Pannónia Ring – VII.-VIII. futam – Legjobb helyezéssel

Az idei negyedik hétvége, azaz a hetedik és nyolcadik futama következett a Genex Suzuki Bio Kupában, ahova bajnokság negyedik helyével érkeztünk, és ezen szerettünk volna javítani. A Pannónia Ring hozta eddig a legjobb eredményt nekünk, ezért bizakodtunk, sőt már kedden megérkeztünk a pályára, hogy annyit teszteljünk, amennyit csak lehet. Hogy mi történt a hétvégén? Olvass tovább >

Matematikailag még akár bajnok is lehetett volna Gabi, persze ehhez egy dupla győzelem, és a többieknek pedig betlizni kellett volna. Hát egyik sem történt meg…

Keddtől kezdve egy másik beállításon dolgoztunk, mint amivel eddig versenyeztünk, és egyre jobb időket értünk el, sőt szerdán már egy másodperccel gyorsabbak voltunk már, mint év elején. Sajnos ahogy gyorsultunk, így a két rivális is, ifj. Ficza volt hogy egy másodperccel jobb köröket repesztett.

Ettől függetlenül tesztelgettünk tovább, próbálgattunk játszani a beállítás csiszolásával, volt mikor Gabi volt a leggyorsabb adott hőmérséklet mellett, de a folyamatában inkább csak a harmadik helyen tanyázott.

Csütörtökön Kiss Pál Tomi is megérkezett, a csapat speciális vendége volt. Én megmondom őszintén, azt mondtam, hogy formula autóból átülve, nem lesz egyszerű dolga, csakhogy azt nem tudtam, hogy neki volt egy év rally cross idénye, ahol keményen megtanulta, milyen egy elsőkerekes autóval versenyezni.

Az első köreiben ez meg is látszott, kapásból tudta Gabi szintjét hozni, 1-2 tizeden belül autóztak egymáshoz. Sokat segített is, voltak vezetéstechnikai ötletei, és persze meg is fogadtuk ezeket, hisz nem más, mint jelenleg a legjobb magyar autóversenyző adta ezeket a tanácsokat.

Sajnos a hét közben én is és Gabi is rendesen belázasodtunk, volt minden bajunk, nem volt egyszerű a feladatra koncentrálni. Péntekre szerencsére kilábaltunk a betegségből, és az eddigi legjobb időmérésünket produkáltuk, végre elléptünk a szokásos 5. helyről, és a harmadik helyet sikerült megszerezni, mindössze 15 ezredre a második helytől. Olyan kicsin múlott, ez picit letört minket, hisz nem mindegy hogy első, vagy második sor.

Kiss Pál Tomi sikeresen a negyedik helyre tudott kvalifikálni, egy tizedre Gabitól, ami egy jó alapot jelentett, hisz végre volt egy csapattárs, akivel össze tudunk dolgozni.

A szombati verseny előtt mindent kikalkuláltunk, és tudtuk, valahogy át kell lépni az RCM-eseket, és kell Kiss Pál Tomi segítsége is, akkor talán van esélyünk. A rajt szokás szerint nagyon jól sikerült, Gabi eljött harmadiknak, Kiss Pál mögötte, egész jól alakult minden. Sajnos Kiss Pál Tomi motorháztetője ekkor felnyílt, és eltakarta a kilátást előtte. Kénytelen volt a boxba hajtani, ezzel meg is pecsételődött a sorsa, hisz az utolsónak tudott csak visszaállni.

Gabi eközben sikeresen támadta Bárkovicsot, el is kapta, de csak egy körig tudta tartani, váratlanul másfél másodperccel lelassult, így könnyű prédává vállt. Először gumi elmelegítésre gyanakodtunk, de később kiderül a guminyomás mellett az első felfüggesztéssel is gond volt, ez így együtt túl sok hátrányt jelentett, egyszerűen nem lehetett a két RCM-essel a lépést tartani.

Szerencsére a bajnokság harmadik helyéért folyó csatába jól alakult a verseny és az egész hét, hisz folyamatosan gyorsabb volt Gabi ellenfelénél, Bús Edinánál, valamint Bittmann Attila szerződést bontott az RCM-el, így a versenyen nem is indult.

A versenyen így a harmadik helyen ért célba, örültünk is meg nem is, ilyen mezőnyben nagyon jó a dobogón állni, de már jó lenne előrébb lépni. Az autónk ezen a versenyen ide volt elég, esélye sem volt Gabinak az első kettőt támadni.

A vasárnapi futam szokatlanul és értelmetlen módon kora reggel volt. Nem értem, hogy a leglátványosabb versenyt miért kellett kora reggelre rakni.

Gabi a 6. helyről rajtolt, Kiss Pál Tomi a mezőny végén állt, a 14. rajtkockában. Szokásos szuper rajt, az első kanyarban Gabi már a negyedik, Makai-t, akivel nem bírt még a Hungaroring-en, most megette reggelire, és szépen jövögetett fel.

A harmadik körben elment a kis Laczkó Lehel mellett, de sajnos egy hiba is benne volt a körben, amit ifj. Ficza is kihasznált, így csak egy pillanatra volt Gabi a második. A kör végén egy osztrák versenyzőnek köszönhetően, lehetősége volt az akkor már második helyen álló Tőzsér Áron-t támadni, és egy nagyszerű előzéssel újra a második helyen állt, amit onnan végig meg is őrzött.

Sajnos, a versenyen ismét beigazolódott, hogy az autónk beállításai még messze vannak az RCM-étől, és ugyan már nem kaptunk annyit, de így esélytelen volt ifj. Ficza üldözése.

Érdekes volt nézni a középmezőnyt, ahova Kiss Pál Tomi felkapaszkodott, sőt Bárkovics, és Makai mellett is elment. Persze sokaknak durrant el az agya, hogy egy ez a kis “ficsúr” idejön Angliából, és kapásból belepiszkít a játékukba. Nem tisztem beleszólni az itt történt csetepatéba, mert elfogult vagyok Kiss Pál Tomival kapcsolatban, számomra nagyon pozitív volt amit ezen a hétvégén mutatott, hiper tehettség, és sokaknak most savanyú a szőlő.

Ám az, hogy a verseny után ketten is neki esnek, és tettlegességig fajul a vita, az már nekem is sok, remélem lesz szankció, mert az ilyen szituáció nem versenypályákra való.

Nekünk a hétvége jól jött össze, nem törték a kocsinkat, nem volt sem kicsúszásunk, sem más vezetői hibánk. A csapat mindent megtett a jó eredményért, de 9 autó és 4 szerelő egyértelműen nem túl jó arány. Nagyon sokat tanultunk a versenyen, és a teszteken, pontosan tudjuk, mit kell máshogy csinálni, hogy sokkal gyorsabbak legyünk. Cél, az utolsó olyan pozíció megszerezése ami még nem volt meg, természetesen az első hely.

A bajnokságban a harmadik hely megvan, már csak valami katasztrófa veheti el tőlünk, de sajnos az első kettőre helyre nem vagyunk már veszélyesek. Nagyon várjuk Salzburgring-et, ami az év leggyorsabb pályája lesz.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..