fbpx

Pocsékul indult, de végül sikeres hétvége Salzburgringen

Alapvetően Salzburgring az egyik kedvenc pálya, de nem maga a nyomvonala miatt, hanem az itt elért sikereknek köszönhetően. A múltban többször és tavaly is két versenyen nyertünk, és idén szintén sikerült behúzni egy győzelmet. Azonban nem így indult ez a hétvége, benne volt a pakliban, hogy a bajnoki vezető helyet is elvesztjük. Szerencsére nem így lett.

Az osztrák pálya nem túl bonyolult, főként a száguldásról szól, a szélárnyékról illetve, hogy a pálya döntött kanyarját, ahol bőven kétszáz fölött megyünk, mennyire vállalod el. A szélárnyék itt tizedeket jelent, és egy ilyen szoros mezőnyben ez kiemelten fontos. Persze, a kocsira is vigyázni kellett, mert itt borzalmasan nagyot lehet esni.

Viszont a pálya régi stílusú, nincsenek betonozott vagy szélesíthető kanyarok, aminek örültünk, mert az előző versenyeken rengeteg pályaelhagyás, kanyarlevágás és szélesítés volt, amit mi nem használtunk ki a lehetséges büntetések miatt, de a legtöbbször nem figyelték ezeket.

Túl nagy csodára nem számítottunk az időmérésen, ugyan próbáltunk szélárnyékozni a fiatal lengyel Banas-al, akivel egy sátorban készülünk a hétvégékre, de ez nem működött valami jól, inkább mi segítettünk neki. Mégis sikerült az első sort megszerezni, második időt már az elején megfutottuk egyedül, nem is erőltettük tovább, hagytuk, hogy a többiek koptassák a gumijaikat tovább. Meg is tették.

Az első futam rendben indult, közepes rajt, megtartottuk a második helyet. Molnár Bendegúz nagyon jött, megelőzött, de nem volt pánik, hisz bőven volt még idő visszatámadni. Azonban jött Bucsi Attila, aki a visszafordítóban belénk jött, kitekert jobb első kereket találta telibe, és a futómű olyan szinten elállítódott, hogy lényegében vezethetetlenné vált az autó.

A versenyt innentől kezdve csak végig csorogtuk, hisz 3-4 másodperccel volt lassabb a kocsi mint előtte. Mindenki elment mellettünk, de nem is erőltettük, mert közel volt a defekt veszélye. Még így is, az első gumik megsemmisültek annyira elállt a futómű.

Az esetet utólag vizsgálták, a mi véleményünk az volt, hogy középen fordultunk, Attila nem volt támadási helyzetben és lényegében vagy elfékezte, vagy bevetődni akart, nekünk jött és rajtunk állt meg. A versenybíróság másként látta, így ezzel nem tudtunk mit kezdeni, a 16. helyen végeztünk és innen kellett rajtolni a második versenyen. Az év végén a két legrosszabb eredményt minden pilóta eldobja, így nekünk az egyik dobós futam meg is volt ezzel.

Az autót a srácok megcsinálták este, mi is beálltunk dolgozni, sikerült újra versenyképessé tenni a technikát!

A taktika innen pofon egyszerű volt. A második versenyen fel kell jönni a 8. helyig és akkor a záró versenyen az első helyről indulhatunk.

Ezt túlteljesítettük picit, hisz a hetedik helyet sikerült megszerezni a 16. helyről indulva a második futamon. A verseny után Molnár Bendegúzt kizárták egy baleset okozása miatt, neki ez pech, nekünk ez szerencse volt. Így a hatodik hely került a nevünk mellé és az utolsó futamra a harmadik rajtkocka.

Az utolsó futamon győzni akartunk. Idén sokszor közel voltunk hozzá, de nem sikerült abszolútban megnyerni futamot, csak az FIA értékelésben hoztunk el győzelmeket (junior pilóták nem kaphatnak FIA pontokat).

A verseny furán alakult, Báldi Gergő vezetett, mögöttünk pedig Banas volt, akit Sówka és Bucsi üldözött. Úgy gondoltuk, ez Banasnak jó, hisz legjobb juniorként jött mögöttünk, de többször próbált megelőzni. Persze ehhez minden joga megvolt, csak ezzel két irányba kellett figyelni. Keresni kellett – a nagyon jól védekező – Báldi hibáját és közbe védeni a második helyet. Egy nagyon fair, kemény küzdelem volt, ami nagyon fontos, mert az utóbbi pár futamon kezdet elkeményedni a bajnokság, mindenki mindenkinek nekiment. Itt most ez nagyon szép küzdelem volt. Ez jó lenne ha idén így maradna, így szép ez a sport.

Végül sikerült megelőzni Báldit, aki mellett Banas is elment. Az utolsó körökre mi lettünk a mozdony a verseny győzelméért folyó küzdelemben. Mögöttünk Banas, Báldi, Sówka és Bucsi. Minden körben védekezni kellett. Nem a mi autónk volt a leggyorsabb az egyenesben, de tudtuk tartani a többieket.

Nem csinált senki hülyeséget és egy nagyon szép futamon sikerült győzni.

Az FIA értékelésben növeltük az előnyünket, igazat megvallva nem a saját teljesítményünk miatt, hanem mert Molnár Bendegúznak az első futamon kívül nem volt jó hétvégéje, csakúgy mint Dominik Haselsteiner-nek sem, akit kétszer is kiraktak a pályáról. Max Wimmer jött fel ránk, kíváncsiak vagyunk, mögé áll-e a 4-6 fős csapatuk, ahogy azt tették tavaly Dominikkal. Báldi Gergő is közelebb jött, vele még meg fogunk küzdeni többször idén, a M1RA autóin látszik, nagyon jó beállításokkal dolgoznak, gyorsak lesznek mindenhol.

A folytatás Lengyelországban következik, Poznan, sose mentünk rajta, így egy nagy kihívás lesz.

A bajnokság állása három hétvége után:

hu_HU
hu_HU