fbpx

Slovakia Ring – V.-VI. futam – Ebben sokkal több volt…

Nagyon nehéz erről a hétvégéről úgy írnom, hogy higgadt maradjak, de sajnos sok tényező ellenünk volt ezen a hétvégén. Ahogy írtam is, minimális tesztelési lehetőséggel akartuk megcsinálni a versenyt, csak szimulátoros felkészülésre támaszkodva. Azt mondom a kísérlet sikeres volt, a pálya 99%-ban pontosra sikeredett, Tim Gabi már a 3-4. körében pontosan tudta az íveket, és versenyképes tempója volt. Mégis úgy döntöttünk, hogy annyit tesztelünk a pályán amennyit csak tudunk, mert az autónk beállításai nem voltak elég jók, sokat kellett rajta csiszolni.. Olvass tovább >>

Még a verseny előtt, az autót felújítottuk, a viseltes elemeket lecseréltük, illetve a könnyebb megkülönböztetés végett, egy piros csíkot kapott az autó eleje és hátulja, egész pofás lett. Ezúton is köszönjük a szponzorainknak, a Suzukernek a gyors alkatrész ellátást, az Euro-Gé-nek az igényes fényezést, és természetesen főszponzorunknak, a Hunflex-nek a támogatást.

Az elején minden jól alakult, a szerdán felállított 2.50-es körrekordhoz rohamosan közeledett Gabi a két szabadedzésen, de az ellenfeleink nagyon begyorsultak közben, már 2.49 elejét érintették, sőt le is mentek az alá. Ezért úgy döntöttünk a szerelőkkel és a versenymérnökkel, hogy jelentősen állítunk az autón, mert az kizárt, hogy Gabi ennyit kapjon. Sajnos a tesztelések árai folyamatosan változtak, ami elég furcsa volt, ráadásul a három kategóriára osztott mezőnyt is érdekesen szelektálták. A Suzuki-kal jóval erősebb autók voltak a pályán, ami igencsak megnehezítette a helyzetet, alig lehetett tiszta kőrt menni.

Egyértelművé vállt, hogy ez a pálya a szélárnyékról szól. A telemetria alapján 1,2-1,5 mp előnyt is jelent egy jól sikerült „felhúzás”. Az RCM Motorsport pilótái ezt jól is alkalmazták, hisz náluk négy, közel azonos képességű, és nagyon gyors pilóta van, nem beszélve a tavalyi bajnok, Kiss Norbi technikai segítségéről, ami rengeteg számít.

A mi csapatunkban, a GFS Repsol Team-nél szinte csak újoncok vannak, és Gábor messze a leggyorsabb, így nagyon nehéz volt elérni, hogy jól sikerüljön a szélárnyék kihasználása. Major Benedek, a csapat legfiatalabb tagja (15) szerencsére egyre jobban ráérez a kocsira és már elég közel van Gabihoz, így vele beszéltünk össze. Ez nagyon sokat hozott, Gabi lement 2.49.3-ra, ami már biztató volt.

A szombat reggeli bemelegítést Gabi megnyerte, ami bizakodásra adott okot, úgy tűnt nagyon eltaláltuk az autót. Az időmérés mégsem sikerült, nem tudtuk a szélárnyékot használni, így jelentősen lassabb idővel iratkozott fel Gabi, és csak az 5. helyre állhatott a szombati első versenyre. Továbbra is azt mondta, hogy az autó jó, csak a szélárnyék kellene.

Nos, ez a versenyen adott volt, hisz ezen az irgalmatlan széles pályán bőven elfértek a pilóták. A rajt nagyon jól sikerült, az ötödik helyről harmadiknak kanyarodott, és simán tartotta is azt, sőt kicsit később már a második hely is megvolt. A nyomunkban lévő RCM-esek persze használva a szélárnyékot, egymást húzva folyamatosan gyorsak voltak, képtelenség volt leszakítani Őket. Bús Edinával nagyon szépeket csatázott Gabi, egészen addig, míg ifj. Ficza meg nem érkezett mögéjük.

