A mai napon érkezett az első hivatalos közlemény a jövő évi FIA ETCC 2013-ról, azaz a Túraautó Európa Kupáról. Ez a sorozat, több helyszínen a világbajnokság betétprogramja, lényegében a WTCC utánpótlás sorozata. A tavalyi évben Tim Gábor és az RCM Motorsport már szerencsét próbált ezen sorozatban, ám kudarccal kellett távoznia a versenyekről, a motorokért felelős cég nem volt képes megfelelő motort biztosítani a Peugeot 407 WTCC versenyautóhoz.
Azóta sok víz lefolyt a Dunán, csapatot alapított a pilóta mögött álló befektető csoport (Apex Racing Team) és a menedzsment jelenleg is új motorgyártóval tárgyal. Úgy tűnik egy megbízható céget sikerült találnunk, igen komoly referenciákkal. A motor felújítására és annak konstrukciós hibáinak feltérképezésére várunk, reméljük kora tavasszal már újra pályán dübörög az autó.
Az illusztrációs képen látható az autó látványának terve, ugyan ez csak egy fikció, de mindenképp szeretnénk színesebben megjelenni. Az is észrevehető, hogy továbbra is támogatókat keresünk, minél erősebb hátteret kell kialakítani a jövő évi projecthez.
Az előzetes hírekkel ellentétben, jelenleg úgy tűnik nem lesz Hungaroring-en FIA ETCC verseny, bár reméljük, hogy a szervezők belátják, hogy a kiemelt magyar érdeklődést ki kell szolgálni.
A jövő évi naptár tervezete:
Március 24. Monza (Olaszország) WTCC-vel együtt
Április 28. – Slovakiaring (Szlovákia) WTCC-vel együtt
Május 19. – Salzburgring (Ausztria) WTCC-vel együtt
Július 14. – a pálya még nem ismert (Olaszország) különálló verseny
Október 6. – Brno (Csehország – megerősítésre vár) különálló verseny