A Szilveszter Rallye évekig a mumusunk volt, sokáig képtelenek voltunk eljutni a célig. A pechsorozat 2016-ban szakadt meg, mikor először nyertünk kategóriát a Nissan Sunny-val. Idén újra az öreglánnyal vágtunk neki az év végi versenynek.
2015-ben már megmutattunk, hogy számolni kell velünk, 1mp-el maradtunk le a kategória győzelemről. 2016-ban már nagy előnnyel nyertünk a H4-ben, 2017-ben ezt megismételtük. 2018-ban egy Peugeot 208 R2-vel nagy küzdelemben a H7-es kategória győzelmet húztuk be. Idén újra a Nissan-al, már a H8-ban indultunk.
A H8 a 2000cc-es autókat jelenti és a licenszes (ORB, Rallye2) versenyzőket. Összesen 21 páros várta a rajtot ebben a kategóriában, és összesen 159-en szerepeltek a rajtlistán.
Új navigátor mutatkozott be a jobb egyben, Gyarmati Dávid személyében. Nem ez volt az első versenye, tapasztalt, pontos társ volt a versenyen.
A verseny előtti teszten volt lehetőség összeszokni, kocsit átmozgatni, minden rendben volt.
A szombati versenynap két gyorsasági szakasza a Hungaroring belső körén volt, ez nekünk hazai pálya. Ugyan az első gyorsasági szakaszon ránk ijesztett egy lengyel páros, de a második dupla körön már átvettük a vezetést.
Az első nap végére teljesen elfogyott a gumink elől, ami minket is meglepett. Mivel szoros volt az állás, tudtuk, valahogy kéne előre két új gumi, különben a célig sem jutunk el.
A barátainknak és szurkolóinknak köszönhetően gyors adományozás kezdődött a bokszban, többen is kisegítettek minket, így tudtunk venni két új gumit. Nem is tudjuk mikor volt a Nissan-on új gumi 🙂
A vasárnapi első gyors már a Hungaroring külső részén zajlott, itt tudtuk, hogy nem leszünk elég gyorsak. Hátrányunk a rendkívül hosszú utcai váltó és a nem túl ralis futóművünk miatt volt.
Ehhez képest nagyon nem kaptunk ki, 5mp-re voltunk az elejétől és tartottuk az első helyünket. Sajnos a Maciej Serafin – Robert Pawlak lengyel kettős kiesett, pedig velük nagy meccsben lettünk volna.
Újra jött a belső gyorsasági, itt növeltük az előnyünket az összetettben. Hogy ne legyen egyszerű az életünk, hiába volt elől új gumi, a difi kezdte megadni magát, és a jobb hátsó kerékcsapágy is lógott már.
Ezeket már nem tudtuk megoldani a helyszínen, annyit tehettünk, hogy óvatosabban mentünk és bíztunk az öreglányban, hogy kibírja.
Az ötödik gyorsaságin, a ring külsőn hoztunk egy hatodik időt, majd a belső dupla szakaszon negyedikek lettünk, előnyünk megmaradt, 16 mp-el nyertük a H8-as kategóriát.
A kategória győzelem mellett, az összetettben a 20. helyen végeztünk, ami egy közel 30 éves vassal nem rossz. Érdemes megnézni milyen autók között sikerült ez az eredmény.
Köszönjük minden barátunknak, támogatónknak és szurkolónknak, hogy egész évben velünk voltak. 2020-ban folytatjuk!