Nem igazán hiszem, hogy mindent össze tudok foglalni, ami ezen a hétvégén történt. Végre, ebben az évben összejött a győzelem, nem is akármilyen körülmények között, és nem is egy, hanem rögtön három! Üröm az örömben, hogy a Suzukink totálkáros… Hogy is? Hogy lehet ez? Olvass tovább >>
Végre, egy hétvége, ahol nem lehetett egész héten tesztelgetni, azaz, egyenlő feltételek mellett edzhetett mindenki, hatszor 20 perc állt rendelkezésére. Nem állítom, hogy túl jól álltunk a nap végén. Reggel még Gabi gyors volt, 2. – 3. időket autózta, de estére valahogy egyre jobban lelassultunk.
Mivel tétünk nem igazán volt, az első kettőt már nem tudtuk elkapni, Bús Edina meg messze volt tőlünk, itt volt az ideje a kísérletezésnek. ..
Na jó, akkor elő a laptop, rFactor indít, szimulációk futtatása, setup próbálgatása. Kiokoskodtunk egy olyan alapot ami jónak tűnt, ezen beindult az agya a Ozé-nek a csapat mérnökének, és egy egész fura ötlettel állt elő a setup terén. Nem fogom elárulni, hogy mit talált ki…
Időmérés tehát pénteken, a tesztek után kezdődött, és Gabi meglehetősen el volt kenődve, nagyon nem állt jól a dolog, nem nézett ebből ki még 2. sor sem.
Első mért köre kapásból az élre repítette, olyan idővel, hogy csak pislogtunk. Igaz nem sokáig, mert Major Beni még jobbat ment, de mögöttünk sehol senki, csak Gabiék 1.53 alatt jóval, mindenki több mint egy másodpercre. Hihetetlen!
Folyamatosan futották a jó időket, a második nekifutásra Gabi faragott az idején 3 tizedet és az élre került. Major Benedekkel jöttek egyszerre boxba, friss gumik, uzsgyi vissza, folytatódott az egymás húzása. Mert ez történt, végre volt társunk, Beni eszement gyorsan ment, nagyot húzott Gabin, aki persze utána ezt viszonozta. Haj, ha ez már év elejétől így megy, akkor most Gabi bajnok, ez a véleményem.
Persze az RCM is kénytelen volt meglépni a szélárnyékozást, hiába egymással küzdött a bajnoki címért ifj. Ficza és Bárkovics, azért behúzták egymást 3. és 4. helyre, de messze voltak, nagyon. 5 tizedet adtunk nekik, hihetetlen király érzés volt.
Természetesen gratuláltak az ujjongó GFS tagoknak a többi csapattól, főleg az RCM-től, elismerték most jobban dolgoztunk. Az első pole-ját futotta ezzel csapat a Suzuki Kupában, sőt egyből GFS első sor sikeredett. Elhihetitek, más érzés volt a boxba visszatérni, dülledt a mellünk rendesen, végre megéreztük a győzelem ízét, igaz, még csak részsiker volt, de éreztük, bennünk van a győzelem is.
A szombati szabadedzés ehhez képest hideg zuhanyként ért minket, Gabi csak a 7. időt futotta, szó szerint sehol sem volt az esős pályán. Közben csapattársunk Major Beni meg olyan időt ment, hogy most nekünk kellett igencsak sasolni a belső kameráját, és rájönni hogy is csinálta.
Mivel az eső hol elállt, hol eleredt, lövésünk sem volt, hogy mit is állítsunk A futam előtt a formula autósok lényegében felszárították az ideális ívet, így nagy bajban voltunk, mert az első rajthely pont a másik oldalon volt, azaz az első a vizes aszfaltról rajtolt.
Ozé azt mondta, oké menjünk esős beállítással, hátul új gumival. Öööö, jó ötlet ez? Hát nem voltam biztos benne, nagyon száradt az aszfalt. Gabi a rajtrácson azt mondta, hogy lényegében száraz a pálya, csak egy két helyen nyálkás, szerinte nem jó ötlet a beállítás. Ekkor már sokat nem tehettünk, rácsapkodtunk a sisakra, aztán hajrá. Győzzél esős beállítással akkor.
