fbpx

Remek versenyek Németországban, két dobogó

Az Eset Cup GT Sprint bajnokságában, a GTX értékelés harmadik helyén vártuk a folytatást, így utaztunk ki Németországba. Az utolsó pillanatokban jött össze egy nagyon szűk költségvetés, ami új támogatóinknak köszönhető. Két GTX dobogóval próbáltam meghálálni a bizalmat.

Az idei bajnoki szezonom két szálon fut egyszerre. Egyrészt a GFS Racing Team – a régebben Lotus Cup Europe szabályai szerint épített autót – elkezdte átalakítani, hogy felvegye a versenyt a GT bajnokságot autóval. A másik szál az, hogy én is beletanuljak a GT versenyzésbe. Tehát egyrészt egy konstruktőri munka is zajlik, de közben szeretném az Eset Cup GTX értékelését megnyerni. Mindkét feladat pokoli nehéz, a második szinte lehetetlen, de nem adjuk fel.

Nem is tudjuk pontosan mennyit gyorsítottunk az autón, de valószínűleg minimum 6-7 mp-el minden pályán gyorsabb. Ezzel a GT4-es kategória idejeit futom, sőt, van ahol sokkal gyorsabb is vagyok, de nem ebben a kategóriában értékelnek, hanem a GTX-ben. Ez egy tág csoport, mindig nagyon változatos a felhozatal, hogy épp milyen autók neveznek. A fő riválisom idén egy KTM GTX autóval induló pilóta, Petr Koukola. Az én autóm 370 lóerős 400NM nyomatékkal, a KTM 530 lóerős és 615NM nyomaték leadására képes. Könnyű a kocsim, de így is csak 48kg a különbség. Egyértelmű, még nincs esélyem ellene. De versenyről versenyre egyre közelebb vagyunk.

Külön öröm számomra, hogy nem csak mi vagyunk ilyen „őrültek”, a német versenyre egy másik csapat is érkezett Lotus Exige V6 Cup-R-rel. Ők másik irányból kezdték a fejlesztést, a motorjuk már jóval erősebb, mint a miénk, a hírek szerint 440 lóerőnél járnak. Ez az egyenesekben meg is látszott. Azonban mi futóművel jobban állunk és a gumikezelésre is jobban ráéreztünk, ami „köszönhető” a nagyon alacsony költségvetésünknek, hisz nem tudjuk feldobálni állandóan az 1700 eurós gumiszetteket.

Immár volt Lotus-os ellenfelem is

A Lausitzring teljesen idegen volt számomra. Szimulátoron a nyomvonalat megtanultam és főleg DTM-es belső kamerákból készültem fel a hétvégére. Életben azonban nagyon más. A döntött kanyarokban menni nagyon új élmény volt, de az egész pálya monumentalitása is lenyűgözött. Azt hiszem egy új kedvenc pálya került fel a listámra. Nagyon tetszett.

Szerencsére a két hosszabb egyenesen kívül a nyomvonal technikás volt, nem voltak nagyok a különbségek, a GT bajnokság elejének számító GT3-as autóktól 4-5 másodpercet kaptam csak, a futamokon szóba sem jött, hogy leköröznek.

Azon kívül, hogy volt egy Lotus-os ellenfelem, a KTM GTX mellé jött egy Pagani Zonda is. Mivel az a kocsi alulról nyaldossa a 800 lóerőt, nem is gondoltam rá, hogy közünk lesz hozzá. Maximum akkor, ha kiesik.

Az időmérő edzés két részes volt. Új támogatóinknak köszönhetően végre tudtunk új gumit feltenni az időmérés előtt. Jól is jött, a GTX harmadik idejét futottam meg, mely az összetett 13. helyet jelentette. A másik Lotus-t 1 tizedmásodperccel előztem meg.

A második időmérésen én már nem tudtam új gumit feltenni, de nem sokat lassultam. Ezúttal 14. lettem és sajnos a másik Lotus-szal Ronald Andraczek elkapott, most 1 tizeddel kikaptam.

Egyre jobban kezeljük a gumikat, ez a versenyeken meg is látszott

Az első futamon óvatosan kezdtem. A gumikat fokozatosan akartam felmelegíteni, nem az első körben kell megváltani a világot. Ez be is jött, körről körre gyorsultam és volt egy elég kemény csatám Lotus-os ellenfelemmel, sajnos össze is ütköztünk egyszer. Nem tudom, mi volt pontosan a problémája, azt láttam, hogy a tapadása csökken, de egyszer annyira gyorsan vágott be elém, hogy az ütközést nem tudtam elkerülni. Szerencsére nagy baja nem esett az autónak.

A futam második felében már közel 1,2 mp-el mentem jobb köröket, mint az időmérő edzésen. Így a 12. helyre jöttem fel, a GTX-ben pedig dobogóra állhattam. Egyértelmű, hogy az autóm a leggyengébb (még) a mezőnyben, de a futóművel már egyre jobban állunk, a gumikat nagyon jól tudtam beosztani.

Újra dobogón

A második futam nagyon hasonló volt az elsőhöz. Maradtak fent az első versenyes gumik, a beállításokhoz sem nyúltunk. Minden rendben volt a kocsival, csak le kellett másolnom az első futamot.

Az eleje ugyan egy kicsit döcögős volt, egészen a 16. helyig estem vissza és Andraczek is elhúzott tőlem. A fő gond az volt, hogy a GT4-esek mögé ragadtam, nem voltak valami gyorsak a kanyarokban, de az egyenesekben elhúztak. Végül átrágtam magam rajtuk és a másik Lotus-t is elkaptam újra.

A futam második felét már szinte egyedül autóztam, de nem bántam. A GTX harmadik helye újra összejött és a gumikkal is tudtam spórolni, mert még kelleni fognak.

Mindkét futamon a KTM előttem végzett és ezzel növelte az előnyét a bajnokságban. Mivel még három hétvége és hat futam van hátra, lassan eljön az ideje, hogy támadjam és megelőzzem. Ehhez nagyon fontos lenne a teljesítmény növelése, amin rajta van a csapat. De ez is egy drága beruházás, de egyre közeledik a pillanat, mikor elkészül az új motor. És akkor támadok.

Folytatás augusztus elején a csehországi Most pályán!

Köszönöm mindenkinek aki lehetővé tette, hogy újra versenyezhettem!

A bajnokság állása:

Megosztás:
Facebook
Twitter