fbpx

19-re lapot húztunk, nem jött be

Mivel nem találtunk és továbbra sem találunk olyan tőkeerős partnert, céget, akivel stabilan tudnánk versenyezni, megint TI! segítettetek eljutni oda, ahol anno a karrierem egyszer már félbetört. 2012-ben az FIA ETCC mezőnyével ugyan ott voltam Monzában, de nem tudtunk versenyezni technikai okok miatt. 11 évvel később újra ott voltam Monzában, hogy a tartozást behajtsam. Lehetett volna ez egy karriert megfordító hétvége is, de a vége dráma lett.

Mindenek előtt, újra és újra meg kell köszönöm Nektek, hogy támogattok, a családomnak, hogy erőn felül, másodállást is bevállalva dolgozva segítenek nekem. Persze én is beleteszek mindent, amit csak tudok. A lottón továbbra sem nyertem, ez van 🙂

Nem sikerült a teljes éves költségvetést összerakni, ami jelentős kedvezményekkel járt volna. Sokkal olcsóbb egész szezont, alkatrészkupont az Alpine-tól és 6 ingyen gumit kap az egész évre regisztráló.

Maradt az, ahogy tavaly is mentünk, próbálunk versenyről versenyre élni. El is jutottunk az idei szezon első Clio Cup Europe EB értékelésébe számító versenyére, Monzába. Még nem tudtuk, hogy egy káosz vár ránk, 51 induló, változó időjárás, érthetetlen versenyirányítás és full bolond ellenfelek.

Megkaptuk a már tavaly kért 333-as rajtszámot. Hátha szerencsét hoz. Hááát.. Egy biztos, az én autóm volt a legszebb, bár ezért pontot nem adnak.

Az autó a tavalyi volt, és újra a GM Sporttal dolgoztunk együtt. Az autón több hajtásbeli elem cserélve lett, meg is érződött, egész hétvégén nem volt különösebb bajom a tempóval.

A pénteki két szabadedzésen szépen haladtunk. Az első edzésen esett az eső, nem vettünk új esőgumikat, a tavaly használt esőgumik mentek fel. Nem is ez volt a fontos, csak menni és menni akartam. Az 51 indulóból a 20. időt értem el.

A beállításokat át kellett tekernünk, mert azt nem találták el, és a második edzésen már sokkal jobb volt a kocsi. Ekkor már nem esett, a tavalyi száraz gumijaim kerültek elő, melyekben már egy egész hétvége volt. Ehhez képest 11. helyet autóztam, szélárnyék nélkül is tudtam az élmezőny tempóját. Biztató.

Már pénteken teljesíteni kellett az első időmérést, mely a vasárnapi második versenyre adta a rajtsorrendet. Jól sikerült, szintén egyedül autózva, 10. hely. Teljesen oké, egy erős szélárnyékkal sima top5 lehetett volna.

Szombat reggel folytattuk a programot, és itt ment minden félre. Egy megállapodás született, hogy együtt mehetek a bajnokságot vezető pilótával és a tavalyi bajnokkal. Nem előzhetem Őket, de szélárnyékban mehetek. Egy feladatom van, senkit sem engedhetek be mögéjük.

Mint kiderült, 51 autóval a pályán, amikor 20 perces az időmérés, ez szinte lehetetlen. Konkrétan lelöktek a pályáról, minden kanyarban feltartott valaki. Erre még jött egy egy teljes pályán sárga zászló, pont mikor a helyi hős vezetett. Nahát. Egészen az edzés végéig nem engedték a mezőnyt gyors kört futni, csak két „tiszta” köröm volt.

De nem ez volt a legfurcsább. A sárga beintésekor elment a live timing, az idő visszaszámlálás, az áram. Totál vakon mindenki, mennyi van hátra az edzésből?

A végeredmény 31. hely, több, mint 2 másodperccel rosszabb idő, mint az edzéseken, egyedül, kopott gumikon. Döbbenet.

