Az utolsó pillanatokban kalapáltuk össze a 2025-ös szezon első versenyére a költségvetést. Ezúton is köszönöm mindenkinek, akik támogatták, hogy újra versenyautóba üljek. Ugyan eredményekben szerény hétvége volt, elmondom miért is volt fontos részt venni a futamon.
Még egy héttel a verseny előtt sem volt biztos, hogy tudok indulni a versenyen. Újfent a közösségi finanszírozás és barátok segítsége és a csapat teremtett lehetőséget, hogy rajthoz tudjak állni a Red Bull Ringen.
Az elmúlt évben az Eset Cup Series-ben a harmadik helyet sikerült megszereznem a GTX bajnokságban. A tél folyamán a bajnokság nevet váltott, idén már GT Cup Series-nek hívják. Másik nagy változás, hogy már az első hétvégén 11 fős volt a GTX kategória és összesen 26 autó volt a GT Cup Series-ben.
A fejlesztésekkel elértük, hogy a GT4-es autókat átugrottuk és régebbi kupás Porsche-kat is tudtam szorongatni. Két másodperccel voltam minden körülmények között gyorsabb mint tavaly ilyenkor.

A 11 GTX autóból a Lotus-om volt a leggyengébb, még úgy is, hogy az autó könnyebb és erősebb mint egy éve. A pálya tavaly sem feküdt az autónak, egyszerűen a Lotus nem tud úgy kigyorsítani, mint a riválisok autója. De ez természetes, minimum 150-200 lóerő továbbra is hátrányom és a mechanikai tapadásom sem volt meg. Nem beszélve arról, hogy a turbós autóknak a nyomatéka is nagyobb.
A kocsim tempós kanyarokban erős illetve a technikásabb pályákon. A Red Bull Ring erős féktávokból és kigyorsításokból áll jelentős részben.
A hátrányom az előttem lévő kilencedik helyezett pilótától is 4 mp volt. Emiatt új slicket sem raktunk fel, mert az sem segített volna.
Az esőt nagyon vártuk viszont, mert egy esős szett ott állt végig, arra várva, hogy meglepjünk mindenkit. Nos, az eső most nem jött.
Az első időmérő edzésen a 19. helyet szereztem meg, majd egy helyet javítottam ezen a második időmérésen.
Vasárnapi első verseny nem kezdődött jól. Túltaktikáztuk magunkat az esőre várba és a bokszból rajtoltunk. Mivel nem jött csapadék, slickeken eredtem a mezőny után, tudtuk, úgyis lesz Safety Car. Jött is és utolértem a mezőnyt. Az utolsó helyről a 17.-re sikerült felkapaszkodnom, a GTX kategóriában a nyolcadik lettem.
Alig három óra múlva már jött is a második futam. Itt még magamat is megleptem, mert a 18. helyről felrajtoltam a 10. helyre, köszönhetően, hogy többen szenvedtek a hideg gumikon és talán a pályán is volt valamennyi szennyeződés. Ekkor a GTX-ben a negyedik voltam.

Pár körig tartott a tündöklésem, az ellenfelek felvették a ritmust és levadásztak egyesével. Nem volt túl nehéz dolguk, egyenesben kikerülgettek.
A 14. helyet tudtam tartani és a GTX hatodik helyét. Dennis Waszek jött mögöttem, több mint egy perc hátrányban! Ledolgozhatatlan? Nem, mert a Lamborghini Huracan SuperTropheo-val körönként kaptam tőle 4-5 mp-et, és a maradék 15 kör alatt utolért és az utolsó körben meg is előzött. Próbáltam védekezni, de ennyi erővel egy tankot is dobálhattam volna pingpong labdával.
Összességében örülök, hogy el tudtam rajtolni az első versenyhétvégén. Van pár pontom a tabellán, sőt, nem vagyok utolsó! Az autó sokat fejlődött, más pályákon sokkal versenyképesebbek lehetnénk. Akik támogatták az indulásom, azoknak meg tudtam hálálni – remélem – a bizalmat.
A következő futam egy hónap múlva a Lausitzringen következik. 2024-ben meglepően gyorsak voltunk itt, két kategória harmadik helyet hoztam el. Tudom, idén még jobbak lennénk. Jelenleg minimális anyagi forrásunk van a folytatásra, így nem tudom megmondani, hogy ott leszek-e a következő versenyen.
A bajnokság állása az első hétvége után:
Pos. | Név | Autó | Pont |
1. | Jürgen Alzen | KTM X-BOW GT2 | 25 |
2. | Jack Russel | KTM X-BOW GT2 | 25 |
3. | Christian Wimberger | Lamborghini Huracan GT3 EVO | 18 |
4. | Max Grip | KTM X-BOW GT2 | 15 |
5. | Dennis Waszek | Lamborghini Huracan SuperTropheo | 12 |
6. | Viktor Mráz | KTM X-BOW GT2 | 12 |
7. | Rupert Atzberger | KTM X-BOW GT2 | 10 |
8. | Marius Aigner | KTM X-BOW GT2 | 10 |
9. | Alexander Ober | Lamborghini Huracan GT3 | 8 |
10. | Gábor Tim | Lotus Exige V6 | 6 |
11. | Antonin Herbeck | Pagani Zonda | 1 |