Nyolc futamból hatot megnyerve a bajnokság élén

Minden várakozást, minden álmot, minden ki nem mondott gondolatot felülmúlt a Slovakiaring-i hétvége! Úgy indultunk neki a Skoda Octavia Cup negyedik hétvégéjének, hogy azt nézegettük, ki mikor tesztel, milyen hírek jönnek köridőkről.

_SLP1268A költségvetés továbbra is minimumon, nem volt lehetőség semmire, szerencsére Bohus Sestak, az egyik szlovák ellenfél segített.

Így volt legalább két tucat kör bennünk egy idegen autóval. Örök hála neki!

És hála mindenkinek aki segített, hogy eljussunk a Slovakiaring-re, ahol mindent megkaptunk a csapattól, csak menni kellett. A beállítások terén is nagyon sokat fejlődtünk, de látnunk kellett, lemaradásunk van. Egyszerűen nem értettük. Ez nem lehet.

DSC00003A pénteki időmérésig a mechanikus tapadásnál kerestük, hogy hol a baj, de végül világossá vált, a kuplung környékén van a baj. A cserére éjszaka során került sor, a srácok nem aludtak semmit, végig dolgoztak. Hihetetlen.

Az időmérésen megszerzett ötödik hely nagyon pocsék érzés volt. Hiába tudtuk, hogy ez nem valós, akkor is kiábrándító.

_SLP8484Szerencsénkre Tomas Pekar előtt végzett, és szerezte meg a plusz 2 pontot az amerikai August Macbeth, így a bajnoki tabellán az előnyünk nem változott, azaz nem csökkent.

A szerelők által elvégzett módosítások meghozták az eredményt, javult az autó. A szombati első versenyen már minden jól alakult, fordult a kocka.
Végre.

A rajt jól sikerült, ahogy ebben az évben szinte az összes. Sikerült előre lépni a második helyre, sőt át is vettük a vezetést. Végig Michal Vorba volt a fő ellenfél, vele ment az adok kapok, de mögöttünk jött Pekar, Macbeth és a lengyel Adam Rzepecki. Végig együtt maradt ez az ötös boly. Az utolsó előtti körben újra átvettük a vezetést, és egy apró, pár tizedes előnyt is szereztünk.

_SLP9569Az utolsó körben Pekar már határozottan támadta Vorba-t, ez nekünk elég volt, már nyugodtan haladtunk a célig, és megnyertük a nyitó futamot! Ez már idén az ötödik!

Pekar végül megelőzte Vorba-t az utolsó kanyarban, de ezzel együtt is már 29 pontra nőtt az előnyünk.

A vasárnapi főfutamra sorsolták, hogy hány pilóta sorrendjét fordítják meg, és ennek értelmében a hetedik helyről indultunk. A rajt ilyen jól még nem sikerült! Harmadik hely az első kanyarban, majd első hely a következő féktávon!

_SLP1310Innen úgy tűnt, hogy sima futam lesz, de nem így gondolta Macbeth, aki ezen a hétvégén elképesztően gyors volt.

Fel is ért hamar, majd meg is előzött. Fontos volt rátapadni, nem lemaradni a szélárnyékos részeken.

Ez sikerült is, és 10 körön keresztül ment az oda-vissza előzés. Mögöttünk újra Vorba, Pekar és Rzepecki küzdött, de 1,5 másodpercre lemaradtak, így volt idő csak az amerikaival foglalkozni.

Az utolsó körökben visszavettük a vezetést, és innen végig védekezni kellett. Macbeth nagyon fair volt, keményen támadott, de semmi meggondolatlant nem tett. Sikerült kivédekezni a maradék néhány támadást, és újra nyertünk! Idén hatodszor! Nyolc futamból!

Mivel két fő riválisunk újra mögöttünk végzett, ezzel már 44 pont az előny, az utolsó, csehországi hétvége előtt. Ez azt jelenti, hogy 10 pontot kell szerezni, és megvan a bajnoki cím. És persze el kell jutni az utolsó helyszínre! Szorítsatok! Karnyújtásnyira vagyunk!

DSC01200

 

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.