Második hely az utolsó sorból!

A tavalyi évben már részt vettük a TWC Clio Cup-ban, de akkor még nem volt túl izmos a mezőny. Igaz, győzni tudtunk a Brno-i esős versenyen, akkor a sorozat még gyerekcipőben volt, csak 7 autó volt a kategóriánkban. Azóta folyamatosan nő a sorozat, olyannyira, hogy a 4 márkakupát összefogó TWC sorozatot két kategóriára kellett bontani, a lassabb “B” csoportban a Cruze Cup és a Twingo Cup megy, a nagyobbik “A” csoportban pedig Clio Cup és a Mitsubishi Colt Cup.

IMG_9045Az Apex Racing és támogatóink lehetőséget adtak arra, hogy a Slovakiaring-en rendezett hétvégén csatlakozzunk a sorozathoz, egy szlovén csapattól bérelt autóval. Csapattársunk, Lévai Zoli már év eleje küzd a sorozatban, igaz, egy rendkívül peches sorozat hátráltatja, de esélye van a bajnoki címre. A célunk az volt, hogy tanuljunk minél többet a hétvégén, hisz abban bízunk, ilyen autóval tudunk versenyezni a jövő évben, nemzetközi bajnokságban. Természetesen Zolit is segíteni szerettük volna, amennyiben az lehetséges.

Az autó átvételekor tájékoztatást kaptunk a Lema Racing-től, hogy a motor már igen öreg, de egyébként rendben van a technika. Ez így is volt, az egész hétvégét különösebb gond nélkül teljesítettük, persze az apexes srácoknak köszönhetően. Az öreg motor már vesztett 3-4 lóerőt, de ez különösebben nem hátráltatott minket.

Csütörtökön két szabadedzésen vettünk részt, majd pénteken jöhetett az időmérés. Ez egy tanulságos időmérő edzés volt, és látni kell, hibáztunk is. A 15 perces időmérés eleve még szokatlan, hisz nincs idő variálni, menni kell, azonban ha forgalomban vagy, sok kört dobsz el, és a slick gumik csak 1-2 körig tudják a maximális tapadást adni. Egy szó, mint száz, ezt elügyetlenkedtük. A második hely meglett, de egyértelműen maradt benne.

IMG_3601A szombati versenyen a rajt nem sikerült, ami nem is csoda, ez volt az első rajt ezzel a kocsival, gyakorolni sem volt lehetőség előtte. Ettől függetlenül mentünk az élmezőnnyel, sőt a második körben át is vettük a vezetést. A szélárnyékon feljött Lévai Zoli, majd Schreiber is, el is mentek. Majd jött Lalusic, aki gázelvétel nélkül kiforgatott minket. Be a sóderbe, onnan már nem volt kiút. Csalódottság volt, de dühösek nem voltunk, a szerb pilótát azonnal megbüntették boxáthajtásra, itt azért máshogy mennek a dolgok. Sajnos hiába szurkoltunk a pálya szélén Lévai Zolinak, aki ekkor már nagy előnnyel vezette a futamot, Ő kiállni kényszerült egy apró alkatrész eltörése miatt.

IMG_84214A vasárnapi versenynap igazi meglepetés volt, ennyi néző előtt idén nem versenyeztünk még. A szervező kitett magért, komoly programokkal szolgálta ki a több ezer kilátogató szurkolót.

Mivel itt nincs második időmérés, ez azt jelentette, hogy a vasárnapi versenyen az utolsó sorból indultunk. Az első kört megnyomtuk, sikerült jó pár helyet hozni, majd beálltunk vonatozni, kivárásra autóztunk. A futam utolsó 10 percét a hetedik helyén autóztuk, ekkor váltottunk tempót. A gumikban maradt élet, és sorra gyűrtük le az ellenfeleket, az utolsó előtti körben elkaptuk a bajnokságot vezető Schreiber-t is, és ezzel feljöttünk a második helyre. Tomas Pekar nem volt megfogható, messze járt ekkor. A második hely fantasztikus eredmény, a 19. helyről indulva. Felemelő érzés volt átjönni a cél vonalon, és látni, hogy a publikum tapsol, értékelték a versenyzésünk.

IMG_84681Újra és újra köszönjük a csapatunknak és támogatóinknak, hogy erre lehetőséget adtak. Minden verseny, minden körével igyekszünk ezt meghálálni. Nagyon jó döntés volt a menedzsment részéről a váltás is, sokkal nyugodtabb környezetben tudtunk ezen a hétvégén dolgozni.

Most egy hét szünet következik, és a Swift Cup Europe versenyén veszünk részt, mely a betétprogramja a magyarországi Kamion EB futamnak. Nagyon, nagyon várjuk!

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.