A rajt valami eszement jól sikerült, az első sikánba még egy osztrákot is levadászott Gabi, Beni pedig kapaszkodott a 3. – 4. helyen. A harmadik körben már 2,1 mp volt Gabi előnye, több osztrákkal közte és az üldözői között, nagyon jól állt a helyzet. Safety Car.. Ne mááár. Majd felrobbantam.
Mezőnyt összeszedték, és egy kör után újra mehetett a verseny, persze az egész bandával a nyakunkon. ifj. Ficza el is kapta a hátsó egyenesben Gabit, belső kamerán látható volt, nagyon jól ment az egyenesben, persze minket meg fogott a puhább beállítás. Így köröztek, Gabi párszor mutogatta a kocsi orrát, de nem támadott, és szépen levédte a harmadikon jövő Bús Edina támadásait. Safety Car.. Jó ez most tökmindegy, nem oszt nem szoroz. Két kör után ment ki, ifj. Ficza továbbra is élen, nyomában Gabival.
Utolsó kör következett, közben Bárkovics feljött a harmadik helyre, így kicsit kellett figyelni hátra is. Gabi végig szélárnyékban, nem támad. Mi a fene… A boxból csak az utolsó hosszú egyenes vége látszódott, az utána lévő kis csiki csuki nem, csak a célegyenes ráfordító. És igen! Tim Gabi fordul az egyenesre az élen, megcsinálta. Erőből, egyedül, nem szerencsével. Később kiderült, hogy a hátsó új gumiknak köszönhetően nagyon rövid féktávot tudott venni, és az egyenes béli hátrány eltűnt a szélárnyék miatt. Tehát Ozé ötlete bevált.
Nem is kell mondanom, mindenki ölelgetett mindenkit, az első győzelme Tim Gabinak, és az első kupás sikere a GFS Repsol Team-nek. Király! Ez volt a cél, idén a győzelem, és sikerült, minden úgy ahogy kitaláltuk.
Gabi persze úgy örült mint szerintem még soha életében, felugrott a kocsi tetejére és ott hadonászott, jó volt látni ezt, jó volt nyerni végre, annyit szívtunk már, és annyian nem hitték el hogy meg tudja csinálni. Akár hiszik, akár nem Tim Gabi az egyik leggyorsabb pilóta az országban, és ezt lassan el kell fogadni.
A vasárnapi nap ismét eső fogadott minket. A setup maradt az első szabadedzésre. Vagyis jött volna… Burkus Egon csapatvezetőnk, aki azért ízig vérig versenyző is, benevezte a Lotus Exige Cup 260-at a délutáni 30 perces Szlovén túrakocsi bajnokira és az utána lévő Endurance versenyre. Így Tim Gabi az egyetlen Lotus-os tesztje után, élesben, gyakorlás, időmérés, stb. nélkül versenyre lett nevezve, melynek a startja a Suzuki futam után következett. Pff… kemény… Vállaja? Még szép!!
Tehát előbb az utolsó Genex Suzuki Bio Kupa futam, tét nincs, egy jót kell versenyezni, lehetőleg még egy győzelem, ki kell használni hogy gyorsak vagyunk végre. A rajthely a nyolcadik, viszonylag száraz helyről, benne a sűrűjében.
A rajt megint eszement jó, el tudott menni Bárkovics mellett, igaz egészen a fűre ki kellett mennie, de ez később a szerencséje is volt. Bús Edina összeakadt Tőzsér Áronnal, megforogtak, és beléjük vágódott ifj. Ficza és Bárkovics, majd Major Benedek is. Mind az öten kiestek, az autók összetörtek, de a pilóták épségben kiszálltak. Persze azonnal piros zászló, ismételt rajt.
Gabi előtt teljesen üres lett a pálya, csak az első sor maradt meg, mindenki kiesett előle. A rajtrácson mondtam neki, hogy szabad a pálya, nincs tét, nyerje meg, de azért a kocsit egyben hozza vissza.
A rajt nagyon jól sikerült, már ez alap, szinte sose ront Gabi rajtot. A második körben már az első helyen ment, nyomában a megtáltososodott Szabolcs Róberttel, aki vissza is előzte a hátsó egyenesben. Fair meccs volt, az egyik legjobb versenyzővel csatáztunk, nem kellett tartani attól hogy gond lesz.
Az egyenes végén utolértek egy osztrák versenyzőt és kezdődött a baj. Azt tudni kell az osztrák mezőnyről, hogy az első 5-6 pilóta az jó versenyző, gyors, tudják mi merre mettől meddig. Viszont a hátsó traktus az egy agyrém. Nem látnak a pályán, lassúak, kiszámíthatatlanok. Amolyan gentleman dirver-ek, ami nem baj, csak nem figyelnek.
Szabolcs Robi még bebújt az osztrák mellé, úgy nézett ki Gabit is elengedi, ám ekkor váratlanul behúzódott, így Gabinak le kellett vágni a sikánt és két keréken egyensúlyozott. Ám ekkor az osztrák elütötte a kocsi sarkát is, így Gabi azonnal megpördült. Mivel az autó első kerekes, kigyorsításon képtelenség megpördülni vele, ez meg is lepte a mögötte érkezőket, és sorra vágódtak bele Gabi kocsijába.
Az autó totálkárra tört, és újabb 5 versenyző ragadt a sikánban szintén leamortizált járgánnyal. Mivel a verseny 50 %-át már teljesítették, a versenyt félbeszakították, és az utolsó zöld zászlós kört értékelték, amikor Gabi második volt, így ezen a futamon is dobogóra állt, igaz autó az kuka lényegében. Gabi feje kicsit fájt a baleset után, de szerencsére a HANS megmentette, anélkül tuti kitöri a nyakát.
A beszámolóm ilyenkor szokott véget érni, ám még rengeteg más is történt a hétvégén. Pénteken a Suzuki Austria egy hatalmas partit csapott, ahol maga a vezérigazgató köszönte meg a Magyar mezőnynek, hogy a Suzuki márkát ilyen mértékben népszerűsítjük, és hogy ilyen színvonalas bajnokságot futtatunk.
Érdeklődött, hogy a Magyar Suzuki mit szól a sikereinkhez, és hogy a kelet-európai régióban a legnagyobb márkakupát futtatjuk, hát fel kellett világosítanom, hogy semmit, nem érdekli, nem támogatja a sorozatot. Látni kellett volna az arcát… Nem kívánom ragozni ezt a story-t, csak remélhetem, egyszer itthoni Suzuki is támogatni fogja a sorozatot, bár illúzióim nincsenek.
Mindenesetre a Suzuki Austria két fogadást is tartott a két mezőnynek, hatalmas sátor, 200 új Swift, új Suzukik, csinnadratta, ahogy azt kell egy világmárkától.
Külön pozitívum volt, hogy ezen a rendezvényen lehetett a díjakat kiosztani, nívós körülmények között.
A díjátadót azonban sokáig nem élvezhettük, csapatfőnökünk hirtelen felindulásból elhatározta, hogy a kiállított Lotus Exige Cup 260-at benevezi a Szlovén Túrakocsi futamra, és az utána lévő Endurance futamra is. Persze Gabival párban! Kicsit meredek húzás, hisz az autó kiállításra lett kihozva, nem volt versenyre felkészítve, beállítva, és nem volt az autó sem a szabadedzéseken, sem időmérésen, így utolsó helyről kell indulnia.
Gabit többször is megkérdeztem, tudja-e vállalni, nem fáj-e a feje, nincs hányinger, stb. tehát nem kapott-e agyrázkódást a balesetben. Biztosított, hogy semmi baja. Oké. Akkor hajrá.
A sprint futamot Burkus Egon futotta, hisz Ő tudja hogy kell rajtolni. Nem voltak nagy céljaink, hisz a mezőny elején azért Seat Leon, Alfa Romeo és egyéb autó állt, de azért a mezőny közepét simán el kellett kapni.
