fbpx

Csoda 2.0 – Jön az idei második Clio Cup Europe futam Ausztriában

A második kampányt is sikeresen zártuk, összesen 370 magánszemély és vállalkozás állt mögénk, hogy újra rajthoz állhassak a Clio Cup Europe bajnokságban. A Hungaroring hétvégi bemutatkozás nem volt rossz, de hiányérzetünk volt a verseny után. Most TI! újra lehetőséget adtatok nekem, nagypn hálás vagyok ezért, és szeretném ezt a magyar hétvégénél is jobb eredménnyel meghálálni, de most még nehezebb dolgom lesz. El is mondom miért.

Magyarországon, a Hungaroringen „csak” az Eurocup mezőnye volt jelen, 26 induló így is szép létszám, és tényleg a bajnokságban szereplő pilóták legjobbjai jöttek el hozzánk. A Red Bull Ringre jön az olasz bajnokság amely pokolian erős. Így arra kell számítani, hogy a hazai versenyemen látott top10-hez még 4-5 pilóta csatlakozni fog tempóban.

Még nem láttuk a nevezési listát, de a legutóbbi Clio Cup Europe futamon, ahol az olaszok is indultak, 43 autó sorakozott fel a rajtrácsra. Ha ekkora lesz a mezőny, a Red Bull Ring túl rövid lesz ennyi autónak.

2021-ben 36-an indultak a versenyen

A Hungaroringen sokat vesződtünk az autóval. Jól mutatja ezt, hogy az első szabadedzésen futott köridőket alig tudtuk megjavítani az időméréseken, mikor már új gumikkal futottunk és a pálya is jobb volt már. Egyértelműen elvesztünk a beállításokban, semmi nem úgy működött ahogy vártuk és végül kiderült, hogy egy szűrő meghibásodása miatt nem volt megfelelő a turbó hűtése. A második versenyen ez már jó volt, sokkal közelebb is voltunk a top3 idejeihez, jobb rajthellyel simán tudtunk volna a dobogóért küzdeni.

Volna, ha….

Ezeket mind felejtsük is el. A mi kocsink egy bérautó, nem egy olyan autó amivel egy egész évet futunk, kiismerjük, az esetleges elfáradó alkatrészeket cseréljük. A verseny hétvégéjén beleülünk és megyünk. Ki tudja, ki ment vele előzőleg, hogy vezette, milyen alkatrészek fáradtak el. Egy versenyhétvége során nem tudjuk elemeire szedni az autót, így csak a megérzésekre tudunk hagyatkozni.

Szerencsénk van a Red Bull Ring időtervével, mert rendhagyó módon csütörtökre bekerült egy 2 órás külön kollektív teszt a Clio Cup Europe-nak, ami nekünk aranyat ér. Persze aranyárban is mérik, de ezt be kellett vállalni, 2 órát szabadon körözni és tesztelgetni a beállításokat kulcsfontosságú. Nemcsak azért, hogy minél jobban szerepeljünk a hétvégén, hanem azért mert 2023-ban teljes szezont szeretnénk teljesíteni és nagyon sokat fog számítani ez a tapasztalat.

Teszt a lelke mindennek

Ez egy veszélyes pálya

A Red Bull Ring alapvetően jobban fekszik a vezetési stílusomnak, mint a Hungaroring. A tempós, bevállalós kanyarokban általában nagyobb tempót tudok átvinni mint mások. Ezért azt várjuk, hogy a top10 megint meglesz. Ésszel kell felépíteni a tempót, mert ezen a pálya nagyokat lehet esni, sőt ekkora mezőnyben arra is kell figyelni, ha más hibázik. Nem törhetjük össze a kocsit, mert az abban a pillanatban azt jelenti, hogy jöhetünk is haza. A versenyeken persze nem behúzott farokkal megyünk, ha kell támaszkodni, megtesszük, kisebb kontaktok azért biztos lesznek.

