Kicsit döcögős péntek a mini Red Bull Ring-en

A Truck Series betétfutamaként vendégszerepel a Suzuki Swift Kupa a Red Bull Ring-en, ahol Tim Gábor is autóba ült. A pálya egy rövidített verzióján zajlik a hétvége, amely lényegében megölte a Red Bull Ring lényegét, hosszú egyenes, belső technikás rész nincs. Maradt egy 2,4km-es minipálya. 6 jobb kanyar és egy bal kanyar. Nem túl izgalmas. Igaz, ez is teszi nehézzé, hisz alig egy pici hiba, vagy beállítása probléma, és máris a középmezőnyben a versenyző. Főként azért mert a magyar suzukisok itt egy másodpercen belül vannak.

A magyarok részére a paddock a pálya belsejében kerül kialakításra, ami nem lenne különleges, volt már ilyen. Igen ám, de autó be és kihajtási engedélyt nem kaptunk, így mozogni a pályán belül csak gyalogszerrel lehetséges, így képtelenség komoly munkát végezni. A két harminc perces edzésen így az történt, hogy jó volt a beállítás vagy nem, módosítani nem lehetett.

Az első fél óra elején Gábor jobb első kerekének futóműve fellazult, és teljesen elment a dőlés, értelmetlenné vált az edzés. A másodikon már nem volt ilyen gond, és jó 20 kört tudtunk teljesíteni. Volt szélárnyékos kör, volt anélküli is, forgalom, por, ami egy ilyen rövid pályán előfordulhat, ha egyszerre több mint harminc autó kőröz. Mer nagyon sokan vagyunk, 14 magyar és 17 osztrák.

Nagyon furcsa, hogy a kamionok nem gumizzák a pályát, hanem egy por-korom-fékpor réteget visznek fel a pályára, ami nagyon csúszik, nem beszélve arról hogy mindenhol homokos-poros is a belső kanyarív. Na de ez nem panaszkodás, mindenkinek ilyen, csak furcsa.

Egyébként a kamionok. Brutálisan. Nagyok de fürgék, egy hiányzik csak, a hang. Elégé halkak, a kupás kis suzukik sokkal hangosabbak. Ez persze érthető, turbódízel motorok alig 2-3000-es fordulaton. A közönséget azonban vonzzák, már pénteki edzésnapon több néző volt, mint bármely ob hétvégén. A gyártók komolyan is veszik, a MAN, Scania, Renault, Mercedes, és a többi márka mind jelen van, standokkal, bemutatókkal. Ahogy az kell, és ahogy azt kellene pl a Suzukinak.

Visszakanyarodva hozzánk. Jelenleg nem állunk túl jól, de akárhogy csűrjük csavarjuk, a beállítások jók, a kocsi jó. Gábor jól megy. Három tizedet kapunk az elsőtől, ami az ötödik helyre elég, de ez lehet egy szélárnyék, egy kicsit tisztább pálya, bármi. Ez csak az időmérésen derül ki, vagy még ott se, és csak a versenyek végén.

Itt most nem lesz sétagalopp, ezek szoros, test test elleni csatákkal tarkított futamok lesznek, ahol az utolsó kanyarokban dől el, hogy ki győz. Holnap ismét jelentkezünk, akkor már az időmérővel és az első versennyel.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.