Új kezekben a Peugeot motor

A 2012-es vesszőfutásunk után megszületett a döntés, nem folytatjuk az együttműködést az eddigi motorfejlesztővel, értelmetlen volt bármiféle tárgyalás, 4 motor robbantottunk fel, és elúszott az FIA ETCC és az FIA CEZ Trophy. Nem beszélve hihetetlen mennyiségű pénzről és presztízs veszteségről.

Több gyártót is megkerestünk, és végül a holland Zomer Motorsport-ot választottuk. A döntés egyszerű volt, már készítettek ebbe a kocsiba motort, neves fejlesztők, és nagyon segítőkészek. Olyan gyártót kerestünk, aki nemcsak mint munkára és bevételre tekint a Peugeot-ra, hanem érdekli a versenyzés, együtt él a project-el, és szeretné ha sikeresek lennénk jövőre az FIA ETCC-n. Személyes találkozó megtörtént, bemutatták a gyárat, bemutatkoztak. Nagyon kellemes arcok, segítőkészek, és ami legfontosabb, lelkesek. Persze ez még nem garancia, hogy egyből világverő motort kapunk, de azért nem lenne rossz 🙂

A mi Peugeot-nk egy 6 darabos sorozat ötödik példánya, ezzel versenyzett Jens Edman a WTCC-n, STCC és DTC sorozatokban. A hatodik példányt Arne Ridderhof vette meg, mellyel 2013-ban a Supercar Challenge-ben fog versenyezni. Ez lényegében a Benelux Államok bajnoksága. Talán nem véletlen, az első teszteken hasonló problémába ütközött mint mi, és Ő a Zomer-hez fordult, és azóta több sikeres tesztet teljesített az Assen pályáján, és az olajozási gondok megoldódni látszanak. Reméljük a tesó-autó jól fog szerepelni jövőre.

A Zomer főként rallye és autocross versenyeken ismert, és ott is Ford motorokkal dolgoznak, de készítenek Skoda, VW, és más motorokat is, sőt a Dakar-on is gyakran szerepelnek a fejlesztéseik. Nagyon bízunk benne, hogy elsőre sikerül a problémáinkat megoldaniuk, hisz nincs túl sok időnk a szezon kezdetéig, még január vége felé pályára kell mennie a kocsinak, hogy a futómű beállításokkal tudjuk előre lépni, hisz ezen a téren komoly az elmaradásunk.

Gábor számára is létfontosságú, hogy minél több időt töltsön az autóban, mert 2012-ben komoly versenytempóban nem tudott gyakorolni, és meg kell találnia az autó határait, mely véleményünk szerint még nagyon messze van.

Ha minden a tervek szerint alakul, hamarosan újra hírekkel jelentkezünk, remélhetőleg már az első tesztek időpontjával.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.