Sok tapasztalat, de 0 pont az Iseum Rallye-n

Nem tippeltünk az Iseum Rallye előtt, elképzelni sem tudtuk, hogy fog menni számunkra az első murvás verseny, soha egy métert nem versenyeztünk ilyen pályán. A JG2 Racing nagyszerűen felkészítette az autót, átalakította murvára és az Iseum Rallye hivatalos tesztjén kezdhettük a felkészülést.

Azt kell mondjuk, feküdt a csúszkálós pálya, a nehéz féktávok, de a pályaversenyzésből adódó beidegződéseket nehéz volt felülírni. Azonban a teszt végére úgy érzetük sikerült összebarátkozni a homokos, kavicsos talajjal.

Iseum Rallye 2018 Teszt

A szombathelyi verseny két napos volt, szombaton két szakasz, majd vasárnap négy szakasz várt ránk. Ugyan a verseny előtt kiadós eső áztatta a pályákat, ez nem jelentett túl nagy problémát, hisz a teszten is találkoztunk sáros pályával.

Az első gyorsaságin még tapogatózásé volt a főszerep, a 7. hellyel nyitottunk, kategóriánk második idejét autóztuk. A második gyorsasági szakaszon két kört kellett futni a “katlanban”, ahol az első jól sikerült, ám a második körben túl nagy tempót vittünk rá az ugratóra és lényegében elszálltunk. Mivel az ugrató kicsit megdobja az autó hátulját, az Opel Adam R2 belefúródott a kemény földbe és leszakadt a kartervédő. Szerencsénkre nem volt már sok hátra, le tudtunk jönni a gyorsról, sőt feljöttünk az ötödik helyre.

Jump!

Az autó eleje sérült, de a legfontosabb feladat az volt, hogy a kartervédő visszakerüljön, ezt a csapat a rövid szerviz idő alatt megoldotta, és mehetett az autó az esti parc ferme-be. A vasárnap reggeli első gyors előtt a maradék 20 perces szervizben tovább javítottak az autón, amit csak lehetett.

Sajnos a vasárnapi első gyorsaságin kiderült, más is sérült az autón, a hűtés nem volt megfelelő, így csak 50-60%-os gázállással autóztuk le egymás után a 3. és 4. szakaszt. Perceket kaptunk, és a dobogóért folyó harcból kiszálltunk.

A futam 1,5-x-es szorzóval bírt, így minden helyezés rengeteg plusz pontot jelentett. Egy lehetőségünk volt, ha a verseny záró szakaszában előre lépünk több pozíciót és a powerstage-n első háromban vagyunk.

A melegedési gondokat a csapat elhárította, bizakodva vártuk az 5. és 6. gyorsasági szakaszt, mely sajnos hamar véget ért számunkra. Féltengely törés miatt félre kellett állnunk az ötödik gyorson, feladtuk a versenyt, és nulla ponttal zártuk az Iseum Rallye-t.

Ugyan a bajnokság élén érkeztünk a szezon harmadik versenyére, de 1,5x-es szorzó miatt jelentős hátrányba kerültünk, amit nem lesz könnyű ledolgozni.

A bajnokság június 15-17. között folytatódik a Székesfehérvár Rallye-va.

Annyira nem OK

 

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.