fbpx

Sajnos a cél messze volt…

Nagyon bizakodva vágtunk bele a 2010-es év utolsó kalandjába, azaz álltunk rajthoz a Szilveszter Rallye-n. Az autót a GFS Repsol Team biztosította, mely egy Polski Fiat volt, Lada VFTS motorral, szekvenciális váltóval, azaz egy igazi rallye autó.

A kiírásban az szerepelt, hogy tilos szöges gumit használni, és a szervezők mindent megtesznek azért, hogy a pálya el legyen takarítva, azaz hó és jégmentes legyen.

Nos, ebből semmi nem valósult meg, sőt a pálya tökéletesen alkalmatlan volt érdembeli versenyzésre, a Szilveszter Rallye idén egy túlélőverseny volt. Mindettől függetlenül a körülmények mindenkinek azonosak voltak, a szervezés a fenti problémától eltekintve kifogástalanul sikerült.

Az első napon kiderült, hogy az acélos céljaink itt mit sem érnek, jégen, hóban, teljesen rutintalanul Tim Gabi örült, hogy kikecmergett a gyorsról, 3 percig ácsorgott egy hókupac tetején, mire kiásták magukat. Az autó valóságos teljesítményét képtelenség volt kihasználni, 0 tapadás volt, egy pályaversenyzőnek ez az igazi agyrém első rallye versenyére. De ez nem panaszkodás! Gabi életében nem tanult ennyit, mint ezen a két versenynapon.
Az alábbi video tökéletesen bemutatja a verseny nehézségét, ahol még a WRC-k is alig találtak valami kis tapadást:

Az első versenynap után kicsit át kellett értékelni a célkitűzéseket, hisz a kategória hátsó harmadában tanyáztunk és az összetettben is a nem túl kiemelkedő 143. helyen állt a Tim – Oláh páros.

A másnapi célunk, hogy lehetőleg megforgások, elakadások nélkül ússzuk meg a napot, és valahogy az első 50-be feljönni. A 2. gyorson ez sikerült is, a páros feljött a 122. helyre, hiba nélkül, jó időt autózva. A harmadik gyorson azonban még jobban elakadt a cél előtt a Polski, 4 percet töltöttek azzal, hogy lejöjjenek egy jégtömbről. Így újra visszacsúszva 142. helyen álltak.

A negyedik gyorson már igazán nem volt veszteni való, jól is indult minden, de egy nem túl nehéz féktávon egyszerűen nem állt meg az autó és egyenesen becsúszott egy árokba. Ez nem is lett volna túl nagy baj, hisz a nézők azonnal visszatolták az útra a kocsit, de a váltó nem bírta a megpróbáltatást és hátramenetben ragadt. Ez sajnos azt jelentette, hogy a Tim Gábor – Oláh Zoltán páros nem tudott kijönni a gyorsról és fel kellett adnia a küzdelmet. A belső felvételen is látszik, hogy mennyire tehetetlen volt a pilóta, a tükörjégen az autó irányíthatatlan volt. Nagyon sajnáljuk, hogy nem sikerült befejezni az első rallye versenyünket, reméljük még adódik 2011-ben lehetőségünk bizonyítani.

Megosztás:
Facebook
Twitter