Végre elkezdődött. Nem is tudom mikor tűnt ennyire hosszúnak a hideg és unalmas tél (nekem), de végre újra felbőgtek a motorok az első hivatalos gyorsasági teszten, a Hungaroringen. Tim Gabi idén újra a Suzuki Bio Kupában áll rajthoz, így feladat ma adott volt. A tavaly Salzburgringen totálkárra tört autója épp elkészült a tesztre és ez volt az első éles bevetése. Ellenőrizni kellett, hogy minden rendben üzemel, és megfelelőek a beállítások.
Az autó ismét fekete fényezést kapott, de a design még nem került rá. Gábort sajnos elhagyta a Suzuker és az Euro-gé, mint támogató, de utólag is köszönjük a két cégnek a tavalyi támogatásukat. Reméljük, a gazdasági válság elcsitulása után még lesz lehetőségünk ezzel a két nagyon profi céggel együtt dolgozni.
Idén Gábor autójának a főtámogatója a BioDynamic nevű bioetanol elektronika lesz, mely ugyan még nem létezik kereskedelmi forgalomban, de hamarosan kapható lesz. Az érdekessége a készüléknek, hogy a tavaly reklámozott Hunflex terméknél 15%-al kevesebb bioetanol fogyasztásra képes. Az előállítója és fejlesztője a tavalyi támogatónk, az E85 Kft.
Új szponzorunk idén a FuelMonitor.eu weboldal, melyről későbbi cikkemben fogok beszámolni, mert az autósok számára egy nagyon hasznos weboldal lesz.
További támogatónk a Pál-Autó is, mely egy 0-24 órában üzemelő autómentő cég, de többek között sérült, vagy akár totálkáros autók felvásárlásával is foglalkozik.
Sajnos, még így is foghíjas a 2011-es költségvetésünk, reméljük az idény-nyitóig vagy az első futamokra ez rendeződni fog.
A teszten négyszer fél óra állt rendelkezésére a versenyzőknek, ami sajnos vajmi kevés, főleg nekünk, hisz az első fél óra lényegében rendszerellenőrzés volt.
Az autó nem volt tökéletes, gondok voltak a fékkel és a motorvezérléssel, így az első két fél óra lényegében haszontalanul telt, persze legalább ezekre a hibákra fény derült.
Gábor ugyan az élmezőnyben autózott, de idén az első hely a cél, és ezért küzdünk. A csapatunkat két igen tehetséges fiatal egészíti ki idén, Major Benedek tavaly lehúzott már egy évet, és idén szintén bajnok esélyes lehet. Ballai Máté szintén az én „felfedezettem”, hisz én hívtam meg a szimulátoros körökből, és nem kellett csalódni benne. Az első köröktől kezdve nagyon gyors volt. Így a tavalyi évtől eltérően idén már házon belül is figyelni kell a pilótákat, ami egy jó dolog, van lehetőség egymástól tanulni és fejlődni.
A harmadik edzés után már éreztük Gabival, hogy valami nem teljesen jó a kocsival még mindig. Egy gyors ellenőrzés után kiderült, hogy a futómű nagyon nem úgy áll ahogy szeretnénk, és bár mindent nem lehetett javítani, sok dolgon módosítottunk. Ez az utolsó fél órára meg is hozta az eredményét, Gábor jelentősen javult.
Nem vagyunk teljesen elégedett a teszttel, de az pozitív, hogy két erős csapattársunk lesz, illetve a kocsiban van potenciál. Az igazsághoz tartozik, az autó még nagyon „friss”, kell még dolgozni rajta, a beállítások sem tökéletesek.
Gábor továbbra is az élmezőnyben, de lesz még előrébb is.
Jövő hét pénteken kerül sor a második és egyben utolsó tesztre szintén a Hungaroringen.