt Kancsár Feri és ifj. Tóth Péter között, rég láttam ilyen jó futamot.

Végül Feri az utolsó kör, utolsó kanyarjában előzött és nyert. Nagyon izgalmas futam volt, mely végén le is pacsizott ellenfelével, szerintem Ők is nagyon élvezték. Márk csak a negyedik helyig tudott előre jönni. Feri természetesen így már torony magasan vezeti a bajnokságot. Nem hiszem, hogy bárki el tudja venni tőle az év végi VB futamra szóló repülőjegyet…

A Minimax-ban Rolcsi feladata még nehezebb volt, mint az első futamon, hisz a leglassabb gokart-al ezúttal a 2. helyről kellett nekivágnia a futamnak. Az arcom leesett mikor láttam, hogy az első kanyarból elsőként fordult ki. Persze esélye szinte minimális volt, hogy megtartsa ezt a helyet, de ameddig lehetett fogta az íveket, de előbb a második helyre, majd a futam végén a harmadik helyre csúszott vissza, de a közdelem így is hősies volt. Számításaim szerint ezzel át is vette a bajnokságban a vezetést.

A nap végét ismét a Rotax Max Senior döntője zárta. Már a felvezető körben bevörösödött a fejem, Gabi gokartja alig ment. A rajtot még valahogy túlélte, de rossz volt nézni a szenvedését, borzalmasan belassult a motorja. A célegyenesben konkrétan tolták a többiek, hisz mellé nem fértek be, de menniük kellett. Eközben Feri valami elképesztő tempóban ment, nem tudom mit bütykölt a csapata a motoron, de az időmérésen futott pole időt is megjavította versenyen, elképesztő. Ahogy kellett, bedarálta a mezőnyt, és hatalmas előnnyel nyerte a versenyt. Ma egy másik kategóriában versenyzett, mind a végsebessége, mind a kigyorsításai fényévekkel jobbak voltak. Gábor eközben a poklok poklát járta meg, és még a leglassabb versenyző is utolérte, és ki is lökte még az utolsó körben, mentségére legyen mondva, megállt a célvonal előtt, hogy Gábor visszaelőzze, de a motor kilehelte a lelkét, és a célvonaltól 10 méterre megállt. Ahogy azt anno Nigel Mansell-től láthattuk, Gábor kipattant és betolta a járgányt a célba, drámai volt.

Ez a futam bebizonyította, hogy ez a sport mennyire a pénzről szól, és nekünk jelenleg ebből nem sok van és nem tudunk versenyenként motort cserélgetni. De nem kell félni, nem adtuk fel. Nem tudjuk, hogy hogyan, de valahogy talpra állunk. A bajnokságban szerencsére Kancsár Feri rengeteg pontot „lopott” az ellenfelektől, így viszonylag keveset buktunk. Nyernünk kell az utolsó három hétvégén, más lehetőségünk nincs. Nagyon nehéz lesz, hisz a pénz nagy úr, de nem vagyunk azok a „feladós” fajta. Persze volt pozitív jel is a hétvégén, ezért nem is voltunk letörve túlzottan. Az új váz (CKR) nagyságrendekkel jobb, mint a régi, így ha motor téren újra jól fogunk állni, nem kis alázást tudunk bemutatni az utolsó három hétvégén.

Találkozunk augusztus végén Dunaszerdahelyen.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.