fbpx

A harmadik helyre csúsztunk vissza a Slovakiaringen

Érdekes hétvégén vagyunk túl, idén másodszor látogattunk el a Slovakiaringre. Ez nem lett volna így, eredetileg a Hungaroring lett volna a bajnokság harmadik futama, de azt akkor lemondták a felújítások miatt. Ezt sajnálom, mert a technikás magyar pályán biztos sokkal jobban szerepeltünk volna. Lényeg a lényeg, visszatértünk Slovakiaringre, ráadásul jóval erősebben, mint eddig.

Az autóhoz végre elkészült a motorfejlesztés, 360 lóerőről 435 lóerőre erősödtünk és 400NM-ről 500NM-re növekedett a nyomaték. Ez brutális előrelépés. De tudtunk, hogy ezzel a fejlesztéssel még nem végeztünk, sok olyan terület van, ahol még nem vagyunk ott ahol a riválisok autói. Közel se.

Egyenesekben már nem hagytak állva, közel 260 km/h volt a végsebességem

Az első gondok már az edzésen előrejöttek, egy visszatérő probléma, a váltó valahogy még nincs összhangban a kocsival. Érkezett az éjjel egy másik vezérlő, de végül az sem oldotta meg a gondot. Sokszor ragadtam fokozatokba, vagy egyáltalán nem tudtam váltani. Emiatt a féktávokon sokszor bizonytalan voltam, hogy vajon visszavált az autó és lesz elég motorfék. Összességében hatalmas gond ezzel nem volt, nem emiatt alakult úgy a hétvége, ahogy.

Az első időmérésen volt több váltási gondom, de viszonylag jó kört raktam össze. Újra új gumikon mentem, köszönöm ezúttal is a támogatóimnak és adományozóknak!

Az előző, gyengébb motorral futott körömnél közel két másodperccel voltam most jobb. Nem hiszem, hogy valaha ment gyorsabban körbe Lotus GT autóval ezen a pályán bárki.

Az első időmérésen így is csak a hetedik lettem a GTX kategóriában. Nem voltam már olyan messze a riválisoktól, de a kategóriánkba átnevezett GT3-as és Lamborghini Super Tropheoval szemben semmi esélyem se volt. A KTM GTX-es bajnoki éllovastól viszont csak 1,4 mp-re voltam. Ez biztató.

Azonban kiderült, hogy a gyors jobbos kanyarok, amiből nagyon sok van a pályán, igénybe veszi a motort, sőt a 36-37 fokos levegő is sokat rontott. Ez veszélyeztette a motort, így nem volt más választás, kiderült, jelentősen lassabban kell mennem.

Az időmérésen 2 perc 7 mp alatt mentem, de a versenyen ezen lassítanom kellett.

Az első futamon sokáig küzdöttem a KTM GTX-szel és a Sin Car-t magam mögött tartottam. 2:09-es körökkel kezdtem majd 2:10-es idők jöttek. Ezzel a 15. helyen értem célba, a GTX kategória hetedik helyén. Ez nagyon kevés pontot ért (6 pont), miközben Adam Konopka második lett (18 pont), ezzel utolért a bajnokságban. A kategóriát Mato Homola nyerte egy KTM GT2-es autóval, de Ő nem veszélyes rám a bajnoki tabellán.

A futam után kiderült, hogy az olajnyomás és hőmérséklet a kritikus szinteken túl volt. Két verzió maradt. El sem indulunk a második futamon, vagy nevetségesen lassan megyek.

Az autó már tudja azt, hogy akár a KTM GTX-et is elkapjam

Mielőtt döntöttünk megvizsgáltuk a motort, hogy sérült-e. Szerencsére a Toyota motor a kocsiban bitang erős. Semmi baja. Oké, akkor megyünk a második időmérő edzésen és futamon és meglátjuk mi történik. Azért ez komoly rizikó volt, mert még lassabb tempóban is nagy volt a veszély, hogy az erőforrást tönkretesszük. Akkor pedig game over.

A második időmérésen egy kört futottam, hogy felkerüljek a rajtrácsra. Nem volt rossz kör, de semmi különös. A futamon pedig tartottam magam a tervhez.

A megdöbbentő az volt, hogy a jó helyezkedésnek köszönhetően volt, hogy a GTX 3. helyén mentem. De fokozatosan vissza kellett vennem, egészen 2:13-as körökig, lényegében el kellett engednem szinte mindenkit. Végül bevált az amiben bíztunk, egy hellyel így is előrébb végeztem, a hatodik helyen, ami plusz két pontot jelentett.

Homola ezúttal nem indult, így Adam Konopka simán húzta be a futamot a GTX-ben, mellyel már meg is előzött a bajnokságban.

A magyar értékelésben mindkét nap Zsigó Antal mögött a második lettem, ami egy vigaszdíj volt, hisz végül csak dobogóra álltam.

A bajnokságban a harmadik hely megtartására nagy esély van, a második hely, esetleg a bajnoki cím csak matematikailag lehetséges, hatalmas csoda kéne, hogy történjen. Igaz, az autóm jóval esélyesebb lesz a technikás Brno pályán, ha nem lesz műszaki gondom, akár komoly meglepetést is okozhatunk. Ebben bízom.

Köszönöm mindazoknak akik lehetővé tették, hogy ismét versenyezhettem. Köszönöm a csapatnak a megfeszített munkát!

A bajnokság állása a szezonzáró verseny előtt:

Megosztás:
Facebook
Twitter