fbpx

Magyarok között a második! – PannóniaRing

Emerico beszámolója a Pannónia Ringről

A második versenyhétvégére került sor a Magyar Gokart bajnokságban, mely ismét Közép-Európa Zóna Kupa volt, azaz ismét a mezőny nagy része külföldi versenyzőkből állt. Az időjárásra panasz nem lehetett, sőt, mondhatjuk, hogy rohadt tikkasztó meleg volt.

2009. május 9-10.
Országos Bajnokság, Közép-Európa Zóna Kupa 3.-4. futam
Pannónia-Ring

A második versenyhétvégére került sor a Magyar Gokart bajnokságban, mely ismét Közép-Európa Zóna Kupa volt, azaz ismét a mezőny nagy része külföldi versenyzőkből állt. Az időjárásra panasz nem lehetett, sőt, mondhatjuk, hogy rohadt tikkasztó meleg volt. Az első beszámolóban már olvashattátok, hogy a SIMCo Pilóta Program miatt látogatok el a futamra, melynek jelenleg egyetlen tagja Tim Gábor a Visual Motorsport versenyzője, a Rotax Max kategóriában. Persze nemcsak az Ő teljesítményét figyelem, hanem a SIMCo-s pilótákat is.

Sajnos Attramini Mirko ismét nem rajtolt el, pedig már nagyon kíváncsi voltam rá, de szerintem a következő versenyeken már lesz. Nem indult továbbá Ferencz Márk sem, az okokat nem tudom, nem is firtattam. SIMCo-sok közül szintén nem volt Rebók József sem, aki valószínűleg augusztustól, a bajnokság véghajrájában tud majd indulni. Nála egyértelműen az anyagiak az akadály. Veréczi Dániel pedig az Amatőr Gokart Bajnokságban jeleskedik jelenleg, szintén a költségvetés hiánya miatt. Itt gyorsan meg is jegyzem, hogy ahhoz képest, hogy a gokart-nak kéne lennie a legolcsóbb, mindenkinek elérhető autósportnak, a bajnokságban való versenyzéshez hihetetlen összegek kellenek. Ezt én nem értem, miért nincs egy nagyon olcsó kategória az, úgymond szegényebb rétegnek. Nem megyek bele a „miértekbe”, de hogy valamit nagyon nem jól csinálnak az egyértelmű. Na de ez nem az én gondom, inkább nézzük, mi is történt…
Térjünk inkább vissza azokra, akik eljöttek. Itt volt Gianni azaz Märcz Ferenc a Rotax Masters kategóriában, aki egy elég nagy előnnyel megnyert időmérés után a pole-ból várhatta az első futamot.
A futam nem sikerült sajnos jól, valami bigyót nem húzott meg, és szép lassan visszacsorgott az 6. helyre. A köridei 2mp-el elmaradtak attól amit simán tud. Kecskemét után úgy tűnik folytatódik a pech sorozata. Nagy kár, mert a mezőnyben a leggyorsabb, vezetnie kéne már a bajnokságot.

A futamon egy új vázzal versenyzett már, gondolom, hogy emiatt is lehetett ez a pici hiba, még nem ismeri tökéletesen az új vázat. Ki tudja?

A Rotax Junior-nál mint ahogy említettem Ferencz Márk nem indult, így csak Kancsár Ferenc volt számomra érdekes, hisz Ő is SIMCo-s, ráadásul vezeti a bajnokságot, köszönhetően a kecskeméti kettős győzelemnek. Itt is a második helyről rajtolt, egyszerűen nem tud a csapattársán hozni időmérésen, akinek a motorja szemmel láthatóan gyorsabb volt. A futamon Feri megint simán eljött elsőnek, és ezt a végéig megtartotta.

A meglepetést Matija Jurkovic okozta, aki nagyon gyors volt végig, és Feri-t próbálta hibára késztetni. Ez viszont nem jött össze neki, sőt Kancsár Feri csapattársa is megelőzte, így Feri a csapattársa előtt, ismét csapat 1-2. helyet hozott be. Ez már idén 3-ból 3.

Tim Gabi ezen a hétvégén már egy régi motorral ment, amire ráköltöttünk egy mini összeget, amely valamit javított rajta. Azt kell mondjuk, hogy javultunk ezzel a motorral. Sokkal jobban ment, mint az első hétvégén használt, de sajnos azért közel sem úgy, ahogy kellene, így olyan áttételezést és vázbeállítást kellett használni, hogy az egyenesekben nem kapjunk sokat. Az időmérésen a 16. hely sikerült, ami egy 25 fős mezőnyben nem a legjobb, de legalább közelebb voltunk a TOP 10-hez és a legjobb magyar-t is közelítettük időben. Mivel nekünk pénzünk annyi, amennyi (semennyi), nem tudunk új gumikon gyakorolni, hanem a kecskeméti használtakon megyünk, így az időmérésre felrakott új gumik ugyan hoznak időt, de a gokart-on már nincs idő finomhangolni az új gumikhoz, így időmérésen képtelenség előre lépni. Ezen dolgozni fogunk, mert a következő futamon már az első 6-ból szeretnénk rajtolni.

