fbpx

Dupla dobogóval kezdtük az évet a Balaton Parkon

2023-ban egy verseny erejéig kipróbálhattam a GFS Racing Team autóját, egy kupás Lotus Exige V6 Cup-R autót. A csapat a Lotus Cup Europe szabályai szerint készítette fel, semi-slick gumikon mentem és meglepően jó volt a tempó. Ekkor határoztuk el, ezt valahogy folytatni kell 2024-ben. Nem gondoltuk, hogy ilyen szezonkezdést produkálunk!

A tavalyi teszt verseny után úgy állapodtunk meg Burkus Egonnal és a csapattal, hogy nem a Lotus Cup Europe-on indul az autó, hanem az ESET V4 GT Sprint bajnokságban, mely lényegében a FIA Közép-Európa Bajnokság. Mivel az autó nem GT3 és nem GT4 homológ, egy GTX nevű kategóriába kerültünk, mely egy nyitottabb géposztály. A mezőny elejét főként a nemrég elindított GT2-es szabályrendszerű autók képezik, mint a KTM GTX, mely 1048 kg, 530 lóerős, 615 NM-es szörnyeteg.

A Lotus a tél folyamán lefogyott, főként a karbon elemeknek köszönhetően, egészen 1000 kg-ig ment le a súly. Erősebb futómű elemeket kapott, jobb fékhűtést, és a motor olajrendszere változott. Motorikusan nem volt változás, az idei első versenyre 370 lóerő és 413 NM nyomaték állt rendelkezésemre.

A verseny előtt a célunk az volt, hogy a tavalyi köridőn 2-3 másodpercet javítsunk és végigmenjünk a versenyeken. Az előzetes nevezési lista alapján simán az utolsó helyre vártuk magunkat, hisz minden autó minimum 140-150 lóerővel volt erősebb, ami rengeteg.

Azonban mindenkit megleptünk, magunkat a legjobban. Az autón elvégzett módosítások, a Michelin slick gumik és a saját javulásom a szezonnyitó végére 7 másodpercet hozott a Balaton Park Circuit-en. Döbbenetes különbség!

A pénteki időmérésen a 19. autóból a 13. időt autóztam, a GTX második idejét futva, 1,6 mp-cel maradtam el a KTM GTX-től. Elégedettek voltunk, igaz a gumikat még nem értettük meg, probléma volt az üzemi hőmérséklet elérésével, lényegében nem tudtam elégé felmelegíteni azokat.

A mezőny fele GT3-as autó volt, vagy Lamborghini Supertrofeo illetve Porsche GT3 991 vagy 992. A másik fele pedig homológ GT4-es autó. Négyen voltunk a GTX kategóriában. A tempóm egyértelműen a GT4 előtt volt, de sikerült pár Porsche-t magam mögé utasítani. A GTX-ben vezető KTM GTX elérhetetlen volt.

Az első versenyen ugyan tudtam tartani a tempóját, 1:41-es időket ment Ő is és én is, de köztünk volt egy Porsche 992 Cup, amit ugyan kanyarokban utolértem, az egyenesekben úgy elment, hogy esélyem se volt előzni. Így a 9. helyen értem célba, a GTX kategória második helyén. Abszolút elégedetten szálltam ki a kocsiból.

A második időmérésen találtam újabb tizedeket és sikerült egy 1:40.333-es időt futni, ami a 10. helyre volt elég. A KTM újabb brutális időt futott, a hatodik helyről indult. Durva volt látni az időmérésen, hogy dobálja fel mindenki az új gumikat. Egy szett 1600 euro, azaz több, mint félmillió forint. Durva.

A verseny előtt már tudtam, hogy újra nehéz dolgom lesz. Ez beigazolódott. A verseny elején utolértem a KTM-et, de nem tudtam előzési helyzetbe kerülni és a nagy akarásból nyögés lett, a gumikat kinyírtam és elkapott két Porsche is. A 10. helyen intettek le, a GTX-ben ismét másodikként. Mindkét futamon a magyar értékelést megnyertem, így a magyar bajnokságot vezetem GT kategóriában.

A hétvége előtt aláírtam volna már azt is, hogy sikeresen célba érek mindkét versenyen, mert nem volt lehetőség kitesztelni a fejlesztéseket az autón. A hétvége után viszont azt érzem, hogy ennél tudunk majd többet. A csapat is így gondolja. Ugyan a következő versenyre még nem lesz komolyabb javulás, de a GFS Racing már dolgozik azon, hogy több lóerő álljon a rendelkezésemre a megbízhatóságot nem kockáztatva jelentősen.

Három hét múlva a Red Bull Ringen folytatjuk, ahol valószínűleg még nehezebb dolgom lesz, mert jóval gyorsabb pálya. A középső, technikás rész nekem kedvez, de a két hosszú egyenesben rengeteget fogok kapni. Ha megjön a szokásos, helyi eső, akkor talán lesz komolyabb sanszom az első helyre, igaz, ott több GTX autó fog indulni, akiket még nem ismerünk.

Látva, hogy mekkora költségekkel jár egy ilyen hétvégére, folytatnunk kell a támogatók felkutatását. Remélem eredményeimmel ezt meg tudom hálálni.

Köszönöm a GFS Racingnek és Burkus Egonnak a töretlen bizalmat és profi munkát. Köszönöm a Spuri Üzemanyag Adaléknak, hogy a magyar versenyekre főtámogatóként álltak mögém, a Spurishop-nak, hogy idén is számíthatók rájuk. Folytatódik a Miroil-al a támogatás, a Mabanol termékek népszerűsítése céljából. Köszönöm Nektek, hogy továbbra is adományoztok, pólókat vesztek, megosztjátok, lájkoljátok a tartalmaimat. Köszönöm a családomnak, ha lehetőségük van, mindenben segítenek! Közösen megcsináljuk!

Folytatás május 17-19-én a Red Bull Ringen!

Megosztás:
Facebook
Twitter