Az első futamon így a 31. helyről indultam. Sok értelme nem volt kockáztatni, egy cél volt, hogy a második versenyre egyben legyen az autó, és ha lehet, akkor a top10 környékére feljönni, pontokat szerezni.

A rajt után nem tudtam merre menni, ki kellett hagynom a sikánt, mellyel helyeket buktam. Majd jött az első safety car, majd második, harmadik és végül a negyedik. A 25 perc + 1 körös távból így kb 6-7 perces lett a futam.

Ez idő alatt előre jöttem végül a 20. helyre, előttem egy pilóta időbüntetést kapott, így a 19. helyen zártam. Ez nem rossz. Nem ezért jöttem, de én előztem a legtöbbet. Legalább ennyi.

Egy ütközésem volt egy – valószínűleg látásproblémákkal küzdő – versenyzővel, aki simán rám fordult. A versenyirányítás is felhívott, majd ellenfelem büntették meg. Nekem az jobb első sárvédő és lámpa bánta. Nem nagyon sérült, de a bajnokságban csak sérülésmentes elemekkel lehet menni. Erről majd jön a számla. Köszi.

A vasárnapi második futam a 10. helyről azt jelentette, hogy itt az én időm, mehetek a pontokért, akár a dobogóért. Nem így lett.

A rajt jól sikerült, megtartottam a helyemet, vigyáztam a kocsira. Egészen a második körig, ahol már az első sikánba kétszer nekem jöttek, több helyet buktam. Eljutottam az Ascari-ig, ahol Jacopo Guiseppe Cimenes elmérte a féktávot, lecsúszott a pályáról, majd mint aki jól végezte dolgát, visszajött a pályára és engem belökött a falba. Ezért kapott 4 rajthelyes büntetés a következő futamra.

Van a mezőnyben 4-5 ember akiről már előre lehet tudni, hogy őrültségeket csinál. Nos velük találkoztam. Nekik ez egy vállrándítás, nekem a szezon vége.

Sokan írták, ezt csak kaszni sérülés. Sajnos nem ilyen egyszerű. Sérült az első lökhárító, bal első felfüggesztés, motorháztető, tükör, sárvédő, felni széttört, ablak, bal ajtó kuka, és valószínűleg a futómű is kapott, első lámpák széttörtek. Hűtő is sérült, nem javítható.

A bajnokságban csak a szervezőtől vásárolt, kóddal ellátott elemeket lehet felrakni a kocsira. Ez nem biznisz, így szűrik ki a csalás lehetőségét. Javított elemmel nem lehet menni, csak amit megvizsgáltak. Tehát, mindent fizethetünk ki, minimum 3-4000 euro értékben. Ez alapjaiban dönti azt amit terveztünk.

19-re húztunk lapot, mikor nem teljes éves költségvetéssel belevágtunk ebben a kalandba. Tavaly ezt megúsztuk, szinte karcmentes autót adtunk vissza a GM-nek. Bíztunk benne, hogy Monzában két erős pontszerzéssel, és az azzal járó pénzdíjjal tudunk továbbmenni. Most van egy körbetört kocsink, alig szereztünk pontokat. Nincs pénzdíj, amivel a töréskárt fedeznénk. Nincs mivel házalni a lehetséges szponzoroknál. Mit mutassunk nekik? Nehéz.

Feladjuk? Itt kéne. De valahogy nem megy.

Ha teheted, támogass. Nemcsak azért, hogy nekünk több tőkénk legyen a továbbiakban. Minden egyes név az autón legitimálja azt, hogy igenis fontos a szurkolóknak, hogy versenyezzünk. Csak ez tudja meggyőzni a lehetséges szponzorokat. Így, ha teheted, segíts Te is. Mindegy mennyivel. 1.000 Ft is ugyanolyan fontos, mint a 100.000 Ft.

Köszönöm, hogy végigszurkoltátok a hétvégét, hogy támogattok. Ez ad erőt!

Megosztás:
Facebook
Twitter