A futamra a váz kicsit új arculatot kapott, köszönhetően, hogy rengeteg új sponsorunk van, akik ebben az állítólag nehéz anyagi helyzetben is vannak annyira, mondjuk úgy „tökössek”, hogy igenis bevállalnak egy magyar, tehettséges, de igen csóró srácot, és ahogy tudják, támogatják. Köszönjük, csoda, hogy még vannak ilyen cégek. Ime, azért elég dögössen néz ki 🙂

A futam rajtjánál hatalmas tömörülés volt az első sikánban, ahol egyszerre 25 gokart nem fér el, ez természetes. Gábor külső ívről rajtolt, 3-an értek egyszerre a kanyarhoz, és két választása maradt. Vagy összetörik magukat, vagy valaki enged. Senki nem engedett, viszont Gábor a szélén már nem tudott eléggé lassítani, így az ütközést elkerülve ment füvet nyírni. A 16. helyről a kör végén a 18. helyen volt, megmondom őszintén a fejem majd felrobbant. Ugyanaz, mint Kecskeméten. A következő körben egy gyors előzés sikerült, de nem volt végsebességünk, így ugyan nem kapott már olyan sokat egyenesekben, nem tudott felkapaszkodni az előtte lévőre annyira, hogy támadhasson. Szerencsénkre még 3-an megjárták a pálya szélét, sőt törtek a gokártok rendesen, így a futam a 14. helyen végződött. A futam sokkal biztatóbb volt, mint Kecskeméten, de ez nekünk kevés, nem ezért jöttünk. Tudjuk, hogy a technikánk, hátterünk a mezőny legrosszabbjai között van, de mi akkor is győzni akarunk.

Természetesen kezdődött a gokart szétszedése, vizsgálgatása, és rengeteget módosítottunk, főlleg az előzés érdekében néztünk mindent, mert ugyan köridőben javulni nem sok esélyünk volt, de előznünk valahogy kell, így mindent annak rendeltünk alá. Meglátjuk mire lesz elég.

Gianni második futamára fogadkozott, hogy most szétkeni a mezőnyt, nagyon felszívta magát. Tehát mentem megnézni a Rotax Masters második futamát. Gianni rajta jól sikerült, egy helyet fellépet, és az 5. helyen ment.

Fokozatosan ette meg a mezőnyt, szemmel láthatóan a leggyorsabb volt. Sajnos az első ellógott, mire Gianni átrágta magát a mezőnyön, már az első messze járt. Így is hatalmasat menve a második lett. Jó kis futam volt.

Kancsár Feri a Rotax Juniorban az első helyről rajtolhatott, és meg is tartotta az első helyet. Már majdnem indultam volna vissza a sátrunkhoz, gondolva, ez is be van húzva, mikor a külföldi srác váratlanul beszúrt, és el is ment Feri mellett, aztán ugyanezzel a lendülettel Feri csapattársa is elment mellette.

Nem tudom, hogy technikai gond volt-e, vagy egyszerűen nem maradt gumija a második futamra, de nem tudott most versenyképes köröket menni Feri, így meg kellett elégednie a 3. hellyel. De panaszra nem lehet ok, vezeti mind a hazai, mind a Zóna bajnokságot, minden jól alakul a számára.

Jöhetett is a legnagyobb kategória, a messze legnagyobb mezőnnyel, a 25 fős Rotax Max. Gábor a 8. helyet célozta meg, amit kicsit megmosolyogtunk, de persze alá is írtuk volna azonnal. A motor a bejáratáson bíztatóan szólt, sikerült javítani rajta, és az áttételen, felfüggesztésen is sokat módosítottunk, hisz előznünk kell, nem érdekes, hogy a kanyarban lassabbak leszünk, vagy a járgány nem lesz annyira komfortos.

A futam hihetetlen hangulatban kezdődött, nagyon nagy volt a feszültség. A rajt után hatalmas porfelhőt láttunk, röpködtek az alkatrészek, sőt gokartok is. A hatalmas kavarodásból egy kék gokartot láttam kivágódni, és végre! Nem mi megyünk a füvön, hanem Gábor kerülte jól ki a bolyt, jól helyezkedett és kb. 200 méteren előzte meg a fél mezőnyt. Az első kör végén a 8. helyen száguldott. Hatalmas.

Akár körről körre írhatnám a futamot, annyira mozgalmas és izgalmas volt. De a felére nem emlékszem annyira izgultam. Nagyon szorítottam, hogy tudja-e tartani ezt a helyet. Hát nem hogy tartotta, hanem lépett el a mögötte lévőtől, és szépen kezdett felzárkózni az élen menő külföldi különítményre. A futam felénél a legjobb magyarként, a 7. helyen ment már. A lekörözéseknél két külföldi versenyző, csapattársak ráadásul, sikeresen összeakadt, ez két helyet jelentett, majd egy srác szó szerint fejre állt, és már a 4.-ek voltunk. Gábor mögött a hétvégén legjobban menő magyar srác jött, aki a hátsó egyenesben kihasználta a sebesség előnyét, simán ment el, nem volt ellenszer, és Gábor nem akart betenni neki, nem volt értelme. A végére volt még izgulni való, hisz az 5. helyet meg is kellett tartani, de sikerült.

A boxban akkora öröm volt, mintha nyertünk volna, és mi igenis nyertünk. Ezzel a háttérrel, ezzel a vázzal, motorral a magyarok közt második lenni és egy európai mezőnyben 5. hely nem akármi. Sokáig vártunk hivatalos eredményre, mert a parc fermé-ben már 4. helyet is halottunk az óvások miatt, de az a mai napig nincs. Szóval legrosszabb esetben 5.-ek lettünk, ha szerencsénk van akár 4. vagy 3. hely a vége. Az alap már megvan, innen kell előre lépnünk, célunk a következő hétvégén a dobogós helyezés, és persze a bajnoki cím, akármilyen hihetetlennek hangzik, amíg matematikai esélyünk van, mi azért megyünk.
Találkozunk Kakucsring-en június 13-14-én.

Megosztás:
Facebook
Twitter