fbpx

Két győzelem a Salzburgringen

Az elmúlt hét történéseit nem lehet összefoglalni, lehetetlen. Annyi minden történt pár nap leforgása alatt, hogy abból könyvet lehetne írni, nem cikket. De a lényeg, 2016 után visszatértünk a pályaversenyzés világába, és ott folytattuk ahol abbahagytuk. Nyertünk.

A 2016-os Skoda Octavia Cup megnyerése után minden összedőlt, mint egy kártyavár. Ami valljuk meg, addig sem állt stabil lábakon.

A három év rallyzás következett. Utólag már látjuk, hasznos volt.

Hozzátett a vezetési képességekhez és a gyors alkalmazkodáshoz. És nem is hagyunk fel vele, ha lesz lehetőség, fogunk versenyezni, de most a legfontosabb, végig tudjunk menni a Swift Cup Europe idei szezonjában, ahol az első hétvégén részt tudtunk venni, köszönhetően Burkus Egonnak a sorozat promóterének, a Full Auto SE támogatásának, és lényegében egyetlen jelenlegi szponzorunknak, a Spurineked.hu és Spuri.at lelkes csapatának.

Egy hét alatt állt össze minden, és a nagy kapkodásban észre sem vettük, máris szeltük át Ausztriát. Természetesen figyeltük a koronavírus járvány híreit, de szerencsére a szomszédos ország is viszonylag biztonságos.

A Swift Cup Europe első hétvégéje a Salzburgringen zárt kapus volt, csak 500 ember tartózkodhatott a pályán. Furcsa volt, nézők nélkül, egy viszonylag üres pályán tölteni a hétvégét.

Az autót a helyszínen láttuk először. 1.4 turbós új Swift, jóval erősebb és dinamikusabb mint az elődje, amit 2015-ben megismertünk.

Szerencsére már az első edzésen kiderült nem lesz baj. Nem felejtettünk el vezetni. Száraz pályán 5-6 tizeddel vertük a mezőny elejét. Ez bizakodásra adott okot.

Szombatra azonban már szakadó eső várt ránk, itt már nem voltunk olyan gyorsak. Csak az 5. helyet szereztük meg az időmérésen. Igaz, kicsit kompromisszumos beállítással mentünk, ami viszont versenyen jött jól.

A szombati futamot, nem könnyen, nagy csaták árán, lépésről lépésre sikerült megnyerni a versenyt az ötödik helyről. Itt már működtek a beállítások, igaz többet mentünk keresztbe, mint előre. De a közvetítést néző közönség szerintünk ezt élvezte.

Ekkor már tudtuk, a vasárnap lesz a mi napunk, hisz napos időre számítottunk, és be is jött. Száraz pályán a beállításaink sokkal jobban viselkedtek.

A nyolcadik helyről indultunk a második versenyen, ugyanazt a taktikát alkalmaztuk mint az első futamon, minimális kockáztatással, egyesével kaptuk el az ellenfeleket. 5 perccel a futam vége előtt már vezettünk, és pici előnyre is szert tettünk.

Egy lekörözés azonban nem jött ki jól, sőt a kocsi vészprogramba állt, és lényegében mindenki kikerült az egyenesben. Ötödik helyre estünk vissza. Szerencsére a kocsi észhez tért, és a negyedik helyen sikerült célba érni.

Nos, visszanézve a lekörözés kisebb gond volt. Az autó közben vészprogramba kapcsolt, emiatt kerülgettek ki úgy mintha visszafelé mennék. A srácok már dolgoznak a problémán. Káromkodásért bocsi, de ilyenkor a pumpa az egekben.

Uverejnil používateľ Tim Gábor Nedeľa 12. júla 2020

Az utolsó futamon jött a totális káosz. Viszonylag hamar élre álltunk, majd újra jött a vészprogram, a kocsi lelassult. Mindenki elment.

Előzések sora, leggyorsabb körök, ismét vezetünk. Ismét vészprogram. Ilyen nincs!!

Mit tehet ilyenkor az ember, próbál rájönni, mi idézi elő a bajt. Végül sikerült. Közel sem forgatni annyira az autót, előbb elváltani. Igazából lassabban mész.

De mégis sikerült harmadjára is átvenni a vezetést, és megnyerni a záró futamot. Huh, ezt érdemes visszanézni.

Első hétvége után, két győzelemmel, leggyorsabb körökért járó pontokkal vezetjük a bajnokságot. Hogyan tovább? Nem tudjuk. Szokásos lemez, tudjuk.

A rallyt pihentetni kényszerülünk egy ideig, és megpróbálni támogatókat találni, hogy folytatni tudjuk a Swift Cup Europe bajnokságot. Ez a legnehezebb feladat, sokkal nehezebb mint futamokat nyerni.

A bajnokság Augusztus 21-23.-án folytatódik a Slovakiaringen. Reméljük ott leszünk.

A hétvége során hihetetlen mennyiségű biztató üzenetet kaptunk, 40.000-en nézték a facebook oldalt, 19.000 like és hozzászólás érkezett. Na ezért éri meg! Köszönjük!

hu_HU
hu_HU