Már az is nagy megtiszteltetés számunkra, hogy egy ilyen csapat, mint a GFS Repsol Team ennyire kedveli, és szívén viseli Gábor karrierjét, de az, hogy Burkus Egon csapatvezető, egy lényegében kezdő pilótának felajánlja a magyar mezőny egyik leggyorsabb autójának a tesztelését, az nem semmi. Ezúton is köszönjük. Természetesen éltünk a lehetőséggel, Gábor pedig az eddigi legjobb teljesítményét mutatta be. Olvass tovább >>
Nem mondom, gatyában volt a sportszelet, nagyon durva beülni egy 107 LE-s, első kerekes autóból egy 260 LE-s, hátsókerekes, nemzetközi szinten is elismert versenyautóba. Persze, hogy ez a nap volt az idei nyár legmelegebb napja, de itt be is fejezem a nyávogást, kit érdekel, ez hatalmas lehetőség.
Mikor kiértünk, a csapat egyik régebbi versenyzője tesztelte a Lotus-t, neki is első tesztje volt a mai, így jó alap volt méregetni az idejét. 1.24-es köröket ment stabilan, így mi bátran megcéloztuk a az 1.22-t, ami reális is, hisz Gabi azért most formában van, versenyez aktívan.
A hazai Gokart bajnokságból is volt pár pilóta, akik kupás Suzukit tesztelhettek, ezt a teljesítményükkel érdemelték ki, és volt szerencsénk így egy tavalyi ismerőssel, Marcz Ferivel, azaz Gianni-val találkozni. Ő is küzdött a Suzukival, nagyon nehéz gokartosnak ilyen autóba átszoknia.
A délutáni ebédszünet után mehetett be először Gabi, és egyedül, ami nagy bizalomra ad okot a csapat részéről. Az első 5-6 kör csak csordogálással telt, ismerkedett Gabi a váltóval, a fékerővel, és a slick gumikkal.. és persze az iszonyat gyorsulással, mert ez az autó ha valamit tud nagyon, az a gyorsulás.
A kezdeti 1.30-as ismerkedő körök után kezdődött a bátrabb körözés, 1.28 – 1.26 – 1.24 -es idők jöttek sorra, ahogy gyorsult Gábor, a végén pedig nagyon elkapta a fonalat, lement 1.22 alá, és folyamatosan szórta az 1.21-es időket. Ezt tette mindaddig, amíg megtalálta a síkánban azt a pontot, amit nem bírt el az autó, és aminek egy kipördülés lett a vége. Szerencsére nem túl gyors szakaszon volt ez, így még megállt a gumifal előtt. Huhh…
Az autó tehát nem sérült, persze összeszedett pár kiló kavicsot, de ez megszokott a pályaversenyzésben, és nem is ez volt első, és nem utolsó kipördülés ezen a napon.
Természetesen jöhetett egy jó fél órás technikai szünet, takarítás, az autó átnézése. Addig Gabi körözgetett a kupás Swift-tel, és körbevitte egy jó barátunkat, Bobák Zsoltit, aki elkísért minket erre a tesztre. Gabi ezzel az autóval rutinosan körözgetett, 1.29-es időket futva, nem erőltette, de nem is volt lassú. Jó volt egy kicsit gyakorolnia, kell a kilométer a PannóniaRing-i futamra.
Az autó elkészült, megvártuk a másik pilóta gyakorlását, ezt is méregettem, de nem volt gyorsabb Gabinál, 1.24 alatti időt nem láttam tőle, ez biztató számunkra. A második edzésre beült Bobák Zsolti is az anyósülésre, bár ezt nem nevezném beülésnek, inkább valahogy behajtogatták az autóba. Semelyik testrésze nem volt kompatibilis az autóval, lényegében moccanni alig bírt, de bevállalta és ez a lényeg.
Már a harmadik kőrtől nagyobb tempóra kapcsolt Gabi, és rögtön 1.21-es időkkel kezdett, majd hirtelen 1.20 alatti idők jöttek, amire csak pislogtam. Folyamatosan tolta a jobbnál jobb köröket, igaz egy megpördülés azért benne volt, de szerencsére még jó helyen megállt. Sajnos egy kavics beszorult a féktárcsához, így ki kellett állnia, de a hibát hamar megoldották, folytatódhatott a körözés.
Ismét fokozatosan gyorsult, amíg el nem érte a nap legjobb idejét, a stopperem 1.18.3-nál állt meg, ami persze nem hivatalos adat, hisz könnyen mellényomhattam, de az biztos, hogy 1-2 tizednél többet nem tévedek. A következő körben még nagyobb tempóra kapcsolt, ami már megforgást jelentett, nem lehetett tovább feszegetni.
A gumikat visszahűtötte, és még egyszer nekifutott, de ismét lecsúszott az ívről, így nem erőltette már tovább, kiállt a boxba. Sajnos az idő gyorsan telt a mai napon, elég sokat volt a kocsi a kavicságyban, így nem tudott több kört megtenni, de az biztos, ezen a napon messze a leggyorsabb volt a pályán, és az autó borzalmasan feküdt neki.
Ahogy kinéztek a kb 40 perces gyakorlás után, azt meg kellett örökítenem, ömlött róluk a víz, Gabi alig állt a lábán. Ha sikerül ezzel az autóval elindulnunk a 12 órás magyar nagydíjon, bizony kell egy kis kondi még ehhez. A sebességgel nem lesz gond, az már tuti.
Ezúton köszönjük meg a csapatnak, hogy erre a tesztre lehetőséget adott, reméljük lesz még ilyen alkalom. Végezetül egy kis ízelítő az autó hangjáról, még az első körök alatt felvett videon: