fbpx

Hungaroring, az első hivatalos teszt

Lényegében április 6-án elkezdődött az idény, mely a Hungaroring-i első közös teszt volt, melyre a Genex Suzuki Bio Kupa majd teljes mezőnye eljött, és persze a többi autó-csoda a Kistúra és Nagytúra mezőnyéből. Sajnos sem az időjárás, sem a technika nem állt mellettünk, de az eredmények biztatóak voltak.Az MNASZ első hivatalos tesztjén vettünk részt, ahol a Genex Suzuki Bio Kupa mezőnyének többsége megjelent.
Emerico beszámolója:

Nem tudom, hogy csináljuk, de ahány tesztünk volt idén és tavaly a Suzuki-val, mindig borzalmas időjárás fogadott minket. Most sem volt ez másként, hiába volt minden nap tavaszi idő, ezen a kedden kb. 5 fok fogadott minket, szemerkélő esővel és vizes pályával társítva.

Nem túl ideális pályatanuláshoz, és teszteléshez, hisz szinte biztos, hogy az első verseny már hőségben fog zajlani, szintén itt a ring-en.

Persze, van helyzeti előnyünk, hisz Gábor több ezer kört ment már szimulátorban, igaz, nem ilyen autóval, de a kanyarok, vonalvezetés nem volt újdonság. Ettől függetlenül a valóság azért más, főleg a „Mansell” kanyar és az az előtti emelkedő nagyon eltér a megszokott szimulátoros környezettől, de a pálya többi része szinte pontosan ugyanolyan.

Nemcsak Mi voltunk újoncok, kb. a mezőny egy harmada nem járt még itt, így az első körök nagyon óvatosak voltak, Gábor átlagban 2.40-es köröket ment a vizes pályán, nem is erőltette a határokat, kerülte a gumis részeket, ahogy azt tanítják.

Stopperem szerint már a kezdetektől az első 5 leggyorsabb pilóta volt Gábor a pályán, de ezt vártuk is, de nem titok, itt azért már az „öreg rókák” is a pályán voltak, Ő hozzájuk kellett viszonyítani.

A csapattal a teszt előtt abban maradtunk, az autót még nem készítjük fel olyan szintre, mint az első versenyen lesz, inkább az autózás, és nem az idő fontos. Sajnos ez a döntésem nem volt túl jó, mert a váltó már délben tönkrement, és nem lehetett 3-asba visszaváltani, ami lényegében majd az összes kanyart érinti.

Gábor délutánra, megtanulta így vezetni az autót, persze hatalmas az időveszteség, hisz féktávon nem lehetett csak úgy váltogatni, nagyon kellett figyelni. A legjobb körideje kb 1,5 – 2mp-el lassabb volt, mint a nap legjobbjáé, de nem éreztük, hogy ez gond lenne, hisz a rossz váltóban bőven benne volt ez, és Gábor is tudja, hogy sokat fog gyorsulni. Így is az ideje bőven az élmezőny volt, és a folyamatos tempója nagyon erősre sikerült, tizedeken belül szórta a köröket.

Az autót a teszt után felújítjuk, és megkapja az új festését, amely teljesen eltér a jelenlegi kéktől, hisz főtámogatónk, a HunFlex színei piros, fehér, zöld, így ezek fognak dominálni az autón.

Hamarosan jelentkezünk a kocsi bemutatójával, szerintünk nagyon szép lesz.

Megosztás:
Facebook
Twitter