A mai napon jelent meg a Skoda Octavia Cup hivatalos oldalán interjú velünk. Íme a cikk: http://www.octaviacup.cz/en/news/drivers-of-the-new-octavia-cup-gabor-tim/
Az alábbiakban a fordítást is közöljük:
Tim Gábor az első nem cseh pilóta, aki leadta a nevezését az új Skoda Octavia Cup szezonjára. A magyar versenyző 2006 Magyar Gokart Bajnok lett, majd 2011-ben megnyerte a Suzuki Kupát, és 2014-ben az RCM CUP-ot.
Egyszer még volt szerencsém látni az Octavia Cup-ot a Slovakiaring-en, már akkor is tetszett, hogy ilyen gyors autókkal, milyen izgalmas futamokat lehet produkálni. Meglepett, hogy újra lesz Skoda Octavia Cup, de pont egy új márkakupát kerestünk, így nagyon gyorsan meghoztuk a döntést, hogy felvesszük a kapcsolatot a szervezőkkel. A TWC sorozatban induló Lévai Zoltánnal (Renault Clio Cup) csapattársak vagyunk, és jó lesz együtt dolgozni, még úgy is, hogy külön versenyeink lesznek, de azonos hétvégéken. Remélem tudjuk majd egymást így is segíteni.
Az új autót láttam már mozgás közben, alig várom, hogy ki is próbálhassam. Azt gondolom, hogy feküdni fog nekem ez a hosszú és erős autó.
Mi a véleményed az első szezon naptárjáról?
Számunkra, és az Apex Racing számára tökéletes, hisz a TWC-ben is indulunk, és sok verseny van azonos helyszínen. Hockenheim is jó döntés, hisz az egy igazi kultikus pálya, ott élmény lesz versenyezni. Mivel a csapatok számára az első év a legköltségesebb, mert az autót is meg kell venni, nem nagy baj, hogy csak 5 hétvége lesz. Talán még egy hatodik hétvége még beleférne, főleg ha Magyar pályán lenne az a verseny. Brno lesz egyik kedvencem, azt a pályát nagyon szeretem, és persze kedvez számomra, hogy a Hungaroring-en kezdődik az idény. A Slovakiaring a szélárnyék miatt mindig érdekes.
Mit gondolsz a szezonról, a pénzdíjazásról?
A pénzdíj nagyon jó ötlet, hisz így egy részét vissza lehet nyerni a befektetett költségeknek, és pszichikailag is pozitív, plusz motivációt ad. Úgy tudom, hogy az időmérésen Superpole rendszer lesz, ez jó, hisz akiknek nincs csapattársuk, azok hátrányban vannak olyan pályákon, ahol a szélárnyékozás fontos. Így lehet egyedül is jó eredményt elérni, ha bejutok a Superpole-ba. A két versenyes hétvége is megfelelő, fontos lesz jól felépíteni minden hétvégét, hogy mindig a legtöbb ponttal távozhassunk.
Mik a célok az első idényben?
Nem akarok álszerény lenni, meg szeretném nyerni már az első idényt. Ez nemcsak becsvágy, tudom, nem lesz sok ilyen lehetőségem, hogy ilyen sorozatban bizonyítsak. Megpróbálom a maximumot kihozni magamból, és remélem hamar összeszokom az autóval. A pályaismerettel nem lesz baj, és már vezettem hasonló teljesítményű autót. Nagyon várom, hogy beülhessek az Octavia-ba és megtehessem az első köröket.