A rajt utáni sikán azonban a 19. helyről a Lotus már harmadik helyen vette, sőt az első kör végén már második volt. Az első helyen autózó azonban toppon volt, nem igazán tudtunk közeledni rá, egészen a verseny feléig. Ekkor a Lotus elkezdett begyorsulni, azaz Egon megtanulta a pályát eddigre. Körönként 1 mp-et hozott, majd az utolsó körben elment a Seat mellett. Győzelem!!
Tíz perc állt rendelkezésre, hogy az Endurance versenyre is felkészüljünk. Ezt Gabi futotta, így beövezték, tankoltak, és irány vissza a pályára, ezúttal a pole-ba, hisz a Sprint futam folytatása volt ez a verseny. Végre egyszer tényleg az első rajtkockában állhattunk, hisz a Suzukival a pole, az valójában tegnap a 24. kocka volt, hisz az osztrákok mögé kellett felállni.
Gabi nem tudom mennyire volt betojva, én biztos be lettem volna, élete első rajtja a Lotus-el, egy két órás Euroringes teszteléssel a háta mögött, egy centi gyakorlás nélkül ezen az eszement pályán.
A rajtot szépen elkapta, elsőként érte el a sikánt, simán eljött. A mezőnyből eltűnt az első versenyen nagyon gyors Seat Leon, egy új Renault Clio amely tartotta vele a lépést, sőt több körön át támadta Gabit, akinek a védekezésen kívül meg kellett ismernie a kocsi határait. 1.40-es körökkel kezdte a futamot, majd lassan elérte a 39-es köröket, amely már elég volt ahhoz, hogy elkezdje leszakítani a második helyen autózó ellenfelet. Ahogy egyre nagyobb lett az előnye, egyre szabadabban versenyzett, sőt a verseny második felében már elkezdett rohamosan javulni, míg a legjobb ideje 1.36.242 lett, ami négy másodperccel volt jobb a második helyen autózónál, így már semmi esélyt nem hagyott a Cliosnak. A futamot végül 1 kör előnnyel nyerte, így ezen a hétvégén 3 első helyet és egy másodikat szerzett, egy halom kupával távozhatott a versenyhétvégéről.
A Genex Suzuki Bio Kupában a harmadik helyen végzett 19 pont hátránnyal ifj. Ficza mögött, és 9 pont lemaradásban Bárkovicstól. Kicsit rossz belegondolni, mi lett volna, ha már az év elején megvan ez a sebessége, és mondjuk Hungaroringen két dobogós helyet szerez a 4. és 8. hely helyett. Igen, akkor most Ő a Magyar Bajnok.
Egyértelmű, jövőre mindenképp bajnoki esélyes, és nagy összeget mernék tenni rá, hogy össze is tudja hozni, ha a technika mellette áll, és továbbra is ilyen ütemben fejlődik.
Még a MiniRally sorozatban lesz egy futásunk a bajnoki címért, ahol igazából semmi esélyünk, de hátha.. Igaz kell szereznünk egy autót addig..
Októberben kerül megrendezésre a 12 órás viadal a Hungaroringen, melyen az indulás egyenlőre kérdéses, de ha sikerül, akkor ez a Lotus ütőkepés lesz, ehhez kétség sem férhet. Reméljük sikerül ismét ütőképes támogatókat találnunk, az idei szezonban a sikeres szereplésért külön köszönetet mondunk támogatóinknak, a Hunflex-nek amely a főtámogatónk, a Bioetanol elektronika készítőjének, a Suzuker-nek, akik egész évben elláttak minket alkatrészekkel, és az EuroGé-nek, akiknek az gyönyörű fényezésünket köszönhetjük, és hogy az autónk ilyen szép lehetett egész évben.
Köszönjük továbbá a Balaton Painting-nek a szuper sisakfestéseket, és a GFS Repsol Team-nek a sokszor a saját kapacitásukat is meghaladó segítséget az egész évben.
Reméljük hamarosan tisztázódik a jövőnk, és be tudunk számolni arról, hogy Gábor hol, milyen körülmények között tud majd versenyezni.