Pole-ból rajtolva második hely az első versenyen

Nem mondanám, hogy toppon van a szervezés. Nem tudom ki a felelős, nem is tisztem megkeresni, de sok a baj. Első sorban, a magyar csapatok nem tudnak autóval a box területére behajtani, képtelenség közlekedni, szállítani. WC, Wifi nincs. De, hogy az ember eltöltse a kis szabad idejét, nézné a versenyeket. Ezt sem lehet, nem mehetünk a kerítéshez. Azaz ücsörgünk egy betonplaccon és hallgatjuk a versenyeket. Jó, persze van munka elég. Ma is volt. Reggel időméréssel kezdtük, és úgy taktikáztunk, ha jó az első mért kör, a végéig nem megyünk pályára, megtartjuk a gumi mintázatát, ha esne az eső, amire nagy esély volt.

Ez nagyon bejött, Gabi egyből pole-t futott és az idejét már nem tudták megfutni. Igaz az utolsó percre újra kiment, és javított egy picit, de ez már nem változtatott semmin, szép előnnyel megnyerte az időmérést. Szuper! Külön örültünk, hogy sajtótájékoztató is volt, mint a külföldi sorozatokban, ez profi.

Jó hangulatban beszélgettünk, vártuk az első versenyt, ami 14:45-kor kezdődött tudtunkkal. Aztán látjuk, hogy a mellettünk lévő csapatok beöltöznek, indítják az autókat. Kiderült, hogy 14:05-kor van a rajt, amiről mindenkit értesítettek. Nos, kivéve minket és a GFS csapatot, azaz a kupa szervezőjét. Lehetne azt mondani, mi vagyunk a birkák, ám egy versenyhétvége programjának változásáról nemcsak fel kell hívni a versenyzők figyelmét, hanem alá is kell íratni velük, hogy azt tudomásul vették. Hát, ez kimaradt.

Lényegében ha futva, rohanva is, de a rajtrácson álltunk, de ilyenkor azért nem árt rákészülni a futamra, egy utolsó megbeszélés, akár a pálya állapotához állítani a guminyomást. Mindegy, ez így nagyon amatőr volt.

A futamon nem eltolt rajttal indult az osztrák és a magyar mezőny, hanem egyszerre, erről szerencsére tudtunk. Négy sor hely ki volt hagyva a két bajnokság rajtrácsa között.  A rajt és az első körök nem sikerültek jól, egy osztrákkal összebonyolódott Gábor, nem is sikerült jól helyezkedni. Kialakult egy4-5 fős boly, amely ide-oda előzte egymást. Gábor volt az élen, de volt a negyedik helyen is. Takáts Ákos-t az élről boxáthajtásos büntetésre ítélték, és az utolsó körökre hárman maradtak együtt. Bárkovics, Tassi és Gábor egymás lökhárítóján ment végig. Gábor rádión közölte, hogy sok szélesítést lát, de kértük, Ő ne vegye fel a kesztyűt, próbáljon szabályosan menni. Végül nem került már előzési pozícióba, harmadikként ért be, de tudtuk nem ez a végeredmény.

Bárkovicsot nem sokkal később a hetedik helyig sorolták vissza, és rengetegen kaptak időbüntetést. Tassi mögött Gábor második lett. Oké, pole-ból ez visszalépés egy helyet, de nagyon lutri volt a verseny. A guminyomás biztos, hogy rossz volt, Gábor többet ment keresztbe mint egyenesen, de az sem segített hogy magas profilú gumit hagytunk az időmérés után, hisz alig mentünk pár kört. Ha esett volna, akkor ez nagy húzás, de szárazon inkább öngól.

Holnapra már okosabbak leszünk, és a győzelem a cél. Gábor ma lett 22. éves, magát is megajándékozhatná ezzel 🙂 Nem mindennap versenyzünk ennyi néző előtt, jó lenne szépen befejezni a hétvégét.

Rövid interjú a futam után:

 

 

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.