fbpx

Három dobogó a szezonnyitón

A 2020-as FIA Swift Cup Europe nemzetközi bajnoki trófeájának elnyerése után úgy vágtunk bele az idei szezonba, hogy meg kell védeni a címet. De azt is tudtuk, ezúttal több olyan ellenfelünk lesz, akik győzelmi esélyekkel érkeznek, így minden egyes pontnak fontos szerepe lesz. Ez beigazolódott, nagyon kemény versenyekkel kezdődött az idei szezon a Hungaroringen.

Megújult dekorációval frissítettünk az autón, sajnos nem több, hanem kevesebb támogatóval matricázhattuk az autót a tavalyi évhez képest. Természetesen ebben a válságos helyzetben ez nem meglepő. De ez azt is jelenti, hogy a költségvetésünk behatárolja a mozgásterünket az idei szezonban.

Ezúttal már teszteléssel kezdtük az évet, ez nagyon hiányzott tavaly. Ugyan nem volt lehetőség új gumin edzeni, de a versenytempó jónak tűnt kopott gumikon. Az új gumin való edzés nagyon szükséges lenne, hogy időmérésre is tudjunk a beállításokon finomítani, de azzal kell főznünk amink van.

Pénteken nem biztos, hogy jó irányba indultunk el a beállítások terén, ami meglátszódott a hétvége időmérésén és az első versenyen. Kicsit elmentünk szélsőséges irányba és ezzel időt vesztettünk. Ugyan gyorsultunk a tavalyi évhez képest, de többen átléptek rajtunk. Az időmérésen sokáig rosszul álltunk, csak az edzés végén sikerült javítani, mikor már nem volt annyi élet a gumikban, de a negyedik hely megszerzése az utolsó pillanatban komoly mentés volt.

A negyedik helyről a harmadikra tudtunk előre lépni, de Lengyel Ádámot nem tudtuk megelőzni. A titok az volt, hogy rövidebben tudott fékezni, csak valami kamikaze manőverrel lehetett volna támadni, de ezt nem akartuk. Ennek az autónak el kell jutni a szezon végéig.

Az első verseny végére utolértük a vezető Max Wimmert, és ránk pedig felzárkózott Bucsi Attila. Egy komoly, négy fős csata alakulhatott volna ki, de egy baleset miatt leintették a futamot idő előtt. Harmadik hely nem rossz, de talán lehetett volna a verseny utolsó köreiben akár győzelemért is küzdeni.

Szombatra átcsavartuk az autó beállításait. Volt benne rizikó, de úgy voltunk vele, hogy max elmegy a második verseny, és még tudunk újra reagálni. A felhasználható 6 új gumiból a maradék kettőt félre raktuk, maradtunk az első versenyes gumikon.

A hatodik helyről rajtolva lassan sikerült átverekedni a mezőnyön, de tavalyi riválisunk, Dominik Haselsteiner addigra már meglógott. Ugyan minden körben faragtunk a hátrányból, nem sikerült utolérni. Viszont ekkor már látszott, jó irányba mentünk a beállításokkal. A második hellyel elégedettek lehettünk, fontos pontok kerültek a zsákba.

Az utolsó versenyre felkerült a maradék két új gumi. Túl nagy csodát nem vártunk ettől, hisz a legtöbben hasonlóan taktikáztak.

A verseny első felében feljöttünk a harmadik helyig, ám újra komoly baleset miatt kellett megállnunk, ezúttal piros zászlóval megszakították a versenyt. Ekkor közel 12 perc volt hátra. Az újraindításkor 6 é fél perc volt a visszaszámláló órán, így eltűnt egy jelentős idő, ami esélyt adott volna arra, hogy a győzelemre törjünk.

Aleks Sówka megelőzése sikerült az utolsó kör utolsó kanyarjában, ezzel újabb második helyet gyűjtöttünk be, ez volt a maximum.

Nem vagyunk elégedetlenek, az első hétvége után a második helyen állunk a bajnokságban, számításaink szerint 2 pont lemaradásban Lengyel Ádám mögött. Innen folytatjuk majd május a világ egyik legjobb pályáján a Red Bull Ringen.

hu_HU
hu_HU