Már régóta szemeztünk a MiniRally sorozattal, nagyon profinak, és jó hangulatúnak tűnt. Nem is gondoltunk arra, hogy a Suzukival vágunk neki, hisz nem igazán erre találták ki, hanem egy saját autó építésébe kezdtünk. Ekkor jelentkezett a GFS Racing, azaz a csapatunk vezetője, hogy nincs-e kedvünk nekivágni Suzukival is a kalandnak. Hát naná!Tim Gábor győzelemmel mutatkozott be a MiniRally sorozatban
Emerico beszámolója:
Mint, gondolom már sokan tudjátok, a Simcompany, vagy rövidebb nevén SIMCO az egyik főtámogatója Gábornak, és egyben az a kis társaság, ahol a szimulátoros élményeit, tapasztalatait gyűjti. Ez a társaság néhány tagja (Rebók József, Sándor Dániel, Bobák Zsolt, Bende Imre) és Tim Gábor szövetkezett, így egy saját építésű Ford Sierra építésébe kezdtek azzal a céllal, hogy azt sikerre viszik a MiniRally bajnokságban. Sajnos azonban az autó nem készült el időben az első futamra.
Nem volt hát más választás, Tim Gábor saját utcai Nissan Sunny-jával indult a viadalon, hogy tapasztalatot és legalább néhány pontot elcsípjen, hisz ez az autó ugyancsak 2000 cm3-es, azaz a kategória ugyanaz.
Ekkor jött a fent említett telefonhívás, hogy akár Suzuki-val is mehetne, mert több versenyző is indul, érdemes lenne egy kis erő összemérés a többiekkel. Nem lehetett kihagyni.
De mi is az a MiniRally? Ez a Kiskunlacházi Reptéren kialakított, amolyan félig gyorsasági, félig szlalom pálya, leginkább a hegyi felfutásra emlékeztet, csak vízszintes a pálya. Mindenkinek három futása van, azaz az óra ellen kell harcolni, és a két jobbik eredményt összeadják, ez adja a végső időt. Az eseményt egyben bonyolítják a Drag Bajnoksággal, valamint, mindig valami érdekesség is van, jelen esetben Nemzetközi Opel Találkozónak is helyszínt adott a reptér, így szerény becslésem szerint 2-3000 néző is jelen lehetett.
A MiniRally sorozatban a felhozatal igen színes, így elég sok a kategória, elsőre bonyolult, de azért nem veszélyes, íme:
H1 – 0- 800 cm3
H2 – 801 – 1300 cm3
H3 – 1301 – 1600 cm3
H4 – 1601 – 2000 cm3
H5 – LADA 1301 cm3 –ig
H6 – LADA 1301 cm3 -tol
H7 – 2000 cm3 felett
H8 – 4 WD vagy/és turbós épített autók
H9 – JUNIOR 16 év alatt
H10 – NŐI kategória
A Suzukival tehát a H2-ben indultunk, valamint a H4 volt az érdekes nekünk, itt kellett pontot menteni, hogy az elkészülő autóval még legyen esély a jó bajnoki helyezésre.
Nevezés után 3 mérés nélküli körre volt lehetőség, ez a gyakorlás is egyben, hisz a pálya nagyon bonyolult, meg kell tanulni. Mivel mi két kategóriában neveztünk, így Gabi szerencsére hatszor is végigment a pályán, elsőre kicsit füstölős, elfékezős körök után, már sikerül nagyjából hiba nélkül végigtalálnia a pályán.
A szervezés nagyon pörgős, ami különösen tetszett, az egész profi, jó hangulatú, barátságos, és versenyző barát. Mindig láthatóak a mért idők, nincs várakozás, gyorsan és izgalmasan telik a nap.
