fbpx

A bajnokság második helyén állunk a Slovakiaring után

Ez volt az a hétvége, mikor már előre tudtuk, hogy sok esélyünk nem lesz. A második hétvégén, a Red Bull Ringen már kaptunk ízelítőt abból, hogy mekkora teljesítmény hátrányban vagyunk, de a Slovakiaringen még több az egyenes, totál utolsó helyre vártuk magunkat. Végül nem így lett.

Kívülről nem látszik az, hogy mennyire nehéz a mezőnnyel akár a lépést is tartani. Minden autó minimum 100-150 lóerővel erősebb. A GT4-es autókat már meg-meg csipegettük, ezeknek a súlya nagyobb, így van esély ellenük a Lotus-szal. De a GTX kategóriatársak, a kupás Porsche-k és természetesen a GT3-as csúcstechnikák másik univerzumban mozognak. Mégis, vannak helyzetek, amikor érzem, hogy csak kicsi kéne és elkapom Őket.

De mi az a kicsi?

Az autó jelenleg 370 lóerő. Mindenki más bőven 500 fölött van. A motorfejlesztés zajlik, melynek eredménye pesszimista becslés szerint is 440 LE lesz, de akár ez még feljebb is mehet. Ez már borzalmasan nagy előrelépés lenne. Ez meg fog történni, a kérdés, hogy mikor.

A másik – és jelenleg nagyobb – problémánk az, hogy a gumikat pillanatok alatt kinyírjuk. És a gumik a legdrágábbak ebben a sportágban. Egy szett 700.000 Ft és az nagyon nem jó, ha egy időmérés alatt végük van. Egy szettel próbáltuk végigcsinálni a hétvégéket, persze a többiek minden időmérésre, minden versenyre újat tesznek fel. Hát igen, kis pénz, kis foci.

A probléma a futómű beállításának korlátozottságán van, ezen is gőzerővel dolgozik a csapat. Ezt a fejlesztést talán még a motorerőnél is jobban várom. Jelenleg nem tudunk elég dőlést adni a hátsó tengelyen, ezért a gumik a külső élükön súrlódnak a kanyarokban. Ha gyorsak a kanyarok, mint a Slovakiaringen, akkor lényegében pár kör alatt megöljük a gumikat.

Szinte a felnin fordulok

Jelenleg tehát ott tartunk, hogy a kocsin rengeteget gyorsítottunk a súlycsökkentéssel, erősebb felfüggesztéssel és hatékonyabb hűtéssel, de a gyorsulással újabb problémákkal szembesülünk, amit természetesen a GFS Racing megold, de ez idő és borzalmasan sok pénz.

De a bajnokság már megy és azt kell látni, hogy továbbra is van esélyünk akár a GTX bajnoki címéért küzdeni.

És most térjünk rá a harmadik hétvégére.

A szabadedzéseken a 2:10-es körökkel elégedettek voltunk. A gumik még az első hétvégéről voltak, több verseny és időmérés, valamint edzés volt bennük. Az első időmérő edzésre felkerültek az új gumik és itt kezdődtek az érdekességek. Leadtuk ugyan a rendelésünket a gumiszállító felé, de totál más keveréket hozott. Szerencsére azonban ezeken is jól ment a kocsi. Az első időmérésen 2:08-as kör futottam, mellyel a 13. helyet szereztük meg, a harmadikat a GTX kategóriában.

Az első versenyen a rajt jól sikerült, akinél jobb volt a tempóm, azokat leszakítottam magamról, és szinte egyedül autóztam el a célig. 12. helyen intettek le, a GTX 3. helyét megtartottam. A dobogón át is vettem a trófeát.

GTX harmadik hely az első versenyen

A harmadik hely azonban a hivatalos eredményen már nem volt meg, a negyedikre soroltak. Egyáltalán nem értettük. Végül kinyomoztuk, hogy Adam Konopka-t kizárták a versenyből, mert nem volt megfelelő az autója, technikai szabálytalanságot vétettek. Az autója GT3-as, azaz a hatályos szabályok szerint kell mennie az éppen aktuális BOP-t is beleértve. Mivel ennek nem felelt meg, kizárták. Azonban kérvényt írt, hogyha nem GT3-as az autója akkor Ő lehet a GTX-ben is, ahol nyitottak a szabályok. És megadták neki. Valószínűleg az autósport történetében ez volt az első eset, hogy egy autó átmegy a gépátvételen, elrajtol GT3-asként, de a célba már egy másik kategória élén ér célba.

Ami miatt nem sírtuk össze a párnánkat, az, hogy így a KTM-es ellenfelünktől is rabolt pontot. Nekünk lényegében mindegy. Csak minden sportszabályzattal ellentétes. De itt még nem értek véget az érdekes fordulatok.

A GT4-es autókat már a rajtnál elkaptam

Szombati napon még úgy nézett ki, hogy vasárnap esni fog. Mentünk is vissza a gumiszállítóhoz, hisz megrendeltük az esőgumikat. Teljesen lefagytunk mikor kiderült, hazamentek. Szombaton délután. Erre már tényleg nem tudtunk mit mondani. Ha esik, mi is megyünk haza. De szerencsére nem esett vasárnap.

A második időmérésen már nem voltak nagy elvárásaink, az új gumik már közel sem voltak újak, a szombati napon kilehelték a lelküket a hátsók. A második időmérésen már csak 2:10-es időt futottam, két másodpercet lassultam.

A futamon a rajt megint jó sikerült, akit lehetett, megelőztem. Végül a 14. helyen értem célba, a GTX kategória 5. helyén. Igen, az ötödiken, mert megjelent egy új KTM és öten lettünk a kategóriában. Szerencsére észrevettük, hogy nem a szabályok szerint fejezte be a versenyt. Egy körrel a vége előtt kiállt a boxba és nem ment be a parc fermébe. Ezt a technikai bizottság felé is jeleztük, kizárták a versenyből, így egy helyet előre léptünk. Fő riválisom ismét nem szerzett túl sok pontot, így csak másfél pont a lemaradásunk a bajnokságban.

Eltekintve a nagyon furcsa szabályhasználatot és nem elég erős tempónkat és a gumimizériát, ez nem volt rossz hétvége. Hoztuk a pontokat, sok magyar szurkolóval találkoztunk, és volt két hibamentes futamunk.

A folytatás

Ha már régebb óta követed a pályafutásom, akkor sejtheted, most sem vagyunk túl jó helyzetben. Igen, a pénz.

Sok lelkes adományozó és támogató cég áll mögöttem, de ismét elfogytunk. Jelenleg még nem látjuk, hogy lesz folytatás, hiányos a költségvetés. Dolgozunk azon, hogy új támogatókat találjunk. Ha sikerül, megyünk tovább. Ha nem.. ezt inkább hagyjuk is.

Köszönöm Mindenkinek aki lehetővé tette, hogy ismét versenyezhettem!

A bajnokság állása három forduló után:

Megosztás:
Facebook
Twitter