Ötödik hely a Szilveszter Rally-n, hadilábon a szerencsével

Idén már az ötödik alkalommal indult Tim Gábor a Szilveszter Rally-n, ami az egyik kedvenc versenye, és egyben a legnagyobb mumus is. 2010-ben egy Polski Fiat-al állt rajthoz, hihetetlen körülmények között, lefagyott pályán a negyedik gyorsig jutott, ott előbb egy árokba csúszás, majd váltóhiba vetett végett a közdelemnek. 2011-ben egy igen gyenge technikával, az utolsó pillanatban ugrott bele a kalandba, a VW Golf-al újra a negyedik gyorsig sikerült csak eljutni, ekkor a víz forrt fel az autóban.

2012-ben támogatóinknak hála, igen komoly, valódi rally technikával, Mitsubishi Evo VIII-al rajtolt, el is jutott a harmadik gyorsig, újra váltóprobléma. Superrally szabállyal ugyan, két szakaszt kihagyva befejezte Gábor a versenyt, de értékelhető eredmény nélkül. 2013-ban Gábor a saját építésű Nissan Sunny GTi-vel indult, de a technika újra keresztül húzta a számításait, a harmadik gyorsaságin egy kábel szétcsúszott, amitől az autó csak döcögve haladt és így futották le a negyedik szakaszt. A végén még egy kitűnő hajrával sikerült feljönni a kategória 22. helyéről a nyolcadikra. Az első célba érés.

Az idei évben egy BMW 325 volt Gábor társa, mely Gábor egykori Suzuki Kupás ellenfelének, Tőzsér Áronnak régebbi rally-s autója. Timár Tamással az oldalán, akivel már végigküzdött jó néhány rally versenyt, az első tízbe való bekerülést célozták meg, hisz nem ismerték ezt a kategóriát, és a mezőny nagy része jóval erősebb autóval indult. Ez a BMW motorikusan közel utcai, de a futóműve már igen komoly, egy utcai váltóval, rövid végáttétel. Arra tökéletes, hogy jót autózzon a páros, és szokják a hátsókerék hajtást.

DSC_0646A H5-ös kategóriában 25-en indultak, de összesen 249 páros adta le a nevezését az idei Szilveszter Rally-ra, ami mutatja, hogy mekkora presztízse van ennek az év végi show-nak. Az első, esti gyorsasági jól sikerült, ötödik időt autózták, nagyon elégedett volt mindenki. Az autó jól muzsikált, a gumiválasztást is eltalálta a csapat. Az első két autó fényévekre volt, de a dobogó alja foghatónak tűnt.

A második versenynapon, a Hungaroring külső részén kezdtek, és itt már látszott, nehéz lesz tartani akár az ötödik helyet is, a gyors, hosszabb egyenesekben hatalmas volt az erőkülönbség. 9. időt autózták, de a kategória ötödik hely még így is megvolt. Innen egyből a ring belső része következett, ez Gábor terepe, jót autóztak, és jelentős előnyre tettek szert a követőkkel szemben, stabilan ötödik helyen álltak.

A szerviz idő után újra a ring külső része következett, a negyedik szakasz, és nem kis meglepetésre tíz másodpercet javultak, és negyedik időt futották meg. A kategória negyedik helyére léptek előre. A belső részen újra nem volt gond, megtartották a kategória negyedik helyét, sőt közelítettek a harmadikhoz. A szakasz után kiderült, hogy a harmadik helyen állónak komoly technikai gondja van, kiállt, így máris harmadik volt a Tim – Timár kettős.

Az utolsó két szakaszra a feladat rendkívül egyszerű volt, ugyanazt kell csinálni, mint eddig és zsebben a harmadik helyezés. És újra jött, amitől ezt a sportot technikai sportnak hívják. Ezúttal féltengely törés miatt, de a páros drámaian lelassult. A hatodik, külső szakaszon buktak 20 másodpercet, de a komoly probléma a belső, dupla körön volt. Itt már több mint egy perc maradt a szakaszban, ezzel pedig visszacsúsztak a harmadikról az ötödik helyre. A célba sikerült beérni, a legjobb eddigi helyezéssel, de ebben sokkal több volt. Tehát újra kifogott Gáboron a Szilveszter Rally, ami természetesen azt is jelenti, hogy nem adjuk fel, jövőre újra támadunk.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.