Ez volt az a hétvége, mikor már előre tudtuk, hogy sok esélyünk nem lesz. A második hétvégén, a Red Bull Ringen már kaptunk ízelítőt abból, hogy mekkora teljesítmény hátrányban vagyunk, de a Slovakiaringen még több az egyenes, totál utolsó helyre vártuk magunkat. Végül nem így lett.
Kívülről nem látszik az, hogy mennyire nehéz a mezőnnyel akár a lépést is tartani. Minden autó minimum 100-150 lóerővel erősebb. A GT4-es autókat már meg-meg csipegettük, ezeknek a súlya nagyobb, így van esély ellenük a Lotus-szal. De a GTX kategóriatársak, a kupás Porsche-k és természetesen a GT3-as csúcstechnikák másik univerzumban mozognak. Mégis, vannak helyzetek, amikor érzem, hogy csak kicsi kéne és elkapom Őket.
De mi az a kicsi?
Az autó jelenleg 370 lóerő. Mindenki más bőven 500 fölött van. A motorfejlesztés zajlik, melynek eredménye pesszimista becslés szerint is 440 LE lesz, de akár ez még feljebb is mehet. Ez már borzalmasan nagy előrelépés lenne. Ez meg fog történni, a kérdés, hogy mikor.
A másik – és jelenleg nagyobb – problémánk az, hogy a gumikat pillanatok alatt kinyírjuk. És a gumik a legdrágábbak ebben a sportágban. Egy szett 700.000 Ft és az nagyon nem jó, ha egy időmérés alatt végük van. Egy szettel próbáltuk végigcsinálni a hétvégéket, persze a többiek minden időmérésre, minden versenyre újat tesznek fel. Hát igen, kis pénz, kis foci.
A probléma a futómű beállításának korlátozottságán van, ezen is gőzerővel dolgozik a csapat. Ezt a fejlesztést talán még a motorerőnél is jobban várom. Jelenleg nem tudunk elég dőlést adni a hátsó tengelyen, ezért a gumik a külső élükön súrlódnak a kanyarokban. Ha gyorsak a kanyarok, mint a Slovakiaringen, akkor lényegében pár kör alatt megöljük a gumikat.

Jelenleg tehát ott tartunk, hogy a kocsin rengeteget gyorsítottunk a súlycsökkentéssel, erősebb felfüggesztéssel és hatékonyabb hűtéssel, de a gyorsulással újabb problémákkal szembesülünk, amit természetesen a GFS Racing megold, de ez idő és borzalmasan sok pénz.
De a bajnokság már megy és azt kell látni, hogy továbbra is van esélyünk akár a GTX bajnoki címéért küzdeni.
És most térjünk rá a harmadik hétvégére.
A szabadedzéseken a 2:10-es körökkel elégedettek voltunk. A gumik még az első hétvégéről voltak, több verseny és időmérés, valamint edzés volt bennük. Az első időmérő edzésre felkerültek az új gumik és itt kezdődtek az érdekességek. Leadtuk ugyan a rendelésünket a gumiszállító felé, de totál más keveréket hozott. Szerencsére azonban ezeken is jól ment a kocsi. Az első időmérésen 2:08-as kör futottam, mellyel a 13. helyet szereztük meg, a harmadikat a GTX kategóriában.
Az első versenyen a rajt jól sikerült, akinél jobb volt a tempóm, azokat leszakítottam magamról, és szinte egyedül autóztam el a célig. 12. helyen intettek le, a GTX 3. helyét megtartottam. A dobogón át is vettem a trófeát.

A harmadik hely azonban a hivatalos eredményen már nem volt meg, a negyedikre soroltak. Egyáltalán nem értettük. Végül kinyomoztuk, hogy Adam Konopka-t kizárták a versenyből, mert nem volt megfelelő az autója, technikai szabálytalanságot vétettek. Az autója GT3-as, azaz a hatályos szabályok szerint kell mennie az éppen aktuális BOP-t is beleértve. Mivel ennek nem felelt meg, kizárták. Azonban kérvényt írt, hogyha nem GT3-as az autója akkor Ő lehet a GTX-ben is, ahol nyitottak a szabályok. És megadták neki. Valószínűleg az autósport történetében ez volt az első eset, hogy egy autó átmegy a gépátvételen, elrajtol GT3-asként, de a célba már egy másik kategória élén ér célba.
Ami miatt nem sírtuk össze a párnánkat, az, hogy így a KTM-es ellenfelünktől is rabolt pontot. Nekünk lényegében mindegy. Csak minden sportszabályzattal ellentétes. De itt még nem értek véget az érdekes fordulatok.

Szombati napon még úgy nézett ki, hogy vasárnap esni fog. Mentünk is vissza a gumiszállítóhoz, hisz megrendeltük az esőgumikat. Teljesen lefagytunk mikor kiderült, hazamentek. Szombaton délután. Erre már tényleg nem tudtunk mit mondani. Ha esik, mi is megyünk haza. De szerencsére nem esett vasárnap.
A második időmérésen már nem voltak nagy elvárásaink, az új gumik már közel sem voltak újak, a szombati napon kilehelték a lelküket a hátsók. A második időmérésen már csak 2:10-es időt futottam, két másodpercet lassultam.
A futamon a rajt megint jó sikerült, akit lehetett, megelőztem. Végül a 14. helyen értem célba, a GTX kategória 5. helyén. Igen, az ötödiken, mert megjelent egy új KTM és öten lettünk a kategóriában. Szerencsére észrevettük, hogy nem a szabályok szerint fejezte be a versenyt. Egy körrel a vége előtt kiállt a boxba és nem ment be a parc fermébe. Ezt a technikai bizottság felé is jeleztük, kizárták a versenyből, így egy helyet előre léptünk. Fő riválisom ismét nem szerzett túl sok pontot, így csak másfél pont a lemaradásunk a bajnokságban.
Eltekintve a nagyon furcsa szabályhasználatot és nem elég erős tempónkat és a gumimizériát, ez nem volt rossz hétvége. Hoztuk a pontokat, sok magyar szurkolóval találkoztunk, és volt két hibamentes futamunk.

A folytatás
Ha már régebb óta követed a pályafutásom, akkor sejtheted, most sem vagyunk túl jó helyzetben. Igen, a pénz.
Sok lelkes adományozó és támogató cég áll mögöttem, de ismét elfogytunk. Jelenleg még nem látjuk, hogy lesz folytatás, hiányos a költségvetés. Dolgozunk azon, hogy új támogatókat találjunk. Ha sikerül, megyünk tovább. Ha nem.. ezt inkább hagyjuk is.
Köszönöm Mindenkinek aki lehetővé tette, hogy ismét versenyezhettem!
A bajnokság állása három forduló után:
