Az 2009 Országos Gokart Bajnokság 4. hétvégéje jött el, és az idei év legnagyobb előre lépésére készültünk. Lecseréltük az eddigi Gokart-ot, és a közben Európa Bajnoki címet szerző gyártóval szerződtünk le, így Gábor mostantól a CKR vázat használja. Bár tudtuk, hogy emiatt hatalmas hátrányba kerülünk, hisz nem csak készülnünk kell a versenyre, hanem egy merőben más vázat is meg kell ismernünk, nem maradt választásunk, most kellett váltanunk.Emerico beszámolója a Rabócsi Ring-ről (Máriapócs)
Az 2009 Országos Gokart Bajnokság 4. hétvégéje jött el, és az idei év legnagyobb előre lépésére készültünk. Lecseréltük az eddigi Gokart-ot, és a közben Európa Bajnoki címet szerző gyártóval szerződtünk le, így Gábor mostantól a CKR vázat használja. Bár tudtuk, hogy emiatt hatalmas hátrányba kerülünk, hisz nem csak készülnünk kell a versenyre, hanem egy merőben más vázat is meg kell ismernünk, nem maradt választásunk, most kellett váltanunk. Szerencsére egy nagyon profi, és kellemes partnert találtunk, akik mindenben támogatnak minket.
Sikerült még a futam előtt tesztelni az új vázat, ahova Rebók Joke is elkisért minket, de a versenyen már nem indult, hisz pénze az nincs jelenleg.
A 4. versenyhétvége a világ végén volt, Máriapócson, de a 3 órás utazás megérte, hisz az eddigi legszebb pályát láthattam. A pénteki pályabejáráson azt tapasztaltuk, hogy a pálya felülete még a magyar utak színvonalával sem vetekszik, nem volt 5 méter sima felülete, repedezett, huplis pálya volt, ami egy 2 cm-re a földtől lévő gokart-ok esetében koránt sem vicces, pláne hogy a legtöbb versenyző alig 10-12 éves. Ennek a hétvégén meg is lett az eredménye, többen álltak ki a versenyből bordarepedés és egyéb sérülés miatt.
A pénteki napon a szokásos teendők után, megnéztem ki fog a SIMCo-sok közül rajthoz állni. Itt volt persze Kancsár Feri, aki ezen a hétvégén a Junior mellett már a Max-ban is rajthoz állt, aminek külön örültem, hisz több pontot tud rabolni a riválisoktól, nekünk meg ez most fontos volt. Mirko a DD2 kategóriában szintén elindult, aminek nagyon örültem, viszont Gianni ismét távol maradt a Masters kategóriából. Ismét overallt öltött magára, igaz csak szombaton, Ferencz Márk is, hogy a Junior kategóriában elindulhasson. Itt volt ismét Czakó Rolcsi is a Minimax-ban, akivel hamarosan a SIMCo versenyein is lehet majd találkozni, még csak 10 éves, de nagyon jó versenyző, kíváncsi leszek mit tud majd a virtuális pályákon.
Térjünk azonban vissza Tim Gábor hétvégéjéhez. Az első bemenetel után megdöbbenve láttuk, hogy a legjobb időhöz képest 4 tized a hátránya, sokkal rosszabb kezdésre számítottunk. Ez a különbség a nap felére lement 2 tizedre, ám ekkor a boxban egy buta incidens következtében ütközött Gábor az egyik olasz versenyzővel, aki az alap motorsport szabályokkal nem volt tisztában (lefékezés a boksz kijáratán), és elhajlott a hátsó tengely. A napunk ezek után szereléssel folytatódott, és ki kellett hagynunk 3 edzést.
A Junior kategóriában SIMCo első sor volt, hisz Feri mellől Márk indult. Ferencz Márk nem élte túl az első kanyart, kipördült, így a mezőny végéről kellett folytatnia a versenyt. Az első helyért közben hatalmas csata folyt Kancsár Feri és ifj. Tóth Péter között, rég láttam ilyen jó futamot.
Végül Feri az utolsó kör, utolsó kanyarjában előzött és nyert. Nagyon izgalmas futam volt, mely végén le is pacsizott ellenfelével, szerintem Ők is nagyon élvezték. Márk csak a negyedik helyig tudott előre jönni. Feri természetesen így már torony magasan vezeti a bajnokságot. Nem hiszem, hogy bárki el tudja venni tőle az év végi VB futamra szóló repülőjegyet…
A Minimax-ban Rolcsi feladata még nehezebb volt, mint az első futamon, hisz a leglassabb gokart-al ezúttal a 2. helyről kellett nekivágnia a futamnak. Az arcom leesett mikor láttam, hogy az első kanyarból elsőként fordult ki. Persze esélye szinte minimális volt, hogy megtartsa ezt a helyet, de ameddig lehetett fogta az íveket, de előbb a második helyre, majd a futam végén a harmadik helyre csúszott vissza, de a közdelem így is hősies volt. Számításaim szerint ezzel át is vette a bajnokságban a vezetést.
A nap végét ismét a Rotax Max Senior döntője zárta. Már a felvezető körben bevörösödött a fejem, Gabi gokartja alig ment. A rajtot még valahogy túlélte, de rossz volt nézni a szenvedését, borzalmasan belassult a motorja. A célegyenesben konkrétan tolták a többiek, hisz mellé nem fértek be, de menniük kellett. Eközben Feri valami elképesztő tempóban ment, nem tudom mit bütykölt a csapata a motoron, de az időmérésen futott pole időt is megjavította versenyen, elképesztő. Ahogy kellett, bedarálta a mezőnyt, és hatalmas előnnyel nyerte a versenyt. Ma egy másik kategóriában versenyzett, mind a végsebessége, mind a kigyorsításai fényévekkel jobbak voltak. Gábor eközben a poklok poklát járta meg, és még a leglassabb versenyző is utolérte, és ki is lökte még az utolsó körben, mentségére legyen mondva, megállt a célvonal előtt, hogy Gábor visszaelőzze, de a motor kilehelte a lelkét, és a célvonaltól 10 méterre megállt. Ahogy azt anno Nigel Mansell-től láthattuk, Gábor kipattant és betolta a járgányt a célba, drámai volt.
Ez a futam bebizonyította, hogy ez a sport mennyire a pénzről szól, és nekünk jelenleg ebből nem sok van és nem tudunk versenyenként motort cserélgetni. De nem kell félni, nem adtuk fel. Nem tudjuk, hogy hogyan, de valahogy talpra állunk. A bajnokságban szerencsére Kancsár Feri rengeteg pontot „lopott” az ellenfelektől, így viszonylag keveset buktunk. Nyernünk kell az utolsó három hétvégén, más lehetőségünk nincs. Nagyon nehéz lesz, hisz a pénz nagy úr, de nem vagyunk azok a „feladós” fajta. Persze volt pozitív jel is a hétvégén, ezért nem is voltunk letörve túlzottan. Az új váz (CKR) nagyságrendekkel jobb, mint a régi, így ha motor téren újra jól fogunk állni, nem kis alázást tudunk bemutatni az utolsó három hétvégén.
Találkozunk augusztus végén Dunaszerdahelyen.