A szombati napon célunk volt egy jó autózás, görcsölés nélkül. Nem akartuk a második Hungaroring-es futamot megismételni, ezért Gabi-t nem stresszeltük, nem volt kitűzött cél, csak a jó versenyzés, hiba nélkül. Ez ugye megoldható, csak nem szakadó esőben. Mégis sikerült bőven elvárás fölött teljesíteni ezen a hétvégén.
Készültünk az esőre, de nem ekkorára, így az autón nem állítottunk, csak nyomást csökkentettünk. A boxnyitáskor leszakadó ég miatt, gyorsan még a hátsó gumikat lecseréltük új száraz gumikra. Ez elsőre elég furán hangzik, de a Toyo gumijai úgy vannak kialakítva, hogy a száraz gumi kifelé préseli a vizet, a vizes gumi pedig máshogy van barázdálva, lényegében nem csinál semmit a vízzel, csak tolja a kocsi előtt, használhatatlan.
Az osztrákok persze felrakták a frankó esős Pirelli-ket, amik úgy tapadtak mint az állat, ezen a versenyen esély sem volt a lépést tartani velük. A rajt nagyon kemény volt, semmit nem lehetett látni a vízfüggöny miatt, így csak várni tudtam, hogy Gabi a 6. helyről hol fog feltűnni. Ugyanis az első verseny első 8 pilótáját megfordítják a második futamon, így a 3. hely az a 6. rajthelyet jelentette.
Tehát a rajt. Gabi nagyon jól mozdult el, de a másodikba váltás kicsit döcögős volt, ezért lerajtolták hárman is. Valahogy mégis, sikerült a 7.-nek elfordulnia, majd azonnal egyet előre lépett, és újra hatodik volt. Bittman megelőzte, de nem sokkal később ki is csúszott, így Gabi már az 5. volt, ami azt jelentette, hogy két lassabb pilóta volt előtte.
Előbb a csapattárs mellett ment el, majd az ifjú Lackó Lehel mellett, így már a harmadik volt a 4. kör végén. Bittman feljött a 4. helyre, így ugyanaz lett megint a sorrend mint szombaton, csak Gabi előnye 6,2 mp volt. Ez azért megnyugtató, nem is izgultam különösen, az első kettő meg közben nagyon ellépett, ezért Gabi megkapta az ukászt, nyugi van, tartsd a tempót, ne csinálj hibát.
Sajnos az osztrák mezőny utolérte a magyarokat, jó 10mp-el gyorsabb köröket mentek, úgy mentek el, mintha mi álltunk volna. Gabit ez meg is zavarta, szerintem nem értette, miért kapja a kék zászlót, ezért az első elengedések elég döcögősek voltak, Bittman feljött 2 mp-re. Szerencsére amint tiszta volt a pálya, Gabi 2-3 tizeddel gyorsabb volt, így nagy baj nem volt. Innen már csak arra kellett figyelni, hogy az elengedések üteme jó legyen, és őrizzük a helyet.
Gabi végül nagy megkönnyebbülésemre, hiba nélkül a harmadik helyen érkezett be, ezzel pályafutása második versenyhétvégéjét dupla dobogóval végezte. Ez remélem elég jó bemutatkozás 🙂
Eddig Gabi nem ment esőben, csak nedves pályán, a PannóniaRing-en meg pláne nem, így már biztosan tudjuk, hogy gyorsak vagyunk, már csak több gyakorlás kéne, ami sajnos anyagiaktól függ. Ha lesz, gyakorlunk, ha nem, akkor kb. a dobogó megszerzése lehet a célunk, előrébb lépni elég nehéz lesz.
Persze továbbra is nyüstöljük a szimulátort, az ingyen van, és elég jó alap, ráadásul nekünk van csak meg a SlovakiaRing, ami talán előny lehet. A többi pilóta már egy héttel előbb ki fog menni, ezért fel kell kötni a gatyát, nehéz lesz tartani a lépést.
Az autóval nem lesz gond, a szerelőink nagyon toppon vannak, szinte már semmivel nem volt problémánk. Láthatóan élvezi a csapat is Gabi sikereit, így egyre jobb a hangulat is, ami még több energiát, és lendületet ad mindannyiunknak. Nem beszélek még a bajnokságról, nem tudni mit hoz a jövő, de előre léptünk, nem is keveset.
Gabi következő versenye június 12-én lesz a MiniRally-n, ahol az elkészülő Ford Sierra-val indul. Az inkább csak móka lesz, az autó nem ütőképes, de élvezetes lesz, reméljük.