A tavalyi évben már részt vettük a TWC Clio Cup-ban, de akkor még nem volt túl izmos a mezőny. Igaz, győzni tudtunk a Brno-i esős versenyen, akkor a sorozat még gyerekcipőben volt, csak 7 autó volt a kategóriánkban. Azóta folyamatosan nő a sorozat, olyannyira, hogy a 4 márkakupát összefogó TWC sorozatot két kategóriára kellett bontani, a lassabb “B” csoportban a Cruze Cup és a Twingo Cup megy, a nagyobbik “A” csoportban pedig Clio Cup és a Mitsubishi Colt Cup.
Az Apex Racing és támogatóink lehetőséget adtak arra, hogy a Slovakiaring-en rendezett hétvégén csatlakozzunk a sorozathoz, egy szlovén csapattól bérelt autóval. Csapattársunk, Lévai Zoli már év eleje küzd a sorozatban, igaz, egy rendkívül peches sorozat hátráltatja, de esélye van a bajnoki címre. A célunk az volt, hogy tanuljunk minél többet a hétvégén, hisz abban bízunk, ilyen autóval tudunk versenyezni a jövő évben, nemzetközi bajnokságban. Természetesen Zolit is segíteni szerettük volna, amennyiben az lehetséges.
Az autó átvételekor tájékoztatást kaptunk a Lema Racing-től, hogy a motor már igen öreg, de egyébként rendben van a technika. Ez így is volt, az egész hétvégét különösebb gond nélkül teljesítettük, persze az apexes srácoknak köszönhetően. Az öreg motor már vesztett 3-4 lóerőt, de ez különösebben nem hátráltatott minket.
Csütörtökön két szabadedzésen vettünk részt, majd pénteken jöhetett az időmérés. Ez egy tanulságos időmérő edzés volt, és látni kell, hibáztunk is. A 15 perces időmérés eleve még szokatlan, hisz nincs idő variálni, menni kell, azonban ha forgalomban vagy, sok kört dobsz el, és a slick gumik csak 1-2 körig tudják a maximális tapadást adni. Egy szó, mint száz, ezt elügyetlenkedtük. A második hely meglett, de egyértelműen maradt benne.
A szombati versenyen a rajt nem sikerült, ami nem is csoda, ez volt az első rajt ezzel a kocsival, gyakorolni sem volt lehetőség előtte. Ettől függetlenül mentünk az élmezőnnyel, sőt a második körben át is vettük a vezetést. A szélárnyékon feljött Lévai Zoli, majd Schreiber is, el is mentek. Majd jött Lalusic, aki gázelvétel nélkül kiforgatott minket. Be a sóderbe, onnan már nem volt kiút. Csalódottság volt, de dühösek nem voltunk, a szerb pilótát azonnal megbüntették boxáthajtásra, itt azért máshogy mennek a dolgok. Sajnos hiába szurkoltunk a pálya szélén Lévai Zolinak, aki ekkor már nagy előnnyel vezette a futamot, Ő kiállni kényszerült egy apró alkatrész eltörése miatt.
A vasárnapi versenynap igazi meglepetés volt, ennyi néző előtt idén nem versenyeztünk még. A szervező kitett magért, komoly programokkal szolgálta ki a több ezer kilátogató szurkolót.
Mivel itt nincs második időmérés, ez azt jelentette, hogy a vasárnapi versenyen az utolsó sorból indultunk. Az első kört megnyomtuk, sikerült jó pár helyet hozni, majd beálltunk vonatozni, kivárásra autóztunk. A futam utolsó 10 percét a hetedik helyén autóztuk, ekkor váltottunk tempót. A gumikban maradt élet, és sorra gyűrtük le az ellenfeleket, az utolsó előtti körben elkaptuk a bajnokságot vezető Schreiber-t is, és ezzel feljöttünk a második helyre. Tomas Pekar nem volt megfogható, messze járt ekkor. A második hely fantasztikus eredmény, a 19. helyről indulva. Felemelő érzés volt átjönni a cél vonalon, és látni, hogy a publikum tapsol, értékelték a versenyzésünk.
Újra és újra köszönjük a csapatunknak és támogatóinknak, hogy erre lehetőséget adtak. Minden verseny, minden körével igyekszünk ezt meghálálni. Nagyon jó döntés volt a menedzsment részéről a váltás is, sokkal nyugodtabb környezetben tudtunk ezen a hétvégén dolgozni.
Most egy hét szünet következik, és a Swift Cup Europe versenyén veszünk részt, mely a betétprogramja a magyarországi Kamion EB futamnak. Nagyon, nagyon várjuk!
After a successful circuit-racing career, Tim tasted Rally in 2017, and became the Champion of the Northern Region of MARB. For 2018 he got a great opportunity from JG-2...
JG-2 racing has announced, that the multiple-time Hungarian Champion Tim can drive their factory made Opel Adam R2 on the season starter Eger Rallye, with his co-pilot Tamás Tímás....
The Year of 2017 had one more challenge for the multiple national and international champion Tim. He won the 2000cc category last year, and this year he tried to...
Sikeresen debütáltunk a Rallye2-ben, új csapattal és új autóval. Az JG2-Racing színeiben, gyári Opel Adam R2-vel a kategória második helyét értük el, alig 1.7 mp-el lemaradva a dobogó legmagasabb...
Elérkezett a pillanat, hogy karrierünk első nemzetközi bajnoki címéért járó trófeát átvegyük. Az átadó ünnepségre a Skoda Octavia Cup székhelyén, Vrchbélá-ban került sor, és szinte az összes idei versenyző...