Eső

A hétvége során minden napra írnak esőt, szombatra pedig lényegében egész napos esőzést várnak. Ez nekünk nem jó. Nem azért, mert nem tudok menni esőben, hanem a gumik miatt. A Hungaroringen 8 új gumit vettünk, ebből 6 kötelező volt. A legtöbbjük jó állapotban megmaradt, és ezek a Michelin gumik hihetetlenül strapabíróak, biztos kibírják a 2 órás kollektív tesztet és a pénteki két szabadedzést.

Utána a hétvégére újabb 6 gumit KELL vennünk, hisz ez a szabály. Ideális esetben ezekkel teljesíted is a hétvégét. Azonban ha bármikor jön az eső, borul minden. Rohanhatunk a gumisokhoz és vehetjük az esőgumikat, amik nem olcsók. Egy szett 400.000 Ft. És mondjuk ezt egy 25 perces versenyre. Húzós…

Milyen gumi kell majd a hétvégén??

A legnagyobb baj az lesz, ha végig változékony az időjárás. Nekünk az a jó, ha egyforma végig. Ha kiszámíthatatlan az időjárás és akár a rajtrácson kell kereket cserélni, akkor bizony slick és eső gumi is kell hogy legyen készleten. Ez nagy plusz kiadás lesz. Ha egész szezonban versenyeznénk ez nem jelentene akkora problémát, hisz hordozhatod az esőgumikat egész szezonban, de nekünk most erre nincs lehetőség.

Adományozás

Újra megcsináltátok. Bőven a kitűzött cél felé mentünk ismét, így van egy kis tartalékunk. Igaz a Hungaroringen alákalkuláltunk és most is biztos, hogy többe fog kerülni a hétvége. De ez van, a jelentős részét TI! megadtátok nekünk, és mi is azért dolgozunk, túlórázunk, fusizunk, hogy legyen miből menni. Együtt megcsináljuk!

Hatalmas motiváció, hogy az első kampány után a másodikban is sokan mögénk álltak és a régebbi adományozók is újra támogattak, volt aki 5x is adományozott!!

A legtöbbet most is az SZB Bádog Kft. adta, de hálásak vagyunk mindenkinek, akár 1000 Ft-ról volt szó, akár 100.000-ről.

Az autón természetesen mindenki neve és logója fent lesz.

A Red Bull Ringen ilyen lesz a design

A versenyek

Az időmérő edzések egyértelműen a szélárnyékozásról fognak szólni. Ekkora mezőnynél tiszta kört találni 20 perc alatt, úgy, hogy még szélárnyékod is legyen, szinte lehetetlen. Itt nincs rádió – a szabályok tiltják – így a pályán kell rögtönözni, reméljük sikerül. A csapatban Maio gyors, vele talán összehozzuk, bár a Hungaroringen nem sikerült.

Első 10-be jó lenne kvalifikálni, mert a versenyeken garantált a Safety Car. A 25 perces versenyek hamar letelnek, és ha előre akarunk törni, akkor azt gyorsan kell megtenni. A Safety Car ebben segíthet is, de gátolhat is. Ezt nem tudjuk előre megjósolni.

Remélem a kocsim végsebessége most jó lesz, és nem azzal kell küzdenem ismét, hogy 4-5 km/h-val lassabb vagyok az egyenesekben, mert akkor esélyem se lesz. Az autóm elég régi, az első gyártásból származik, valószínűleg egy motor és turbócsere ráférne. Erre most nem fog sor kerülni, de ha jövőre sikerül a teljes szezonra támogatókat találni, akkor ez lesz az első feladat! Ettől függetlenül nem panaszkodhatom, a francia GM Sport nagyon segítőkész, Ők is mindent megtesznek a sikeres hétvégéért, és azért, hogy jövőre velük menjek teljes szezont.

A hétvége időterve

Megosztás:
Facebook
Twitter