Az első bemenet a Suzukival történt, mondtam Gabinak, a csoporthelyezés nem lényeges, a fontos, hogy a jelen lévő 6 Suzuki Kupás közül Ő legyen a legjobb. Ez olyan jól sikerült, hogy elsőre a 2.50.000s idejével magasan vezette a csoportját, a második szintén Suzuki Kupás autóval, csapatfőnökünk Burkus Egon 4mp-et kapott. Itt megjegyzem azért, hogy Egon nem annyira a versenyre koncentrált, hanem az igen fiatal Major Benedek-et tanítgatta. A többi Suzuki Kupa versenyző is jócskán kapott, az előny akkora volt elsőre, hogy itt már tudtuk, ez meglesz nekünk.
A H4-ben a Nissan Sunny rövid tengelytávja, iszonyat motorereje adott bizakodásra okot, de mikor láttuk az ellenfeleket, már vakartuk a fejünket, azok bizony épített autók voltak, mindegy, cél a pontszerzés és a tisztes helytállás.
Az első bemenet 2.53.030s-re sikeredett, ez a negyedik helyre volt elég. A csoport első egy igazán ügyes fiatal srác volt, egy nagyon komoly géppel, 2:42.016-ot repesztett. Az előttünk lévők csak akkor voltak foghatóak, ha Gabi legalább 2 mp-et gyorsul, de inkább többet.
A második Suzukis bemenet kicsit lassabbra sikerült, de a 2.51.590-s idő így is a leggyorsabb volt, ez azt jelentette, hogy megvolt a kategória győzelem, hisz már 5mp-es volt az előny, ez behozhatatlannak tűnt.
Ideje volt tehát a H4-re koncentrálni, talán csodát lehet tenni. A csoda megtörtént, amit inkább szerencsének neveznék, az előttünk álló versenyző valahol hibát vétett, és 3.03.92-t ment, míg Gabi javított és 2.58.56-os idejével felkerült a harmadik helyre, és volt ekkor 2,5 mp előnye. Örültünk, de tudtuk, hogy a mögöttünk lévő versenyző tiszta körrel, akár 6-7 mp-el is gyorsabb nálunk, így nagyon nagyot kell villantani.
Jött a harmadik Suzuki bemenet, ez már amolyan örömautózás, azért jól sikerült 2.50.96-os idő ismét a legjobbnak bizonyult a kategóriában, tehát Gabinak megszületett az első győzelme a 2010-es évben. Végre. A 2009-es Gokart szezonban erre sajnos nem volt esélyünk, de végre meg lett az eredménye az edzéseknek, teszteknek.
A H4 tehát ismét. Kemény dió. Igazából nem is rajtunk múlott, hanem az ellenfeleinken. Kaján vigyorral figyeltük, ahogy a 4. helyen álló versenyző füstölögve megpörög a pálya hátsó részén, igaz nagyon sokat nem vesztett, de így már csak nem előz meg minket. Gyorsan megnéztem az idejét, 2.58.49. A fenébe is, ez még így is nagyon gyors, ha Gabi hibázik, oda a 3. hely.
Gabi átért a célvonalon, és micsoda??? 2.54.69! Egy utcai autóval. Hatalmas az öröm, két kupát viszünk haza, egy győzelem és egy harmadik hely.
Az első MiniRally szereplésünk tehát káprázatosan sikerült, minden elvárást felülmúlva, de érdemes tudni, hogy az Eger Rally is ekkor volt, így sok rally-s nem jött el, így várhatóan a közeljövőben sokkal nehezebb lesz ilyen jó eredményt elérni.
Reméljük, hogy legközelebb is lesz lehetőség a Suzuki-val indulni, ha már vezetjük a H2-es bajnokságot, és szintén bízunk benne, hogy a Sierra elkészül, és talán még ennél is jobb eredményre lesz képes.
A Suzuki Kupa versenyzők közül Gabi lett a leggyorsabb, de a pontosság kedvéért, íme a „kupások” összetett eredményei:
Tim Gábor – 5:40.96
Burkus Egon – 5:46.62
Lackó Lehel – 5:49.31
Lackó Levente – 5:51.37
Major Benedek – 6:00.86
Dr. Lackó László – 6:03.47