A célegyenes végén Ficza megpróbált annyira menni hozzá, amennyire csak lehet, hogy ne essen ki a szélárnyékból. Ez olyan jól sikerült, hogy megpöckölte Gabi autóját, aki azonnal kivágódott a pályáról, és kb. 130-140 km/h-s sebességgel a kavicságyban landolt, az autója pedig lefulladt. Az esetet nem kommentálnám, mert rendkívül elfogult vagyok, de az alábbi videón, ifj. Ficza onboardjából megtekinthető:

Gabi 15 másodpercet dobott így el, mire újraindította a kocsit és kikecmergett a sóderből. Ekkor úgy éreztem, hogy ennyi volt, nem fog tudni az első nyolcba feljönni, és jó helyről indulni vasárnap. Sokáig így is nézett ki, hisz feljött ugyan elég hamar a 11. helyre, de ott megtorpant, képtelen volt közelebb kerülni az előtte lévőkhöz. Hogy nekünk is legyen kis szerencsénk, több kalamajka is kialakult a pontszerző helyeken, amivel lassították egymást a pilóták, így egy remek hajrával Gabi a végére feljött 6. helyre, sőt az 5. is meg lett volna, ha nem integetnek értelmetlen zászló jelzéseket a szlovák kollégák, Gabi egy kőrrel előbb azt hitte vége a versenynek, és elvette a gázt..

Gabi rendkívül dühös volt a futam után, órákig kellett nyugtatgatni. Több csapatvezető összegyűlt, elemezte a videókat, és annyiban maradtak, hogy a kiforgatása ténye nem megkérdőjelezhető, de a szándékosság igen, így nem történt következménye az esetnek. A versenybírók egyáltalán nem vizsgálták az esetet, így csak az óvás lehetőségével élhettünk volna, de ezt anyagiak miatt nem tettük. Másnapra így maradt a 3. rajthely, és annak a tudata, hogy Gabi versenyen az egyik leggyorsabb a mezőnyben.

A vasárnapi nap is egy bemelegítő edzéssel kezdődött számunkra, a köridőnk nem javult, de ez is elég volt az edzés megnyerésére. Ez ok, már tudtuk eddig is, hogy a sebességgel nincs baj. Az autóhoz nem nyúltunk jelentősen, nem volt gond vele.

A futam viszont nem úgy indult, ahogy megszokhattuk, Gabi beragadt a rajtnál, és mint az özönvíz, úgy vágódott be mellé az egész mezőny, pillanatok alatt 8. helyen találta magát. Szépen lassan, egyesével vadászta le ellenfeleit, míg megérkezett a 2.-3.-4. helyért folytatott csatába, melyet két RCM-essel, Bús Edinával és Bárkovics Zoltánnal vívott. Nagyszerű közdelem volt, folyamatos oda vissza előzésekkel, borzalmasan izgultunk, de élveztük, úgy tűnt ez így fog menni a célig és még bármi is lehet.

A 7. körben Bárkovics majdnem kiforgatta Gabit, ugyanott mint előző nap ifj. Ficza, de ezúttal már meg tudta fogni a kocsit, és ugyan lendületet vesztett, de tudott tovább haladni, sőt, hamarosan megint a második helyen versenyzett, parádés előzéseket bemutatva.

A 8. körben sajnos Bárkovics féktávon rálökte Gabi-t Bús Edinára, aki kiforgatta, és ezzel ennyi volt ez a futam is… Hát, azt hittem felrobbanok. Ugyanaz mint tegnap. Szerencsére a pálya olyan részén történt az eset ahol beton bukótér volt, és hely bőven, így Gabi megfogta a kocsit. Bárkovics egész versenyen a szabályokat feszegetve versenyzett, én biztos megbüntettem volna, hisz több autót is kilökött a pályáról, de nem történt szankció.

A verseny így a negyedik helyet hozta nekünk, és lényegében a tényt, hogy a bajnoki cím megnyerésére nincs már túl sok esélyünk. Persze, Gabi a legjobb újonc a mezőnyben, olyan versenyzőket utasít maguk mögé, akik évek óta túra-kocsiznak, de azért a lelkünk mélyén bajnoki címért szerettünk volna harcolni. Félreértés ne essék. Nem tesszük fel a kezünk, győzni megyünk két hónap múlva a PannóniaRing-re, és amíg van matematikai esély, addig harcolunk.

Az alábbi videón megtekinthető Gábor második futama, érdemes megnézni (első lökés 9:15-nél, a kiforgatás 29:30-nál)

A futamról készült képek itt megtekinthetőek >>

Megosztás:
Facebook
Twitter